Från Stockholm
måndag 13 mars 2006 - Kuba

Bodde på Arlanda då i ett litet rum eller snarare hytt. Vet inte om det finns nu längre Skriver detta 2018 Det var en organiserad rundresa, Flög med air France fr Paris till Cuba nattflygning. På flygplatsen där möttes vi av maria vår guide. Transport direkt till hotel Nacional för

Ann Beutler
fireandrain i Cuba 2006
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Dansa salsa på Kuba - check!
lördag 4 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Idag får jag hålla mig kort och skrivs snabbt. Så Ulla om du läsrr ber jag om ursäkt för felstavningar. Jag har 5min kvar på internet.Igår var jag trött på storstad så jag drog till en strand 20min utanför. I kön till bussen dit hörde jag svenska och började prata med dom vilket

Severson i Karibien
Kort uppdatering
fredag 3 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Hej! Jag ville mest uppdatera dom jag inte haft kontakt med och som undrar att allt gått bra. Kom in i landet smidigt, började snacka med en norska på flyget som i sin tur pratat med en serbiska som jobbar som guide här så plötsligt fick vi skjuts till staden i en gammal veteranbil. Dumt nog

Severson i Karibien
torsdag 26 januari 2017 - Vinales, Kuba

Idag börjar redan hem till Sverige. Avslutar med några handduksvikningar.Viker man bara snyggt så behöver inte golven vara så rena, nä nu var jag elakdet var bara Deauville i Havanna som var Skitigt.

onsdag 25 januari 2017 - Vinales, Kuba

Nu börjar resan dra mot sitt slut. Blev en slappedag vid poolen som avslutades med en kanonmiddag utsikt över dalen och solnedgång. Här pressade de sockerrören till fördrinken.

tisdag 24 januari 2017 - Vinales, Kuba

Idag blev det en guidad tur till Vinales besök i grottor ,tobaksplantage med cigarr rullning. såg enorma bergsmålningar som görs om vart annat år, avslutaes med en enorm lunch.

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

Kuba med förhinder

Kuba med förhinder

17 mars 2015 - 31 mars 2015

Skriver från mina handskrivna minnesanteckningar från vår Kubaresa som vi gjorde 2015 i mars. Först hade vi resa bokad men fick boka av den eftersom man ville ha extra koll på mitt hjärta - allt var dock var bra och vi kom äntligen iväg.

11 november 2015 - 22 december 2015

Vi upptäcker Kuba och dess människor och spännande kultur genom att vandra och åka runt på ön.

Anna Konda
anna_konda