Beirut Governorate

Libanon / Ливан.
måndag 8 oktober 2012 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

-----ПО-РУССКИ БУДЕТ В КОНЦЕ ПИСьМА------ Hej, alla glada! Så var det dags för del 2 av vår resa, Libanon. Nu, när man tittar tillbaka på den resan, har det slagit oss att Beirut (Libanons huvudstad) har varit långt över förväntan positivt och dessutom en

Hem från Beirut till Klayaa
måndag 21 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag åkte vi hem från Beirut och sen åkte vi och jagade fåglar med Neji utanför Klayaa.

Beirut med Jeita Grotto och Harissa
söndag 20 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag lämnade vi green hotell tidigt på morgonen vi hade siktet inställt på ett café och fick Kneife till frukost Sen kom Neji och hämtade upp oss och vi åkte till de enormt stora Jeita Grotto men den ena var stängd på grund av att det var så mycket vatten i floden. Men den övre grottan

Mot Beirut via Balbaak
lördag 19 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag kom Danys kompis Neji som också levt ett tag i Sverige och hämtade upp oss och han körde oss till Balbak en enorm ruin"tempel". Dany är helt överrumplad av detta han hade heller aldrig varit där förut och det var mycket att se dessvärre var mycket trasigt och ingen har kunnat laga det.

Fortsattt sjuk
fredag 18 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Fortfarande väldigt sjuk spydde i natt igen och skiter 1 gång i timmen. Fick gå till apotekschefen på ett apotek i klayaa och jag fick med mig 2 mediciner för att slippa eländet. Var helt slut i kroppen av att inte fått i mig någon näring på 2 dygn så det blev mycket sova mellan alla

Magsjuk
torsdag 17 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Matförgiftning eller magsjuka. Vaknade av att jag behävde spy och sen fortsatte morgonon med massor av toalettbesök. Mellan toalettbesöken hade vi massor av folk som var och hälsade på igen.

Danys födelsedag
fredag 9 december 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag fylde Dany 31 år. På förmiddagen kom mera folk till oss farbröder och deras barn och några kompisar till Dany kom på förmiddgen samt grannarna kom på besök. Sen mitt på dagen så åkte jag och Dany till Israeliska gränssen och tittade in till dem. Det är stor klasskillnad mellan

2 dagen
måndag 14 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Åkte runt lite i Klayaa och åkte och hälsade på Kalims mamma oh syster. Men mest satt vi hemma och massor av människor kom hem till Danys mamma och pappas hus och hälsade på. Kaffe på den diseleldade spisen.

Senast aktiv - från Årjäng NV, Värmlands län, Sverige
Sista dagen för den här gången
fredag 25 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Klayaa Marjeyoun Libanon Idag tog Danys pappa med mig ut i trädgården igern för att visa mig vad som han odlar runt huset. Han har citron, lime, clementiner och apelsiner samt så har stympat dessa så att han har korsat några med varandra. Samma gäller äppelträdet han har korsat granny

Första kvällen i Libanon
söndag 13 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Ikväll kom vi äntligen fram till Libanon. Vi landade på flygplatsen i Beirut och där väntade Danys bror Hady och hans fru (Maja) och deras barn (Mirna och Cedric)de körde oss sedan från Beirut till Danys hemby Klayaa i Marjeroun. Ni som kan enkel matematik kan också räkna till att vi var 5

Senast aktiv - från Årjäng NV, Värmlands län, Sverige
sommar/höst 2012 ( Switzerland/France, Norway, U.K., Russia, Georgia, Lebanon)

sommar/höst 2012 ( Switzerland/France, Norway, U.K., Russia, Georgia, Lebanon)

1 juni 2012 - 30 september 2012

Resa till Libanon

Midtøsten 2010

Midtøsten 2010

14 augusti 2010 - 4 september 2010

Morten og jeg farter 3 uker rundt Midtøsten og ser hva de har å by på nerri der. Hva det smaker, hva de sier og hvordan det ser ut rapporterer vi tilbake om sånn omtrent en gang i uka. Salam!

Livet i Libanon

Livet i Libanon

30 augusti 2010 - 30 januari 2011

Jag ska (är det tänkt)göra praktik på UNDP Libanon och jobba med ett bevattningsprojekt i södra delen av landet. Det ska också samlas in material till min master-uppsats. Trots viktigheten av detta så ska jag framförallt äta, äta, äta. Hummus, falafel, fikon, baklava, mums, mums, mums!

7 juli 2010 - 19 augusti 2010

Sommarkurs i arabiska, Beirut, sommaren 2010

Irak/Iran/Libanon 2010

Irak/Iran/Libanon 2010

12 juni 2010 - 4 juli 2010

Den 12 juni åker jag med mina vänner till Irak och fortsätter sedan resan mot Iran och Libanon. Följ med och få en bild av de här fantastiska länderna som mest är kända för terrorism på hemmaplan. Kram/ Philip

Azorerna - Syrien, Phoenicia del 3

Azorerna - Syrien, Phoenicia del 3

17 juni 2010 - 3 november 2010

Utan planer för sommaren och hösten är det givet för mig att åka tillbaka för att avsluta projektet med att segla runt Afrika. Jag flyger ner till Azorerna och kommer att segla med till Syrien där projektet avslutas. Nya äventyr och nya exotiska länder.

SEMESTER TILL LIBANON

SEMESTER TILL LIBANON

8 juni 2010 - 15 juli 2010

ska till libanon igen fast den här gången med brorsan.

Beirut och vidare...

Beirut och vidare...

2 april 2010 - 9 juni 2010

Genom en kontakt i Sverige fick jag veta att det fanns möjlighet att arbeta som volontär på flyktinglägr i Libanon. Nu får vi se hur det går...

Ali Ali
ali2010