Sista dagen i Havanna
torsdag 18 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

18 juliI går avslutade vi dagen på ännu en italiensk restaurang, som var fantastisk. Kuba har varit underbart på de flesta sätt, men deras lokala mat är sannerligen ingen höjdare då kryddor saknas för det mesta.Idag ska vi ta oss över till andra sidan den vik som går in i Havanna och

Till Havanna igen
onsdag 17 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

Även om denna dagen inte riktigt är över än, kommer några rader, eftersom jag verkar ha flyt med Internet just nu...17 juliEn modern Hyundai hämtade oss vid 8.30 o körde oss till Havanna. Hade denna gång sällskap av en sydkorean.Vår chaufför talade excellent engelska. Vi pratade massor

Snorkling
tisdag 16 juli 2019 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

I morse kom en Ford från 1929 och hämtade oss för att köra oss till stranden. Hade vi vetat innan hur många gånger gamla fina bilar skulle utgöra taxi under denna semestern, kunde vi nästan hoppat över rundturen med en amerikanare som vi köpte extra i Havanna.Idag åkte vi ut med en

Trinidad - en pastellpärla
söndag 14 juli 2019 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Som vanligt övervägande frukt till frukost. Idag också Guave, som vi bara provat på i den lokala Romen förut. Annars är det mest mango o ananas som gäller - mycket gott.Inledde dagen med en promenad tillbaka till Punta Gorda, som vi såg igår från tåget. Vi ville kolla in de maffiga husen

Hett i Cienfuegos
lördag 13 juli 2019 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Har idag tagit oss från Vinales till Cienfuegos, vilket tog ca 6 timmar. Åkte första biten, till en plats utanför Havanna, i en Chrysler Saratoga, och då var också ett par tjejer från Australien med. De sista 4 timmarna åkte vi Peugeot, där den utlovade ACn bestod av nedhissade fönster

Rural paintings o bad
fredag 12 juli 2019 - Vinales, Kuba

12 juli[ ] Inte så mycket träningsvärk efter de 4 timmarna på hästryggen igår som jag kunde trott. Känns mest i händerna efter att jag krampaktigt höll mig i i allt som gick att greppa på sadeln...min häst, som säkert var jättesnäll, hette Ranchero förresten medan Theos o Henriks

Vidare till Vinales!
torsdag 11 juli 2019 - Vinales, Kuba

11 juliIdag har vi åkt Taxi Collectivo från Havanna till Vinales - ca 2,5 Tim västerut. Vår chaufför José kryssade bestämt mellan påkörda o levande djur, liftare, ekipage med häst o vagn och hål i motorvägen. Vi åkte tillsammans med ett schweiziskt och ett engelskt par i en röd Cheva,

Första dagen!
onsdag 10 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

10 juliKom till vårt första boende i Havanna, ett Casa Partucular (privat boende) vid 23-tiden tisdag kväll. I vår svenska tideräkning var klockan då 5 på morgonen, så vi var ganska möra. Välkomnades av en spansktalande gammal dam ute på gatan och en yngre tjej som kunde några få ord

La Boca till Vinales
onsdag 2 januari 2019 - Varadero, Matanzas, Kuba

Urkass taxi hämtade oss, vi försökte boka om,men lyckades inte erhålla annan bil. Däremot lyckades  vi pruta;)Resan tog ca 3 timmar mellan La Boca och Vinales.inales hade underbar strand, men resten var för turistiskt för vår smak, ändå kul att ha sett det och bott lyxigare i några

PetraHH i Kuba
Vattenfallsbesök
måndag 31 december 2018 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Nyårsafton hyrde vi bil med chaufför som tog oss till ett naturskönt område där vi  vandrarde till  vattenfall.Trinidad besökte vi vid två tillfällen under våra  dagar i området. En trevlig stad med både turister och lokalbefolkning. Vid ett av besöken åt vi  fläskkotletter

PetraHH i Kuba
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

20 december 2018 - 6 januari 2019

Rundresa på Kuba. Start i Havanna, buss till Trinidad, taxi till Varadero och tillbaka till Havanna. Heldag med amerikanare till Vinales. Kul att få uppleva!

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

Cuba on tour

Cuba on tour

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

Anna Konda
anna_konda