Laos

Nu kommer nya inlägg
fredag 16 mars 2018 - Laos

http://ingridmarie.bloggo.nu/Klicka på länken om ni vill läsa om vår resa.

Ingrid Och Björn Eckefeldt
eckefeldt i LAOS och KAMBODJA
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Osäker mark
torsdag 15 februari 2018 - Luang Prabang, Laos

Phuket och Patong Beach. Här dricks det och festas, det klarar jag mig utan. Tyvärr förverkligad också en bild av Thailand här. Det ökända Bangla road med sina barer och glädjeflickor som attackerar en när man bara passerar. De kommer två i taget och rycker i en mer eller mindre. Tror det

Per Björkman
Pellebeman i Indokina
40 000 steg och övervunnen rädsla
onsdag 22 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Sista hela dagen i Luang Prabang. 40 000 steg och stan känns hemtam. Den övervunna rädslan handlar om att jag trotsade obehagskänslan och vandrade fram och tillbaka över floden på de hemmabyggda bambubroarna. Det kostar en slant att gå över, vilket går till familjerna som bygger dessa

Vardagslunk i Luang Prabang
tisdag 21 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Efter att ha flyttat på oss varje dag sedan i lördags, bestämde vi oss för att utforska den här stan till fots utan några måsten. Sålunda startade vår vandring direkt efter frukost. Vi började med att följa floden för att se livet längs stranden. För alla i byggsvängen slänger jag

Elefanter till frukost
måndag 20 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Varför åka på safari och missa elefanterna när man kan få se dem bada samtidigt som man äter frukost? Vi njöt alltså av att titta på elefanter som badade i Mekongfloden medan vi åt frukost på hotellets altan. Mäktigt! Så var det dags att äntra båten som skulle ta oss till Luang

Med båt på Mekongfloden
söndag 19 november 2017 - Pak Beng, Udomxai, Laos

Vaknade 04.45 och 05.30 stod vi redo att bli upphämtade i receptionen. Då var det beckmörkt ute. Blev hämtade av en man med minibuss, och innan vi lämnade Chiang Rai var bussen knökfull. Fick se soluppgången på väg mot gränsövergången till Laos. Kan lugnt säga att vi inte drog ner

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Been there Don Det in Laos!
lördag 25 mars 2017 - Laos

Hej!Känns som det inte var så längesen jag skrev, men va ju lite seg med senaste inlägget Så. Är nu nämligen på väg mot min sista destination på den här resan,- Vietnam om man inte räknar med Hong Kong då som mitt hemreseflyg går från.. Och nu har jag tid över då jag tar nattbuss

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Portimão, Faro, Portugal
Vietnam - Laos - Thailand
onsdag 25 januari 2017 - Laos

6:00 vakande vi i bussen, när vi gick ut var det dimmigt, fuktigt o regnigt, vi var mitt i regnskogen på gränsen mot Laos. 7:00 var det dags att "stämpla ut" från Vietnam för att sedan till fots ca: 1km via lerig väg ta oss över till gränsen till Laos. Tydligen var vi tvungna att skaffa

Donuts
tisdag 8 november 2016 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Imorse kl 05 ringde klockan då vi skulle upp för att vad vi först trodde, kika på gåvoceremonin som hålls varje morgon i Luang Prabang. Gåvoceremonin innebär att munkar från ett 30-tal olika tempel i trakten tar emot mat från stadsborna (allmosor). Vi var som sagt inställda på att stå

Sjukbrorsan i Sydostasien
God natt!
måndag 7 november 2016 - Luang Prabang, Laos

En vecka har nu gått sedan vi satt på Arlanda fulla av förväntan och nervositet inför vad som väntade. Något spännande, något helt nytt. När vi nu är mitt i äventyret är vi båda nog överens om att det är det bästa vi gjort! Och ännu mer väntar. Närmast väntar sängen. Klockan

Sjukbrorsan i Sydostasien
LAOS och KAMBODJA

LAOS och KAMBODJA

1 mars 2018 - 24 mars 2018

LAOS med bl.a. detta: "The Gibbon experience" och: "The Lusang Say cruises" KAMBODJA kommer att handla mycket om "Angkor Vat"

Indokina

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

31 oktober 2016 - 26 november 2016

Backpackning genom Sydostasien

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

Hedvig Björklund
ErikHedvig