Vinales

Rural paintings o bad
fredag 12 juli 2019 - Vinales, Kuba

12 juli[ ] Inte så mycket träningsvärk efter de 4 timmarna på hästryggen igår som jag kunde trott. Känns mest i händerna efter att jag krampaktigt höll mig i i allt som gick att greppa på sadeln...min häst, som säkert var jättesnäll, hette Ranchero förresten medan Theos o Henriks

Vidare till Vinales!
torsdag 11 juli 2019 - Vinales, Kuba

11 juliIdag har vi åkt Taxi Collectivo från Havanna till Vinales - ca 2,5 Tim västerut. Vår chaufför José kryssade bestämt mellan påkörda o levande djur, liftare, ekipage med häst o vagn och hål i motorvägen. Vi åkte tillsammans med ett schweiziskt och ett engelskt par i en röd Cheva,

Åkte grön amerikanare tor Vinales
måndag 24 december 2018 - Vinales, Kuba

Julaftonsturen gick tor Vinales. Vi besökte cigarrodling/tillverkning, grotta och det målade konstverket på en bergvägg innan vi avslutade med utsikt från ett berg vid lyxigt hotell.Lunchen åt vi vid sidan om en stor odling. Lokalodlad mat!

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Kuba
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
torsdag 26 januari 2017 - Vinales, Kuba

Idag börjar redan hem till Sverige. Avslutar med några handduksvikningar.Viker man bara snyggt så behöver inte golven vara så rena, nä nu var jag elakdet var bara Deauville i Havanna som var Skitigt.

onsdag 25 januari 2017 - Vinales, Kuba

Nu börjar resan dra mot sitt slut. Blev en slappedag vid poolen som avslutades med en kanonmiddag utsikt över dalen och solnedgång. Här pressade de sockerrören till fördrinken.

tisdag 24 januari 2017 - Vinales, Kuba

Idag blev det en guidad tur till Vinales besök i grottor ,tobaksplantage med cigarr rullning. såg enorma bergsmålningar som görs om vart annat år, avslutaes med en enorm lunch.

måndag 23 januari 2017 - Calle Adela Azcuy Norte, Vinales, Pinar del Río, Kuba

Vi lämnade hotellet kl nio för en taxiresa på ca 43 mil i en liten Reault Clio av en som visste var gasen satt. Han körde till Havanna där vi fick byta taxi, börjar bli vana med dessa byten nu. Han som tog vid körde betydligt lugnare. Väl framme vid hotell Horizontes Los Jazmines ett

Till luftens paradis!
onsdag 21 december 2016 - Vinales, Kuba

Hej!Äntligen lämnade vi Havanna efter en sista frukost på vårt Casa. Detta casa var väldigt troende och hade julkrubbor med statyer stora som människor. De hade offrat mat och tårtor till sin gud som numera hade fått sällskap av en flygsvärm. Generösa som denna kubanska familj var hade

Therese Murstam
EnjoyingLife i Key West & Kuba
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Köra till Vinales
fredag 20 mars 2015 - Vinales, Kuba

Dags att lämna Havanna. Bellboyen på vårt hotell hade ordnat en taxi med chaufför Mariano, han stod snällt och väntade på oss utanför dörren tills vi behagade åka iväg. Han undrade förstås vilket flyg vi skulle med, men när vi berättade att vi skulle hämta hyrbil på flygplatsen

Pia Lindström
tryde i Kuba med förhinder
Senast aktiv - från Tomelilla, Skåne län, Sverige
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

20 december 2018 - 6 januari 2019

Rundresa på Kuba. Start i Havanna, buss till Trinidad, taxi till Varadero och tillbaka till Havanna. Heldag med amerikanare till Vinales. Kul att få uppleva!

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

6 januari 2017 - 27 januari 2017

En rundtur på egen hand. Bokat flyg och hotell 3 nätter i Havanna. Sedan vet vi inte så mycket mer ännu. Ska fixa visum. Idag har vi bokat 5 nätter i Varadero 2 okt bokat två nätter i Santa Clara

Kuba med förhinder

Kuba med förhinder

17 mars 2015 - 31 mars 2015

Skriver från mina handskrivna minnesanteckningar från vår Kubaresa som vi gjorde 2015 i mars. Först hade vi resa bokad men fick boka av den eftersom man ville ha extra koll på mitt hjärta - allt var dock var bra och vi kom äntligen iväg.

11 november 2015 - 22 december 2015

Vi upptäcker Kuba och dess människor och spännande kultur genom att vandra och åka runt på ön.

Kuba i en månad

Kuba i en månad

3 januari 2013 - 3 februari 2013

Nu var det äntligen dags för nästa resa, jag och Bobo i det kommunistiska Kuba i 30 dagar. Kommer det vara som vi föreställer oss? Upp till bevis!

Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit

Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit

15 oktober 2012 - 6 mars 2013

Resan börjar med Moa, Lydia och Felicia på det spännande landet Kuba. En månad där sen blir det ett återseende av det vackra landet Costa Rica som ligger nära mitt hjärta. Därefter vet jag inte vart det bär riktigt, men siktet är mot den sydliga kontinenten Sydamerika. Blir förmodligen Panama och Colombia i alla fall. Så slutdatumet är ganska ungefärligt...

Cuba

Cuba