12. Ticao & Padre Burgos
måndag 26 maj 2014 - Padre Burgos, Östra Visayas, Filippinerna

Efter 6 fina dagar på Sibuyan var det dax att dra vidare. Spontant kändes det som att det fick räcka med ett till stop (med dryga veckan kvar). Anting Ticao eller Padre Burgos. Väl framme i Mabate City missade vi färjan till Padre Burgos med 20min så valet blev enkelt. Mot Ticao. Väl där

11. Mount G2
fredag 16 maj 2014 - Magdiwang, MIMAROPA, Filippinerna

(Sen uppdatering, då resdagboken inte har fungerat korrekt) Efter en dryg veckas dyk på Romblon begav vi oss till grannön Sibuyan för att möta upp filipino-kanadensaren Marcus (som också var med i Anilao) Marcus ville bestiga Mount Guiting Guiting (även kallad G2). 2058m högt. Givetvis

10. Romblon
fredag 9 maj 2014 - Romblon, MIMAROPA, Filippinerna

Börjar sakta, sakta, sakta bli friskare. Att vila när man gör det självmant är jätteskönt. Men att tvingas till att vila är inget annat än tråkigt och dagarna går i snigelfart. Efter Anilao begav vi oss till Romblon. OMVÄGEN TILL ROMBLON Tyvärr var direktfärjan fullbokad, så vi

9. Turnén går vidare
lördag 3 maj 2014 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Hejdå Indonesien (för denna gång). Hej Filippinerna. I'm back!!! 3e gången nu, så det känns på sett o vis lite bekant :) Har redan en plan i mitt huvud för nästa gång jag besöker detta land. då vill jag komma hit i November månad; besöka Flores igen, göra ett besök i Lembeh (som

8. Låååångsamt påväg mot Flores.
måndag 28 april 2014 - Larantuka, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Resdagarna är de tyngsta. 26h på en liten passagerarfärja i 30-35 graders hetta går väldigt långsamt, särskillt när det från början skulle gå 6 timmar fortare. Men det var den bästa vägen att ta oss 25mil västerut till Ankermi Happy Dive, en bit ifrån Maumere på ön Flores. Och

7. Dyk #100
fredag 25 april 2014 - Kalabahi, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

97,98,99, 100!!! Nu har jag precis passerat hundrastrecket i antal dyk. Givetvis traditionsenligt helt naken! 200m från en moské, men jag tror ingen såg mig. Bildbevis finns! Kändes faktiskt ganska bekvämt måste jag säga. Hahaha. Nästa mål får väl bli att göra ett dyk på över

6. På resande väg mot Alor

Resterande tid av vistelsen på Bali dök vi med Dive Concept i Tulamben på östra sidan av ön. Överraskande, väldigt bra och det var klart värt en avstickare. Jag och tyske Tom Cruise har nu flugit nästan 100mil österut till Kupang i Västtimor, där vi under morgondagen ska ta färjan till

5. Oplanerat besök i asiens Ibiza
måndag 14 april 2014 - Seminyak, Bali, Indonesien

Innan jag lämnade Sverige sade jag till mig själv ; Skippa Bali! Ändå har jag hamnat h. Hur gick det till??? Märkligt :) Dusch med varmvatten, spoltoalett och en mjuk säng på ett ''riktigt hotell'' är dock ett stort plus...just nu känns det som rena lyxen :) Fattas nu bara en välbehövlig

4. Good Times.
söndag 6 april 2014 - Kepulauan Rajaampat, Indonesien

Inatt började nog regnperioden här i Västra Papua. Regn regn regn. Det har verkligen blåst o hällregnat i timmar sen kl 02. Hoppas all min upphängda tvätt är kvar på linan imornbitti :) Dagarna i paradiset flyter på i lugnt tempo. Ingen stress. allt går efter ''island time'', (+/- en

3. Troligtvis resans höjdpunkt!
tisdag 1 april 2014 - Kepulauan Rajaampat, Indonesien

Det orörda paradiset. Så skulle jag beskriva Raja Ampat, platsen där jag nu befinner mig. Finaste korallreven jag har sett, en otrolig mångfald av marint djurliv och väldigt få människor på stor yta. Vi är runt 10 gäster och det känns som vi nästan är själva i området. De andra 3

Östra Indonesien

Östra Indonesien

22 mars 2014 - 30 maj 2014

Ny resa med ryggsäcken. Denna gång mer med dykningen i fokus.

Manila thrilla

Manila thrilla

12 mars 2011 - 19 april 2011

Återigen går resan öster ut. Vart exakt vet jag inte ännu.... startpunkt bangkok, vidare Manila och hem samma väg. Därimellan, bad, sol, strand, sköna människor, dyk och en massa skoj. Följ me!

filipino style

filipino style

4 januari 2010 - 2 mars 2010

Nya platser att besöka, nya personer att träffa och nya [b]äventyr[/b] som väntar!!

tidigare besök

tidigare besök

30 maj 1986 - 22 januari 2010

Här har jag varit.... =)

bangkok--> jakarta på 75dagar

bangkok--> jakarta på 75dagar

7 december 2008 - 23 februari 2009

en lite längre semster än vanligt. 6veckor sol o bad i thailand och sen lite äventyr österut =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Oscar uppdaterar sin resa