Liberia

Livet som guldfisk i Liberia med sexuellt frustrerade vakter!
måndag 21 december 2015 - Buchanan, Grand Bassa, Liberia

Jag har sagt det tidigare, att tjänstgöra i en mission är det närmaste du kan komma en haschpsykos eller en överdos av magiska svampar. Det är en uppsjö av absurda situationer som får en Salvador Dali målning eller en Lars Norén pjäs att verka förnuftig utan att pimpla rödvin. Jag och

Senast aktiv - från Buchanan, Grand Bassa, Liberia
You only need to shake somebody, then they die!
tisdag 27 oktober 2015 - Buchanan, Grand Bassa, Liberia

Att återvända från första ledigheten var givetvis inte utan sina strapatser och som vanligt har man sig själv att skylla...typ! Efter en del funderingar gav vi våra husnycklar till vakterna om de vid något krisläge behövde ta sig in i vårt hus. Givetvis innebar det (tydligen!) att en av

Senast aktiv - från Buchanan, Grand Bassa, Liberia
Maybe there is something wrong with your dick?
lördag 22 augusti 2015 - Buchanan, Grand Bassa, Liberia

Det är möjligt att relationerna mellan Sverige och Bangladesh nu är ansträngda, men jag kan lova att det var värt det! Här sitter jag i en patrullbil och hör det eviga tjatet om vilken katastrof det är att jag bara har ett barn och att det dessutom är en dotter (dubbel olycka tydligen!).

Senast aktiv - från Buchanan, Grand Bassa, Liberia
Can I give you some ass, Sir?
torsdag 23 juli 2015 - Buchanan, Grand Bassa, Liberia

Förbryllat tittade jag på kvinnan som lutade sig över mig och innan jag hann fundera ut mitt svar, frågade hon igen: ”I am telling you...you want some ass or not, Sir?” En vänlig svensk kollega förklarade "Du, bänghuvud! Hon frågar om du vill ha is till din Pepsi!" Jodå, de pratar

Berra är död!
lördag 27 juni 2015 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Jag ska ärligt säga att jag aldrig lärde känna Berra särskilt väl. Vi sågs då och då, oftast väldigt tidigt vid toaletten. Berra gjorde alltid ett intryck på mig, jag hoppade liksom till när jag såg Berra. Vi pratade faktiskt inte mycket med varandra när jag tänker på det, det blev

Senast aktiv - från Buchanan, Grand Bassa, Liberia
Liberia and the last weeks
måndag 17 december 2012 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Fick genom jobbet åka till Liberia, bara några dagar men jag är otroligt tacksam för att jag fick chansen att se Tonys hemland och träffa hans mormor och morfar, se vart han växt upp osv. Fick dock nära-döden-upplevelse vid landningen där, när man ska landa kommer man från fel riktning

Maria Johansson
Nodoh i Ghana
Senast aktiv - från Sundsvall
Zeekee foh feh
onsdag 23 maj 2012 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Vilket betyder ”what’s yours shall see your face”. Hur länge har jag inte väntat på att få skriva den överskriften, jag lärde mig uttrycket redan när jag kom i oktober!!! Men den som väntar på något gott väntar ju alltid förlänge… En dag i april, efter att ha blivit inspirerad

Senast aktiv - från Monrovia, Montserrado, Liberia
Winners never quite, quiters never win
torsdag 29 mars 2012 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Livet rullar på även på den här kontinenten, så snabbt att jag tycker att det ständigt är fredag och dags att ta helg (rätt gött med ett måndag till fredag jobb). Det här dagboks inlägget påbörjade jag i Februari… Jag insåg att jag har jobbat på RoviaGate i 4 månader nu, men inte

Senast aktiv - från Monrovia, Montserrado, Liberia
Marry Christmas and a Happy Curfew
lördag 31 december 2011 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Den 17:e Nov ändrades mitt dagsschema drastiskt; nu var det slut på slappar livet; Skönt! Jag började jobba på ett IT företag, ja du läste helt rätt – Anna jobbar numera som Office manager på RoviaGate Technology Group. Lite komiskt tycker jag, att Jag jobbar med IT som är min brors

18e dagen i Gambia
söndag 13 november 2011 - Gambia, Grand Cape Mount, Liberia

Nu har mer an halva tiden gatt, otroligt hur fort det gar, Som vanligt igar tuktuk hem ata lite rester, Fatou o sainabo kom och vi gick till Bass och dansade tills de slutade, da reste vi till Bakau i tro ngt skulle va pa gang en lordag, men det var lugnt ingen Holy Family el dans pa Lama Laqma och

Ingrid Johansson
IJ i Gambia okt 11
Senast aktiv - från Malung, Dalarnas län, Sverige
UNMIL Liberia 2015-2016

UNMIL Liberia 2015-2016

12 juni 2015 - 12 juni 2016

Vardagliga händelser och bestyr under en FN mission i ett land långt långt bort...

Ghana

Ghana

7 september 2012 - 18 december 2012

Femte terminen på universitetet = valfri! Vilket för min del innebär praktik på Women Peace and Security Network - Africa, i Accra - Ghana.

Anna goes Liberian

Anna goes Liberian

6 oktober 2011 - 12 augusti 2012

Flyttar tillbaka till Liberia för att jobba som barnmorska.

Gambia okt 11

Gambia okt 11

26 oktober 2011 - 25 november 2011

Gambia för 37 ggn på 35 år

SierraLeoneLiberia

SierraLeoneLiberia

28 februari 2011 - 26 april 2011

Nu reser jag till Sierra Leone och Liberia i väst Afrika. Jag kommer att vara där i totalt 8 veckor. Jag reser dit för att utföra en undersökning för min masters uppsats i utvecklingsstudier men jag kommer säker att få chansen att vara lite turist också och uppleva vad dessa länder har att erbjuda.

hugo

hugo

22 februari 2011 - 23 februari 2011

hej nu är det äntligen på väg till gambia det ska bli jette roligt att flyga tåll gambia jag kommer sakna er alla på skolan

18 februari 2011 - 21 mars 2011

Ger mig iväg till Liberia för att göra min praktik i 4 veckor tillsammans med min klasskompis Helena. Vet inte vad vad vi sk förvänta osspå något sätt mer än att det kommer bli ett sjuhelsikes äventyr! Uppdaterar så ofta jag kan...

18 februari 2011 - 21 mars 2011

Praktik som sjuksköterskeelev i Liberia!

1 mars 2011 - 24 april 2011

Jag åker till Liberia för att samla material till min mastersupsats i krishantering och fredsbyggande. Ämnet för min uppsats är demokratiska val i post-konflikt länder.

FN-uppdrag 10-11

FN-uppdrag 10-11

10 augusti 2010 - 11 augusti 2011

FN-uppdrag 12 mån i Liberia.

unpolerik
Achieng