Trinidad - en pastellpärla
söndag 14 juli 2019 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Som vanligt övervägande frukt till frukost. Idag också Guave, som vi bara provat på i den lokala Romen förut. Annars är det mest mango o ananas som gäller - mycket gott.Inledde dagen med en promenad tillbaka till Punta Gorda, som vi såg igår från tåget. Vi ville kolla in de maffiga husen

Rural paintings o bad
fredag 12 juli 2019 - Vinales, Kuba

12 juli[ ] Inte så mycket träningsvärk efter de 4 timmarna på hästryggen igår som jag kunde trott. Känns mest i händerna efter att jag krampaktigt höll mig i i allt som gick att greppa på sadeln...min häst, som säkert var jättesnäll, hette Ranchero förresten medan Theos o Henriks

Vidare till Vinales!
torsdag 11 juli 2019 - Vinales, Kuba

11 juliIdag har vi åkt Taxi Collectivo från Havanna till Vinales - ca 2,5 Tim västerut. Vår chaufför José kryssade bestämt mellan påkörda o levande djur, liftare, ekipage med häst o vagn och hål i motorvägen. Vi åkte tillsammans med ett schweiziskt och ett engelskt par i en röd Cheva,

Första dagen!
onsdag 10 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

10 juliKom till vårt första boende i Havanna, ett Casa Partucular (privat boende) vid 23-tiden tisdag kväll. I vår svenska tideräkning var klockan då 5 på morgonen, så vi var ganska möra. Välkomnades av en spansktalande gammal dam ute på gatan och en yngre tjej som kunde några få ord

La Boca till Vinales
onsdag 2 januari 2019 - Varadero, Matanzas, Kuba

Urkass taxi hämtade oss, vi försökte boka om,men lyckades inte erhålla annan bil. Däremot lyckades  vi pruta;)Resan tog ca 3 timmar mellan La Boca och Vinales.inales hade underbar strand, men resten var för turistiskt för vår smak, ändå kul att ha sett det och bott lyxigare i några

Vattenfallsbesök
måndag 31 december 2018 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Nyårsafton hyrde vi bil med chaufför som tog oss till ett naturskönt område där vi  vandrarde till  vattenfall.Trinidad besökte vi vid två tillfällen under våra  dagar i området. En trevlig stad med både turister och lokalbefolkning. Vid ett av besöken åt vi  fläskkotletter

Åkte grön amerikanare tor Vinales
måndag 24 december 2018 - Vinales, Kuba

Julaftonsturen gick tor Vinales. Vi besökte cigarrodling/tillverkning, grotta och det målade konstverket på en bergvägg innan vi avslutade med utsikt från ett berg vid lyxigt hotell.Lunchen åt vi vid sidan om en stor odling. Lokalodlad mat!

Cykeltur
fredag 21 december 2018 - Havanna, Havanna, Kuba

Vår  första dag i Havanna deltog vi i  en cykeltur som vi boakde via  airbnb - rekommenderas!

Från Stockholm
måndag 13 mars 2006 - Kuba

Bodde på Arlanda då i ett litet rum eller snarare hytt. Vet inte om det finns nu längre Skriver detta 2018 Det var en organiserad rundresa, Flög med air France fr Paris till Cuba nattflygning. På flygplatsen där möttes vi av maria vår guide. Transport direkt till hotel Nacional för

Ann Beutler
fireandrain i Cuba 2006
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Dansa salsa på Kuba - check!
lördag 4 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Idag får jag hålla mig kort och skrivs snabbt. Så Ulla om du läsrr ber jag om ursäkt för felstavningar. Jag har 5min kvar på internet.Igår var jag trött på storstad så jag drog till en strand 20min utanför. I kön till bussen dit hörde jag svenska och började prata med dom vilket

Anders Severson
Severson i Karibien
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

20 december 2018 - 6 januari 2019

Rundresa på Kuba. Start i Havanna, buss till Trinidad, taxi till Varadero och tillbaka till Havanna. Heldag med amerikanare till Vinales. Kul att få uppleva!

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

Cuba on tour

Cuba on tour

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

PetraHH
Anna Konda