Vientiane

Ut på landet!
torsdag 3 november 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Inom cirka en kvart lämnar vi huvudstaden och reser norrut i 15 mil, till Vang Vieng. En landsbygdsort belägen vid floden Nam Song. Resan hade planerats med buss men kommer göras i en minivan istället. Det känns på något sätt tryggare, då vägarna kan vara lite så där. Dock kommer vi

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Sydostasien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Äntligen Laos
onsdag 2 november 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Hotellet i Vientiane uppfyller alla förväntningar man kan ha. Trevlig personal i receptionen, fint rum med effektiv AC samt den mest karismatiska piccolon vi stött på. Han skulle göra sitt jobb även om det skulle innebära hans död. Och det gjorde det nästan. Då han gav sig fan på att

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Sydostasien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Vientian
fredag 8 januari 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vientian var vackrare än vi trodde! Vi letade oss snabbt ner mot mekong floden och efter att vi suttit ner en stund och njutit av utsikten kändes det som om vi äntligen insåg att resan hade börjat. Lyckliga och hungriga letade vi upp lite mat och utforskade staden. Maten var billig och det

Linnea Nyström
Lionas i Sydostasien
Senast aktiv - från Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam
Nattbuss mot Laos
fredag 8 januari 2016 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Efter att ha vilat en dag efter flyget mot Bangkok har vi nu tagit nattbussen mot Nong Khai som ligger vi gränsen mot Laos. Då vi fortfarande var ganska slut valde vi att betala lite extra och ta en Vip sleeping bus som kostade ca 300 kr för två sätten och dom bjöd på mat och vatten. Resan

Linnea Nyström
Lionas i Sydostasien
Senast aktiv - från Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam
Don Chan Palace
måndag 28 december 2015 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

2 nätter har vi nu varit i Don Chan Palace och det kändes som att vi är de enda hotell gäster här. Igår var vi helt ensamma på restaurangen och lite "VICE Korea" stil. Allt är pampig, men saknas gäster. Vi utforskade Vientiena på en hel dag och såg allt som skall hör till här. Idag

Jacky Thang
mcyaki i 2 workaholics on holiday
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Vientiane
lördag 26 december 2015 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Laos gör intryck hos oss... Första gången blev Andreas sjuk och fick opereras, andra gången bröt Jacky benet och opereras. Så 3e gången gillt har vi nu äntligen kommit till Vientiane Laos. Resan från Ha Noi tog tog en timme och när vi väl var framme fick vi ansöka visum. Det gick

Jacky Thang
mcyaki i 2 workaholics on holiday
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Vientiane & vidare
torsdag 12 mars 2015 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Sitter på en pizzeria i huvudstaden och väntar på maten. Vi kom till Vientiane i förmiddags vid halv tolv och har sen dess hunnit med allt vi ville i staden. Så istället för att ta in på ett vandrarhem och ta nattbussen ner till Si Phan Don imorgon natt som vi hade tänkt så hann vi med

Laos runt
tisdag 30 december 2014 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Jag kan nog skriva om den hela Laos i ett inlägg, och det är vad jag ska göra. Den 17 december klev vi in i södra Laos på 4000 Islands i Mekong Delta, närmare bestämt öarna Don Det och Don Khon. Detta var en plats för lugn och ro, kanske till och med en hitta sig själv känsla (för den

Markus Lorenzon

snarkus i Super resa två
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Tillslut!
torsdag 27 november 2014 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Har tillslut tagit tag i och göra en resedagbok, nu när vi fick en oönskad vilodag på hostelet. Nu är vi i Vientiane, Laos, skulle egentligen åkt vidare till Vang Vieng idag men pga sjukdom får vi stanna här nån natt till. Vi har redan hunnit avverka Kambodja, ett väldigt hektiskt land

Anna  Fransson
annafransson i Sydostasien runt!

31 oktober 2016 - 26 november 2016

5 januari 2016 - 3 mars 2016

2 workaholics on holiday

2 workaholics on holiday

9 december 2015 - 9 januari 2016

Bangkok &  beyond

Bangkok & beyond

19 februari 2015 - 14 maj 2015

Vi är ett par på 22 år från Skövde som ska resa runt i Sydostasien i några månader. Resan börjar i Bangkok där vi avslutade vår senaste resa. Planen är att åka österut och passa på att dyka, klättra och träffa härligt folk innan vi åker hem från okänd destination i slutet av maj. Vi ska försöka uppdatera vad vi är med om här på resedagboken så ni får gärna följa oss! /Signe och Jonathan

Sydostasien runt!

Sydostasien runt!

10 november 2014 - 10 februari 2015

Min och Julias resa runt Sydostasien.

Super resa två

Super resa två

6 november 2014 - 29 oktober 2015

Vi ville åka bort så bort åkte vi.

Globetrotter - Asia & Australia

Globetrotter - Asia & Australia

28 oktober 2014 - 23 april 2015

Sydostasien och Australien

Awesome trip

Awesome trip

13 mars 2014 - 24 april 2014

Två tredjedelar av syskonskaran ska nu på en resa runtom i Asien. Första stopp blir på Bali där vi stannar 10 dagar. Efter det drar vi till Thailand, Kambodja, Vietnam och Laos, och sen tillbaka till Thailand. Planen är att se så mycket vi kan och kosa oss så mycket vi kan. Följ oss genom våran resa om ni vill, vågar och kan! Puss och kram

Resten av Asien enligt Henrik

Resten av Asien enligt Henrik

27 januari 2014 - 19 augusti 2014

Ska försöka hinna med lite platser jag anser spännande i Asien.

Laos-Thailan 2014

Laos-Thailan 2014

31 december 2013 - 19 februari 2014

Vår vinterresa till nya spännande platser

Hedvig Björklund
ErikHedvig