Havanna

Första dagen!
onsdag 10 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

10 juliKom till vårt första boende i Havanna, ett Casa Partucular (privat boende) vid 23-tiden tisdag kväll. I vår svenska tideräkning var klockan då 5 på morgonen, så vi var ganska möra. Välkomnades av en spansktalande gammal dam ute på gatan och en yngre tjej som kunde några få ord

Cykeltur
fredag 21 december 2018 - Havanna, Havanna, Kuba

Vår  första dag i Havanna deltog vi i  en cykeltur som vi boakde via  airbnb - rekommenderas!

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Kuba
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Dansa salsa på Kuba - check!
lördag 4 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Idag får jag hålla mig kort och skrivs snabbt. Så Ulla om du läsrr ber jag om ursäkt för felstavningar. Jag har 5min kvar på internet.Igår var jag trött på storstad så jag drog till en strand 20min utanför. I kön till bussen dit hörde jag svenska och började prata med dom vilket

Severson i Karibien
Kort uppdatering
fredag 3 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Hej! Jag ville mest uppdatera dom jag inte haft kontakt med och som undrar att allt gått bra. Kom in i landet smidigt, började snacka med en norska på flyget som i sin tur pratat med en serbiska som jobbar som guide här så plötsligt fick vi skjuts till staden i en gammal veteranbil. Dumt nog

Severson i Karibien
söndag 8 januari 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Idag stormar det rejält vågorna kommer från Florida och växt till sig. Strandpromenaden var avstängd för trafik, vi tog en hopp on hopp of buss för att se oss omkring.

lördag 7 januari 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Vaknar ganska tidigt pga. jetlagen så ut på staden efter vi ätit frukost. Det blev en rundtur i en classisk femtiotals Ford med en fem cylindrig Mercedesmotor i, där killen som körde guidade oss. Ganska duktig på engelska. Bl.a satt John Lennon som staty på en bänk i en park. Vi betalade

fredag 6 januari 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Detta får bli en uppdatering av resan då internet inte var särskilt lyckat på Cuba, så håll till godo med efterhands berättelser. Vi bodde på hotell Deaville  i Havanna vilket  vi inte kan rekommendera. Vi börjar gnället direkt. 14 Våningar ingen fungerande hiss, den ena stod det out

Cuba - på ordentlig
lördag 4 februari 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Havanna!Etter 8 netter i Varadero var det på tide med nye eventyr, Havanna! Etter all inclusive kjente vi alle at vi var mette for en stund med den livsstilen. Opprinnelig var tanken og planen å reise sørover til Trinidad, men etter litt diskusjon satset vi heller på ekstra netter i Havanna.

idaclara
IdaClara i Lövgren Kjelgums of the Caribbean
Senast aktiv - från Jessheim, Akershus fylke, Norge
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Kuba

Kuba

20 december 2018 - 6 januari 2019

Rundresa på Kuba. Start i Havanna, buss till Trinidad, taxi till Varadero och tillbaka till Havanna. Heldag med amerikanare till Vinales. Kul att få uppleva!

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

Kuba med förhinder

Kuba med förhinder

17 mars 2015 - 31 mars 2015

Skriver från mina handskrivna minnesanteckningar från vår Kubaresa som vi gjorde 2015 i mars. Först hade vi resa bokad men fick boka av den eftersom man ville ha extra koll på mitt hjärta - allt var dock var bra och vi kom äntligen iväg.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH