2. Långsamt dykliv på Ambon
torsdag 27 mars 2014 - Ambon, Moluckerna, Indonesien

Shit! UV-huset till kameran läckte så kameran dog :( Så inga bilder. Efter flyget från Bangkok väntade ett 9h långt stop på Jakartas flygplats. Mindre skoj. Dödade tid med att läsa och försöka prata med indonesiska resenärer. Hälften av gångerna förstod vi varandra och annars

1. Transit i Bangkok
söndag 23 mars 2014 - Bangkok, Thailand

Nu har resan äntligen börjat! Har i skrivande stund avverkat första etappen av min maratonflygning. Flyget med Euroatlantic var långt över förväntan. Jag fick mat o dricka fastän det inte ingick i min originalbiljett. Dessutom blev jag placerad med 2st till 27åriga ensamressenär, Ida och

8. Pekingsflygplats e trist
tisdag 19 april 2011 - Peking, Kina

Så, då var man på väg hemåt mot Europa. I väntan på nästa flyg sitter vi på flygplatsen i Peking. Riktigt riktigt tråkigt. Överaskande dyrt också. Lite mer än arlanda och maten var under all kritik (cornflakes och en kopp te för 100SEK). Jaja...vi ska ju inte vara kvar i all evighet,

7. Spring, spring, spring!!!
lördag 16 april 2011 - Bangkok, Thailand

Hallå, hallå, Resan till Bangkok var en rysare vill jag lova. För att ha en extra dag på Siquijor och slippa sova i Cebu City eller Manila, så valde vi att boka 2 flygningar den 15e. Det var gott om tidsmarginal. Men givetvis e flyget försenat. Ingen personal säger ngt, så nervöst fick

6. Resdag till BKK.
fredag 15 april 2011 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hello. Dax för resdag. Vi har gått upp i ottan och åkt 5h båt till Cebu City, där vi nu går runt och mest ögonshoppar, Modet stämmer inte riktigt med det hemma, och inte storlekarna heller så det e inte mkt som man dirket känner skulle kunna vara intressant. Sista dagarna på Coco Grove

5. Soppatorsk i bergen
måndag 11 april 2011 - Siquijor, Centrala Visayas, Filippinerna

hej hej! Siquijor e fortfarnde vår hemvist. Under gårdagens prensentation vid middagsbuffen tittade alla gäster runt vårat bord lite konstigt på oss när dom fick höra att vi varit där i nästan 4 veckor, när normalt vekar vara 3-5 dagar....hahahaha. Vi har sett ett till vattenfall

4. Sipalay. Negros sovande strand
onsdag 6 april 2011 - Sipalay, Västra Visayas, Filippinerna

tjillivippen! Nu har reseledare Oscar,tagit med Åsa 6 timmar med båt och buss till Sipalay, på sydvästra delen av ön Negros. Helt öde strand a la Robinson Cruse. Solnedgångarna har varit sådär som man ser på vykort med en tom strand och himlen i alla palettens färger. Vi hamnade på en

3. Fishy fishy..
söndag 27 mars 2011 - Siquijor, Centrala Visayas, Filippinerna

sol sol strålande sol. Äntligen har vädret visat sin bästa sida. Visst har det varit underbart bra innan också, men idag är första dagen denna vecka utan ett kort duggregn. Åsa börjar byta färg från den lite mer röda till den klädsamma bruna nyansen. Hon är mkt nöjd. Och väldigt

2. Siquijor
torsdag 24 mars 2011 - Siquijor, Centrala Visayas, Filippinerna

Oj! Nu har jag inte skrivit på länge. Det har varit lite bristande tillgång på datorer och har haft mkt annat i tankarna antar jag. Nu e vi på ön Siquijor, en liten ö i mellersta delen av landet. 3 timmar tar det att ta sig runt ön med moppe. Dagarna e väldigt lugna och vi har infunnit oss

1. Bangkok
söndag 13 mars 2011 - Bangkok, Thailand

Hej hej. Nu har resan tagit sin början. Först fick vi vänta på ett försenat plan på arlanda, men sen gick det felfritt och vi kom fram i tid. Kievs flygplats vinner absolut inga priser för varken bra service eller rolighetspris. Ukrainare verkar äta lite skum mat. Mackor med nån sorts

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Oscar uppdaterar sin resa