Cienfuegos

Hett i Cienfuegos
lördag 13 juli 2019 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Har idag tagit oss från Vinales till Cienfuegos, vilket tog ca 6 timmar. Åkte första biten, till en plats utanför Havanna, i en Chrysler Saratoga, och då var också ett par tjejer från Australien med. De sista 4 timmarna åkte vi Peugeot, där den utlovade ACn bestod av nedhissade fönster

söndag 22 januari 2017 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

En tur in till Cienfuegos centrum. Centrum av staden var utmärkt med en keramiktavla på ett stort torg. Gick runt lite bland marknads stånd i ´´Bolevardern´´ men det blev en servesa på ett ställe vid torget ja ja det kanske slank ner två det var varmt och man blir törstig. Fina gamla

Tomas Börjesson
tompabay i Cuba on tour
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
2013-01-30
onsdag 30 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Stängde av alarmet och somnade om, Ada (min lärarinna) ringde vid 11 och undrade om jag var sjuk, jag sa som det var att jag var bakfull och det hade hon full förståelse för. Vilade en stund och träffade Gun vid 14 snåret och fick mitt diplom eftersom jag inte kom till den sista lektionen.

2013-01-28
måndag 28 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Skola Ska ringa Leodan när jag är klar med studierna för att få en update på hans mamma, hon skulle läggas in på sjukhus idag, de misstänker magsår. Jag misstänker att orsaken är stress, hon är arbetslös och har mentala problem sedan många år. Loggade in på banken och betalade

2013-01-27 Rancho Luna
söndag 27 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Träffade Leodan och Felix, sen bar det av till Rancho Luna, äntligen skulle jag komma till en strand och få bada i havet. Väl framme så dealades det om att samma chaufför skulle hämta oss och Leodan fick telefonnumret att ringa när det blev dags, då ingen hade växel betalade jag för tur

2013-01-26 TropiSur
lördag 26 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Leodan ringde på förmiddagen och det visade sig att hans mamma blivit mycket sjuk och kräkts och sprungit på muggen hela natten. Vi träffades och promenerade till Punta Gorda och tog ett par öl och doppade fötterna i havet. Tog en sväng på stan och jag handlade lite mat till hans mamma,

2013-01-25 Nicho
fredag 25 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Vid 12 kom Leodan och Felix och vi tog en taxi till Nicho som är vattenfallen uppe i bergen. Dealade med en taxichaufför som kör oss dit, väntar och sen kör oss tillbaka för 37 CUC. Bilresan tog en och en halv timme. Stackars Felix vart så åksjuk att vi fick stanna två gånger för att

2013-01-24
torsdag 24 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Skolan som vanligt, nu börjar det bli riktigt krångligt. Leodan kom vid 16 tiden med Felix och så promenerade vi ut till Punta Gorda och drack en flaska Ron (5 CUC). Gick hem och de åkte för att byta kläder inför kvällen, jag hann sova en timma och sen gick vi till Club Benny Moré och

2013-01-23
onsdag 23 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Skola som vanligt och hemläxa också. När jag kom hem så berättade pappan i familjen att det var en kompis som hade ringt på kl. 2 på natten och sökt mig men eftersom Leodan inte varit här så vet de inte vem han är och därför vägrade pappan att väcka mig eftersom jag aldrig nämnt att

2013-01-22
tisdag 22 januari 2013 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Vaknade vid 02 av att det ringde febrilt på dörrklockan, hade svårt att somna om efter det. Något man inte kan beskylla dem för är att ha bekväma sängar och det är alltid massor med ljud och ganska ofta ljust också, varken gardiner eller mörkläggningsgardiner. Har en dörr med

Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

Cuba Januari 2013

Cuba Januari 2013

3 januari 2013 - 2 februari 2013

Till Cuba på semester kombinerat med Spanskastudier på Universitetet i Cienfuegos. En ny erfarenhet blir att flyga med Aeroflot via Moskva. Av vad jag har läst så lär det vara dåligt med internetuppkopplingar så jag kanske inte kommer att kunna uppdatera allt för ofta.

Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit

Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit

15 oktober 2012 - 6 mars 2013

Resan börjar med Moa, Lydia och Felicia på det spännande landet Kuba. En månad där sen blir det ett återseende av det vackra landet Costa Rica som ligger nära mitt hjärta. Därefter vet jag inte vart det bär riktigt, men siktet är mot den sydliga kontinenten Sydamerika. Blir förmodligen Panama och Colombia i alla fall. Så slutdatumet är ganska ungefärligt...

10 november 2012 - 27 november 2012

Något speciellt, Stockholm, Gävle,  Kuba, Paris

Något speciellt, Stockholm, Gävle, Kuba, Paris

6 april 2012 - 25 april 2012

I dag hände något alldeles speciellt som nog ändrar lite på saker och ting. I morgon börjar det på riktigt.

Cuba  2012

Cuba 2012

5 januari 2012 - 19 januari 2012

Hittade ett billigt flyg till Cuba och kommer nu att resa runt lite under 14 dagar.

Cuba 2011-12

Cuba 2011-12

15 december 2011 - 12 januari 2012

28 augusti 2011 - 11 januari 2012

Ska studera en termin på universitetet i Cienfuegos. Ska läsa spanska, stadsjordbruk, kubansk kultur och kommunikation, med mera. Ska forsoka skriva nagra inlägg lite då och då. Bilder är desto svårare att ladda upp eftersom internet uppkopplingen är väldigt seg och internet väldigt dyrt (6 CUC för en timme!). Så ni får ha lite tålamod med mina inlägg. Önskar er en underbar dag!

Experencia

Experencia

18 januari 2011 - 27 maj 2011

Resan gar till sydamerika for att leva livet! Jag hoppas pa massa salsa, spanska, surf, gronska, sol, friska dopp i havet, snorkling och spannande moten!

Åsa Martinsson
kianga