Vientiane

Vientiane och hemresa
torsdag 27 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vaknade med blandade känslor. Sista dagen på ett långt och fantastiskt äventyr är här. Tråkigt att det är slut, men samtidigt ganska skönt. Hur kul det än är att resa är det jobbigt och sliter på både kropp och knopp. Min kropp har tydligt sagt ifrån att det får vara slut på det

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Första dagarna i Vientiane i Laos
söndag 16 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Flyg resan till Vientiane gick snabbt och flygplatsen vi landade på var betydligt mindre en den vi landa på i Bangkok tidigare i veckan. Vi körde vår vanliga rutin skaffa lokala simkort och ta ut lokal valuta även kallad kip. Vi tog en taxi till hotellet som visade sig vara väldigt fint och

Ut på landet!
torsdag 3 november 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Inom cirka en kvart lämnar vi huvudstaden och reser norrut i 15 mil, till Vang Vieng. En landsbygdsort belägen vid floden Nam Song. Resan hade planerats med buss men kommer göras i en minivan istället. Det känns på något sätt tryggare, då vägarna kan vara lite så där. Dock kommer vi

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Sydostasien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Äntligen Laos
onsdag 2 november 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Hotellet i Vientiane uppfyller alla förväntningar man kan ha. Trevlig personal i receptionen, fint rum med effektiv AC samt den mest karismatiska piccolon vi stött på. Han skulle göra sitt jobb även om det skulle innebära hans död. Och det gjorde det nästan. Då han gav sig fan på att

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Sydostasien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Vientian
fredag 8 januari 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vientian var vackrare än vi trodde! Vi letade oss snabbt ner mot mekong floden och efter att vi suttit ner en stund och njutit av utsikten kändes det som om vi äntligen insåg att resan hade börjat. Lyckliga och hungriga letade vi upp lite mat och utforskade staden. Maten var billig och det

Linnea Nyström
Lionas i Sydostasien
Senast aktiv - från Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam
Nattbuss mot Laos
fredag 8 januari 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Efter att ha vilat en dag efter flyget mot Bangkok har vi nu tagit nattbussen mot Nong Khai som ligger vi gränsen mot Laos. Då vi fortfarande var ganska slut valde vi att betala lite extra och ta en Vip sleeping bus som kostade ca 300 kr för två sätten och dom bjöd på mat och vatten. Resan

Linnea Nyström
Lionas i Sydostasien
Senast aktiv - från Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam
Don Chan Palace
måndag 28 december 2015 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

2 nätter har vi nu varit i Don Chan Palace och det kändes som att vi är de enda hotell gäster här. Igår var vi helt ensamma på restaurangen och lite "VICE Korea" stil. Allt är pampig, men saknas gäster. Vi utforskade Vientiena på en hel dag och såg allt som skall hör till här. Idag

mcyaki
mcyaki i 2 workaholics on holiday
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Vientiane
lördag 26 december 2015 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Laos gör intryck hos oss... Första gången blev Andreas sjuk och fick opereras, andra gången bröt Jacky benet och opereras. Så 3e gången gillt har vi nu äntligen kommit till Vientiane Laos. Resan från Ha Noi tog tog en timme och när vi väl var framme fick vi ansöka visum. Det gick

mcyaki
mcyaki i 2 workaholics on holiday
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Vientiane & vidare
torsdag 12 mars 2015 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Sitter på en pizzeria i huvudstaden och väntar på maten. Vi kom till Vientiane i förmiddags vid halv tolv och har sen dess hunnit med allt vi ville i staden. Så istället för att ta in på ett vandrarhem och ta nattbussen ner till Si Phan Don imorgon natt som vi hade tänkt så hann vi med

Laos runt
tisdag 30 december 2014 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Jag kan nog skriva om den hela Laos i ett inlägg, och det är vad jag ska göra. Den 17 december klev vi in i södra Laos på 4000 Islands i Mekong Delta, närmare bestämt öarna Don Det och Don Khon. Detta var en plats för lugn och ro, kanske till och med en hitta sig själv känsla (för den

Markus Lorenzon
snarkus i Super resa två
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Jul och nyår i asien 2018

Jul och nyår i asien 2018

13 december 2018 - 16 januari 2019

5 Veckor rundresa där vi besöker Thiland,Laos,Kambodja,Hongkong ,Maco och Taiwan.

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Thailand/Laos 2018

Thailand/Laos 2018

10 juli 2018 - 30 juli 2018

Ännu en efterlängtad resa till Thailand/Laos Denna gång kommer bli lite annorlunda eller rättare sagt en kombo av alla tidigare resor hit. För det första så ser sällskapet lite annorlunda ut, maken och dotter är med men även två killar från vår thaiklubb. Vi kommer flyga till Bangkok, hyra bil där och åka direkt till Laos/Vientienne för att träffa vår vän och tränare Kon. Vi stannar ca en vecka i Laos för att sedan bege oss mot Lam Puh i Thailand där det vankas bröllop. Det är vår thaitränare från Sverige som gifter sig med sin kära och vi är inbjudna att deltaga. Efter bröllopet har vi en vecka till att göra lite som vi vill så dåntar vi det som det kommer...

31 oktober 2016 - 26 november 2016

5 januari 2016 - 3 mars 2016

2 workaholics on holiday

2 workaholics on holiday

9 december 2015 - 9 januari 2016

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

Sydostasien runt!

Sydostasien runt!

10 november 2014 - 10 februari 2015

Min och Julias resa runt Sydostasien.

Super resa två

Super resa två

6 november 2014 - 29 oktober 2015

Vi ville åka bort så bort åkte vi.

Globetrotter - Asia & Australia

Globetrotter - Asia & Australia