Luang Prabang

40 000 steg och övervunnen rädsla
onsdag 22 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Sista hela dagen i Luang Prabang. 40 000 steg och stan känns hemtam. Den övervunna rädslan handlar om att jag trotsade obehagskänslan och vandrade fram och tillbaka över floden på de hemmabyggda bambubroarna. Det kostar en slant att gå över, vilket går till familjerna som bygger dessa

Vardagslunk i Luang Prabang
tisdag 21 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Efter att ha flyttat på oss varje dag sedan i lördags, bestämde vi oss för att utforska den här stan till fots utan några måsten. Sålunda startade vår vandring direkt efter frukost. Vi började med att följa floden för att se livet längs stranden. För alla i byggsvängen slänger jag

Elefanter till frukost
måndag 20 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Varför åka på safari och missa elefanterna när man kan få se dem bada samtidigt som man äter frukost? Vi njöt alltså av att titta på elefanter som badade i Mekongfloden medan vi åt frukost på hotellets altan. Mäktigt! Så var det dags att äntra båten som skulle ta oss till Luang

Donuts
tisdag 8 november 2016 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Imorse kl 05 ringde klockan då vi skulle upp för att vad vi först trodde, kika på gåvoceremonin som hålls varje morgon i Luang Prabang. Gåvoceremonin innebär att munkar från ett 30-tal olika tempel i trakten tar emot mat från stadsborna (allmosor). Vi var som sagt inställda på att stå

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Sydostasien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Pizza & vattenfall
lördag 7 mars 2015 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Blev ingen marknad igår kväll. Sprang på våra grannar när vi var på väg ut och de skulle till något "secret pizza place" som skulle vara riktigt bra och som dessutom bara var öppet på tisdagar och fredagar. Så vi satte oss på mopederna och började leta. Krävdes några försök, men

På moped i Luang Prabang
fredag 6 mars 2015 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Tillbaka på hotellrummet efter en dag på moped. Mopederna styrde vi mot en grotta ett par mil bort kallad Pak-ou cave. Det tog oss ca 1,5 h att åka dit och väl där började vi med lite mat innan vi korsade floden för att se grottan. Visst var det en häftig grotta, dock var nog det bästa med

Viktigt! Ny blogg!!
söndag 8 februari 2015 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Hej, eftersom vi har haft jättestora problem med att logga in och publicera våra inlägg här på resedagboken så har vi nu fått nog och gjort en ny blogg. Alla gamla inlägg och bilder är överflyttade och ni som har fyllt i era mailadresser har vi flyttat över så ni kommer i framtiden få

Isabella Vescovi
rosagorillor i Fantastiska Afrika & Asien
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Djungeltrekking!
tisdag 29 april 2014 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Ojojoj vad lång tid bussresan tog, hela 26 h! Längsta bussresan hittills (troligtvis också den längsta vi kommer vara med om denna resa) men äntligen var vi framme i Laos och Luang Prabang!! I Luang Prabang finns det mycket backpackers och det är också dit många åker för att göra

'Travellers conversation starters 101'
lördag 19 april 2014 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

On the road again! Från att ha spenderat dagarna med kära vänner ❤ har jag nu tagit mig vidare mot nya upptäckter och gör som alla förvarnat om: Stannar längre än planerat i Luang Prabang! Stan är helt underbar! Jag njuter av att besöka oändligt antal caféer (en mandel croissant idag

Yasmin Svensson
YasminSvensson i Yasmin på resande fot
Senast aktiv - från Siem Reap, Kambodja
Laos
måndag 24 mars 2014 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Hej Nu har vi lämnat "vårt"Chiang Mai och är nu Laos där vi nu varit i 5 dagar. De som jobbar med turister har det väl ganska drägligt men annars är det mycket fattigt här, men folket är vänliga och tillmötesgående och det är vacker natur. Hyrde en motorcykel en dag och tog en tur

Ove Och Ing-Marie Bengtsson

31 oktober 2016 - 26 november 2016

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Thailand, Laos 2014

Thailand, Laos 2014

12 mars 2014 - 4 april 2014

Yasmin på resande fot

Yasmin på resande fot

6 februari 2014 - 6 maj 2014

Vi hade i alla fall tur med vädret! Bättre referens kan nog inte hittas. :P Det blir inte alltid som man tänkt sig utan oftast blir det bättre! Denna resa kommer gå genom Australien och Asien och nu är du som vill välkommen att följa med via mobil, dator eller surfplatta! Väl mött!

Syskontripp i Asien

Syskontripp i Asien

11 december 2013 - 26 mars 2014

Storasyster Sofia med lillebror Mattias är tillsammans ute och reser ett par månader i Asien. Planen är att göra stopp i Thailand, Laos, Kambodja, Vietnam, Indonesien och Malaysia. Målet är att upptäcka nya fantastiska platser i världen & njuta av livet!

Sydostasien 2013-2014

Sydostasien 2013-2014

17 november 2013 - 7 januari 2014

Tanken är att börja i Burma, sedan åka via Thailand till Laos, sedan Vietnam och sedan ett kort besök i Kambodia för att avsluta i Vietnam

Afrika, Asien USA

Afrika, Asien USA

3 oktober 2013 - 8 maj 2014

Asien resa

Asien resa

9 oktober 2013 - 3 januari 2014

Asien fram till 3 januari sen blir de Australien!

Per Björkman
Pellebeman