Vang Vieng

I och kring Vang Vieng
onsdag 26 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Förmiddagen var fri för egna aktiviteter, så vi strosade längs gatorna i den lilla staden, delvis på jakt efter ett bageri/café, för att kompensera den mindre tillfredsställande frukosten. Det hela slutade dock med att vi ”raggade upp” en båtägare som tog oss på en timmes tur längs

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Lång resa till Vang Vieng
tisdag 25 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Det hade blivit dags för nästa anhalt i Laos, nämligen den lilla staden Vang Vieng. Det är ca 20 mil mellan städerna, men det är bara slingriga bergsvägar upp över berg, ner genom dalar.Tanken var att vi skulle ta lokalbussen, men jag tackar vår guide mer än vad kan beskrivas i ord för

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Intryck
lördag 5 november 2016 - Vang Vieng, Laos

Nu har vi två gånger försökt uppdatera er om vad vi sysslat med de här två dagarna i Vang Vieng men uppkopplingen på hotellet lämnar lite att önska och det verkar inte vilja att vi ska skriva något längre inlägg, som var vår första tanke, så...Vi har utfört diverse aktiviteter och

Sjukbrorsan i Sydostasien
Nu är vi hemma!
torsdag 3 november 2016 - Vang Vieng, Laos

Efter en lång resa med minibuss genom både byar och berg nådde vi till slut Vang Vieng. Resan gick bra men förde med sig en aning dödsångest, stundtals.Här däremot, verkar tiden stå stilla. Lugnet som naturen närmast oss medför är väl efterlängtat. Till och med när granntuppen galer

Sjukbrorsan i Sydostasien
Mot Vang Vieng
lördag 9 januari 2016 - Vang Vieng, Laos

Vi tog oss upp tidigt på morgonen och tog en mini buss mot Vang Vieng. På bussen träffade vi en Fransman som hette Mikael som vi utbytte tips om boenden och äventyr med. Resan var lite läskig med dåliga vägar och bergigt landskap men ändå väldigt spännande. Vi stannade på en fantastiskt

Linnea Nyström
Lionas i Sydostasien
Senast aktiv - från Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam
Klättring
onsdag 11 mars 2015 - Vang Vieng, Laos

Tar igen oss en stund på hotellrummet efter en dag fylld med klättring. Var faktiskt riktigt skoj! Vi kom fram till berget vid 10-tiden och utan några större instruktioner så fick vi, 3 andra svenskar och en tysk turas om med att försöka ta oss upp för bergsväggarna. Dagen började med

Biljard & burgare
måndag 9 mars 2015 - Vang Vieng, Laos

Efter en svettig bussresa från Luang Prabang var vi äntligen framme i Vang Vieng. Letade upp ett bra boende, sen tog vi en sväng för att kolla in stan och ta något att dricka. Då sprang vi på Kerstin och Frank. Så vi gick till en Irish Pub och åt och spelade biljard innan vi drog vidare

Vang Vieng - Tubing, festande & bakfyllestan!
fredag 2 maj 2014 - Vang Vieng, Laos

[b]Tubing i Vang Vieng[/b] är något man måste göra när man åker till Laos. Eller det var i alla fall vad vi hört och läst. Det var just orsaken till varför vi åkte dit, för att festa och åka på gummidäck på floden och där hoppar man även av vid barer, genom att de slänger ett rep

Vang Vieng
lördag 1 mars 2014 - Vang Vieng, Laos

Vang Vieng är liten by/stad ett par timmar norr om huvudstaden Vientiane som har blivit ett backpacker mecka, där i princip varenda backpacker i Sydostasien passerar. Minivanresan dit var som vanligt intressant. Den bestod av ett par stupfulla irländare samt en tjej som kaskadspydde inne i

Björn Wallentin
bwallentin i Sydostasien
Senast aktiv - från Pai, Mae Hong Son, Thailand
Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

31 oktober 2016 - 26 november 2016

5 januari 2016 - 3 mars 2016

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

19 november 2013 - 26 mars 2014

Backpackingresa sydostasien

kina och så vidare

kina och så vidare

5 november 2013 - 6 november 2013

31 oktober 2013 - 15 januari 2014

Vi åker till Sydostasien på backpackerresa över bland annat Jul och Nyår. Under resan ska vi försöka hinna med att utforska 7 länder. Det blir allt från lata dagar på stranden till fest och massor av äventyr.

Asien resa

Asien resa

9 oktober 2013 - 3 januari 2014

Asien fram till 3 januari sen blir de Australien!

Asien

Asien

22 oktober 2013 - 4 april 2014

I fem och en halv månad kommer vi befinna oss i Asien för att utforska och vara med om äventyr. Vi börjar med att flyga till Indonesien där Bali och Gilliöarna är planerade! Vi kommer sedan att ta oss vidare till Singapore, Borneo, Malaysia, Thailand, Laos och sen vidare till Vietnam. Vi kommer sen flyga tillbaka till thailand och njuta sista veckorna för att sedan ha några sista avslutande dagar i Bangkok innan vi intar Sverige igen (om vi nu kommer hem) ?? 1 veckas surfcamp på Bali är bokat, dykcert i Thailand och ett djungeläventyr i Laos ??☀??

Linn Eriksson
Linnpann