Luang Namtha

Vandring i Louang Namtha, Laos
lördag 1 mars 2014 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Det är mycket gränspasseringar på denna resa, vi passerade Thailand och sov där på ett fint hotell en natt precis vid Mekongfloden. Sen var det dags att ta sig in i Laos. Lunch åt vi hemma hos en khmu-familj, pappan i familjen skulle vi ha som guide senare. De hade dukat upp massor med

Anna Konda
anna_konda i Gyllene Triangeln
Senast aktiv - från Olinda, Pernambuco, Brasilien
Loung Namtha
lördag 22 oktober 2011 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Klockan var två på efter middagen när vi nådde denna stad. Vi ordnande ett boende direkt och sen gick vi ut på stan för att titta efter äventyrs utflykter. Efter lite diskuterande kom vi fram till att vi ville gå ut på en tre dagars tur i djungeln med två övernattningar. Dag två åkte

magda, uncle enzo och äventyr
lördag 28 maj 2011 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

hej alla! kom till luang nam tha i norra laos for 3 dagar sen. forsta gangen i asien jag har haft 3 saten for mej sjalv i en buss/minivan. sov som ett barn. checkade in pa ett guesthouse for femtioelfte gangen och nar jag gar ner till restaurangen for att ata middag ser jag magda, fran polen,

Djungeläventyr
måndag 4 april 2011 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Hej! Nar vi landade i Luang Prabang i Laos var det 17 grader och regn. Kandes som att vi kommit till sverige pa midsommarafton. Luang prabang ar en valdigt lugn stad och kontrasten till Bangkok var skarp. Vi akte vidare redan nasta morgon. Tio timmar buss pa dalig och valdigt slingrig vag till

Welcome To The Jungle.
måndag 21 mars 2011 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Idag kom jag tillbaka ifrån tre dagars trekking i[i] Nam Ha National Park[/i]. En stor nationalpark i norra Laos. Det finns många olika vandringar att välja mellan, men jag valde en som skulle gå djupt in i parken, och med övernattning i djungeln, långt ifran närmsta by. Det finns mycket att

Jonas Öhman
ninj4 i The Quest for Kurtz
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Djungelfeber! (inte den farliga)
måndag 13 december 2010 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Fran ett land till ett annat! Nu kommer antligen en langkorare, eftersom vi inte skrivit pa ett tag. Fortfarande ar det svart att ladda upp bilder, det tar valdigt lang tid, men sa fort vi hittar en battre uppkoppling kommer det ett par stycken. Kameran ar FULL med bilder att satta upp pa vaggen

Anna Edström
maiahii i Anna & Henke mot Världen!
Senast aktiv - från Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja
död, men aldrig sa levande
lördag 27 november 2010 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

kara ni farmor & co- hall kvar snon for mig men hoj temperaturen! pappa- kondenserad mjolk, JA! annica- vi kommer vara pa piratestallet om 1 vecka! Under var tid pa resande fot har vi fatt uppleva en gang olika satt att härda ut da det ar dags att sova. vi har bl.a. testat: sova sittande, sova

Trekking in the mighty djungel!
tisdag 9 november 2010 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Hallo allihopa! Guess what? Vi overlevde..med nod och nappe:) Vi borjade med frukost pa en restaurang nara resebyran. Morgonen var svinkall och vi hade klatt pa oss rejalt. Vi akte bak pa en lastbil i en halvtimme och stannade sedan i en by dar vi skulle borja vandringen. Upp, upp, upp, upp och

Johanna Tömmervik
JohannaTommervik i We no speak chinese..
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
Fantastiska Laos!
söndag 7 november 2010 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Efter en 16 timmars natttag var vi framme i Chiang Mai.. Vi fordrev tiden med att spela igenom alla 600 fragor i spelet Geni som vi hade med oss, resten av tiden skrattade vi at att ett tag faktiskt kunde skumpa sa mycket i sidled sa att vi trillade ner fran vara sangar. I Chiang mai stannade vi

Johanna Tömmervik
JohannaTommervik i We no speak chinese..
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
Mosh pit in a bus.
måndag 30 augusti 2010 - Luang Namtha, Luang Namtha, Laos

Have arrived in country number 3: Laos. Yesterday involved 15 hours in 3 mostly overcrowded buses on some interesting roads (Dien Bien Phu (VN) -> Muang Khua (L), MK -> Oudumxay, O -> Luang Namtha). My timing was actually pretty awesome, as twice i rocked up at the bus station and the desired bus

Allan Binney
AllanB i Have dreads. Will travel
Senast aktiv - från Agra, Uttar Pradesh, Indien
Gyllene Triangeln

Gyllene Triangeln

21 februari 2014 - 16 mars 2014

Resan börjar i Rangoon och slutar i Hanoi. Vi tar oss genom bergstrakter i fem olika länder med en enorm mångfald av etniska grupper och språk.

Transmongoliska järnvägen,Kina,vietnam,Laos,Kambodja mfl

Transmongoliska järnvägen,Kina,vietnam,Laos,Kambodja mfl

26 augusti 2011 - 1 januari 2012

Början på vår långa resa blir den så kallade Transmongoliska järnvägen, som börjar i Moskva och slutar i Beijing

ASIEN - heter det inte fjärde gången gillt?

ASIEN - heter det inte fjärde gången gillt?

3 maj 2011 - 9 augusti 2011

säger man inte fjärde gången gillt? inte? nähä, men nu åker jag i alla fall till asien för fjärde gången. utan mamma och syster, utan vänner. hoppas på mycket äventyr och eskapader! ungefärlig resplan: bangkok - norra thailand - laos - vietnam - kambodja - södra thailand - malaysia och kanske lite annat smått och gott. den som lever får se! :)

Mot världens tak i lagom takt

Mot världens tak i lagom takt

15 februari 2011 - 8 juni 2011

Jag är arbetslös, på ett bra sätt, och tänker ge mig ut och resa! Mitt mål är Nepal där jag tänkte trekka vid Annapurna. Allt är inte planerat, och så vill jag ha det, men resan i stora drag går från Sydostasien vidare upp genom södra Kina och genom Tibet in i Nepal. Allt i lagom takt! Jag ska möta upp min vän Daniel i mitten på Mars någon gång, förmodligen i Thailand, sen får vi se hur länge vi reser tillsammans. Jag tänker mig att resan ska ta ungefär tre månader men jag har ingen tidspress så det blir vad det blir. Välkommen att följa med!

The Quest for Kurtz

The Quest for Kurtz

17 januari 2011 - 20 april 2011

Anna & Henke mot Världen!

Anna & Henke mot Världen!

29 oktober 2010 - 30 april 2011

Nu ska bli bli världifierade, här kan ni följa oss i processen mot att bli globaliserade världsmedborgare.

We no speak chinese..

14 september 2010 - 14 december 2010

Have dreads. Will travel

Have dreads. Will travel

9 juli 2010 - 23 december 2010

Taking in the sights and sounds of Bali, Vietnam, Laos, Cambodia and India ([i]Inshallah [/i];)

San Dahien

San Dahien