Trakai

Red Heat
torsdag 9 maj 2019 - Trakai, Vilnius län, Litauen

Vår plan för onsdagen var att ta oss ut till staden Trakai, som ligger ca 45 min från Vilnius. Där ligger två gamla slott, varav ett restaurerats, vid några sjöar. Då vi hade vädret på vår sida denna dag med en strålande sol kändes det som ett alldeles utmärkt resmål. Min förkylning

Tr
Kakihara i Mare Nostrum
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Gamla huvudstaden 1 och 2
torsdag 20 juli 2017 - Trakai, Vilnius län, Litauen

Idag tog vi oss norr om staden ca 35 km för att besöka det historiska slottet Trakai. Som var huvudstad några år. Ett vackert slott, men tyvärr inget för den som harsvårt för att gå. Många trappor upp och ner samt kullerstenar. Ett välbesökt turistmål med mändger av guider och folk

duke's legacy
söndag 31 mars 2013 - Trakai, Vilnius län, Litauen

The island castle of Trakai has been at the back of my head ever since hearing about it after Lithuania became independent and tourists started going there. Across the snow-covered Lake Galve it looked not reallly like a fairytale castle but rather a not-so-forbidding fortress. Trakai actually was

Sanna Wiklund
charis i Påsk i Vilnius
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Olofsborg
lördag 16 juli 2011 - Trakai, Vilnius län, Litauen

Äntligen en ledig helg när man orkar göra något och vädret dessutom tillåter det. Valde därför att lämna Vilnius och ta bussen till Trakai Slott. Resan tog väl inte mer än 30 minuter, och väl där så insåg man rätt fort vilken turistmagnet man åkt till. Kikade snabbt igenom

T
stommik i Balt, Balt, Baltikum.....
Senast aktiv - från Vilnius, Vilnius län, Litauen
Mare Nostrum

Mare Nostrum

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Resa på östra sidan av vårat gamla innanhav. Börjar i Vilnius, vidare till Riga och Tallinn för att avsluta de tio dagarna i de forna stormaktsrikets Sveaborg i Helsingfors.

Semester Holiday 2017

Semester Holiday 2017

18 juli 2017 - 28 juli 2017

Påsk i Vilnius

Påsk i Vilnius

29 mars 2013 - 1 april 2013

Third year in a row I'll be spending Easter abroad!

Balt, Balt, Baltikum.....

Balt, Balt, Baltikum.....