Havanna

Sista dagen i Havanna
torsdag 18 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

18 juliI går avslutade vi dagen på ännu en italiensk restaurang, som var fantastisk. Kuba har varit underbart på de flesta sätt, men deras lokala mat är sannerligen ingen höjdare då kryddor saknas för det mesta.Idag ska vi ta oss över till andra sidan den vik som går in i Havanna och

Till Havanna igen
onsdag 17 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

Även om denna dagen inte riktigt är över än, kommer några rader, eftersom jag verkar ha flyt med Internet just nu...17 juliEn modern Hyundai hämtade oss vid 8.30 o körde oss till Havanna. Hade denna gång sällskap av en sydkorean.Vår chaufför talade excellent engelska. Vi pratade massor

Första dagen!
onsdag 10 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

10 juliKom till vårt första boende i Havanna, ett Casa Partucular (privat boende) vid 23-tiden tisdag kväll. I vår svenska tideräkning var klockan då 5 på morgonen, så vi var ganska möra. Välkomnades av en spansktalande gammal dam ute på gatan och en yngre tjej som kunde några få ord

Cykeltur
fredag 21 december 2018 - Havanna, Havanna, Kuba

Vår  första dag i Havanna deltog vi i  en cykeltur som vi boakde via  airbnb - rekommenderas!

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Kuba
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Dansa salsa på Kuba - check!
lördag 4 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Idag får jag hålla mig kort och skrivs snabbt. Så Ulla om du läsrr ber jag om ursäkt för felstavningar. Jag har 5min kvar på internet.Igår var jag trött på storstad så jag drog till en strand 20min utanför. I kön till bussen dit hörde jag svenska och började prata med dom vilket

Severson i Karibien
Kort uppdatering
fredag 3 mars 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Hej! Jag ville mest uppdatera dom jag inte haft kontakt med och som undrar att allt gått bra. Kom in i landet smidigt, började snacka med en norska på flyget som i sin tur pratat med en serbiska som jobbar som guide här så plötsligt fick vi skjuts till staden i en gammal veteranbil. Dumt nog

Severson i Karibien
söndag 8 januari 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Idag stormar det rejält vågorna kommer från Florida och växt till sig. Strandpromenaden var avstängd för trafik, vi tog en hopp on hopp of buss för att se oss omkring.

Tomas Börjesson
tompabay i Cuba on tour
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
lördag 7 januari 2017 - Havanna, Havanna, Kuba

Vaknar ganska tidigt pga. jetlagen så ut på staden efter vi ätit frukost. Det blev en rundtur i en classisk femtiotals Ford med en fem cylindrig Mercedesmotor i, där killen som körde guidade oss. Ganska duktig på engelska. Bl.a satt John Lennon som staty på en bänk i en park. Vi betalade

Tomas Börjesson
tompabay i Cuba on tour
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Kuba

Kuba

20 december 2018 - 6 januari 2019

Rundresa på Kuba. Start i Havanna, buss till Trinidad, taxi till Varadero och tillbaka till Havanna. Heldag med amerikanare till Vinales. Kul att få uppleva!

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

Lövgren Kjelgums of the Caribbean

25 januari 2017 - 11 mars 2017

Vi tar vårt pick och pack, med varsin kid på ryggen, och utforskar världen. Denna gång riktas våra näsor mot Cuba, Mexico och Dominikanska Republiken där vi hoppas att kunna fylla sju veckor med äventyr och lek.

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Sydamerika - 2017

Sydamerika - 2017

1 januari 2017 - 3 juni 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

Kuba med förhinder

Kuba med förhinder

17 mars 2015 - 31 mars 2015

Skriver från mina handskrivna minnesanteckningar från vår Kubaresa som vi gjorde 2015 i mars. Först hade vi resa bokad men fick boka av den eftersom man ville ha extra koll på mitt hjärta - allt var dock var bra och vi kom äntligen iväg.

Ulrika Gonzalez Hedqvist
Gonzalez-Hedqvist