Champasack

Lalalalaos
tisdag 8 oktober 2013 - Pakse, Champasack, Laos

Vi har nu tagit oss från Vang vieng i norr, via huvudstaden Vientiane till Pakse i söder. Huvudstaden bjöd på storstadsliv (något vi varit borta från länge), sol, värme, en enorm kvällsmarknad, shopping i varuhus och underligt nog också klassiska attraktionen radiobilarna. Det var oxå

Emelie Enlund
EnlundOEnlund i Asien 2013
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Äventyren i Laos fortsätter
söndag 21 april 2013 - Pakse, Champasack, Laos

Innan vi lämnade Vang Vieng hann vi med nya strapatser. Först var det en halvdags kajakande och grottklättrande, sedan en heldag mountainbikande på minst sagt kassa grusvägar. Som tur var kunde man kyla ner sig med ett dopp i sval blå lagun. Även denna dag blev det besök i grottor. Men nu

4000 öarna - 85
söndag 25 november 2012 - Pakse, Champasack, Laos

Iatt så har vi haft besök av en mus som ätit våra nötter så vart att kasta dom. När det var klart så pös vi våg för att få i oss lite frukost innan vi skulle dra iväg på dagens utflykt. Vart Pannkaka med choklad och banan samt fruktsallad till det. Dock var fruktsalladen inget

Tomas Östrand
TomasOstrand i Leverera nu Asien!
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
4000 öarna - 84
lördag 24 november 2012 - Pakse, Champasack, Laos

Vart helt okej med sömn på bussen dock var det otroligt dålig väg ibland så gick inte att sova då. Samt så gick AC röret över min säng å det började läka så fick vända på mig så mina fötter fick vattnet på sig ist. Väl framme i 4000 öarna tog vi in på boendet närmast där vi

Tomas Östrand
TomasOstrand i Leverera nu Asien!
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
hakona matata
torsdag 19 april 2012 - Pakse, Champasack, Laos

tillbaka i pakse igen efter 5 dagar ute pa don det(4000 islands) otroligt skont och avkopplande behovdes efter nagra dagar hetsresande genom vietnam:) har inte gjort mkt forutom lasa bocker, sola lite, flyta runt i mekong floden i en tube..mest aktiva jag gjorde var val att hyra cykel en dag:) har

Emmy Andersson
emm-y i hey mate
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Morotsbussen till Lao
tisdag 13 mars 2012 - Pakse, Champasack, Laos

Halla dar hemma i stugorna! nar vi lamnade hoi an tog vi en skruttig buss... men den hade AC. det hade varit ganska kallt men det va ingenting jamfort med vad som vantade oss i Hue. de va svinkallt och lokalbefolkningen hade dunjackor... sjalv hade jag tva trojor men fros anda.. vi tog in pa ett

Iris Hagbjork
irishagbjork i Asien 2012
Senast aktiv - från Peking, Kina
Tva blev en
fredag 24 februari 2012 - Pakse, Champasack, Laos

Hej, resan gar vidare i en valdans fart och vi har nu varit pa resande fot i fem veckor. Helt galet tycker vi, tiden gar sa fort och det kanns nastan som om vi borjar fa brottom :P Vi forsoker att inte stressa men ska forsoka att planera lite mer istallet sa att vi far vara med om allt vi vill, och

Viktoria Linell
ViktoriaochGro i På resande fot
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
jag lever
tisdag 7 februari 2012 - Pakse, Champasack, Laos

Vaknar till av ett skrik. Det ar helt svart & jag sitter ganska langt bak i bussen. ser att chaufforen vevar vilt med armar och ben samtidigt som det brinner nagonstans vid vaxelladan. I nasta sekund svanger vi haftigt, aker av vagen o valter. Jag tror vi stannar ganska snabbt. Far en del vrate

Paul Johansson
Palleballe i Southeast Asia
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Bolaven Plateau
onsdag 1 februari 2012 - Pakse, Champasack, Laos

Basta sattet att uppleva Laos?? Med motorcykel saklart :) Sagt och gjort sa gav vi oss ut pa en 2-dagars motorcykel tripp till Bolaven Plateau fran Pakxe. Hela turen gick ut pa att besoka vattenfall (riktigt fina!!), kaffeplantage, guidad kaffetur, dricka extremt gott kaffe och sjalvklart att aka

Asien 2013

Asien 2013

7 september 2013 - 7 december 2013

Nu tror ni säkert att vi ska ut på en sån där klyschig backpackingesa som alla andra. ...och det är precis vad vi ska! Men det blir på vårt sätt.

Leverera nu Asien!

Leverera nu Asien!

1 september 2012 - 27 december 2012

Spanska resan 2013-14

Spanska resan 2013-14

15 december 2012 - 30 maj 2014

Under några månader skall vi studera spanska i olika delar av världen:-) Resplanen har ändrats radikalt: Kambodja 15 dec- 3 mars Vietnamn 4 mars - 4 april Laos 5 april - typ 20 april Thailand, Malaysia ->19 maj Singapore 20-22 maj Borneo 22 maj- typ 12 Juni Resten är öppet än så länge Hemresa 21 augusti från Bkk hem o jobba 23 august - 28 oktober 2013 Columbia- 7 nov - 15 jan typ 2014 övriga centralamerika feb - mars typ USA april - maj typ hemresa från New York 21 maj.

Ett nytt äventyr!

Ett nytt äventyr!

23 januari 2012 - 28 februari 2012

Nu ska jag och Madeleine ge oss ut på vårt första länge äventyr tillsammans. Vi landar i Hanoi och ska lite mer än 5 veckor senare lämna Asien från Bangkok. Tanken är att resan ska gå genom Vietnam-Laos-Kambodja-Thailand. Hur det sedan blir återstår att se.

Southeast Asia

Southeast Asia

7 januari 2012 - 23 april 2012

Starting off in Bangkok, then the mood & wind will decide. Iternary update: Thailand - Laos - Cambodia - Thailand - Vietnam - Singapore - Malaysia - Thailand. The truth is out there :)

På resande fot

29 januari 2012 - 8 april 2012

Sydostasien med Ingela o Lasse 2011

Sydostasien med Ingela o Lasse 2011

4 november 2011 - 5 december 2011

Efter att ha landat i Bangkok, flyger vi direkt till Chang Rai, stannar några dagar på La Luna. Buss till Chang Mai för flyg till Luang Prabang, Laos, för att sedan åka buss ner mot Vientianne och vidar ner i södra Laos , SI Pa Don,de 4000 öarna i Mekongfloden. Via Paxe och Ubon Ratchatani ska vi ta oss ner till Koh Chang öarna för sol och bad.

Grab Life

Grab Life