Nästan färdigpackad och högst oplanerad
måndag 10 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så närmar det sig. Kl 16:15 på fredag så kommer jag ge mig iväg på en liten tripp jorden runt. En resa jag velat göra så länge jag kan minnas. Som barn köpte jag mängder med böcker på second hand, de flesta av dem med äventyrstema (och deckare som hade rosa sidor längst bak med ett

Dag 5
onsdag 18 november 2009 - Mae Sot, Mae Sot, Tak, Thailand

Nu börjar det närma sig slutet med stormsteg. Dagarn bara flyger förbi och är fortfarande fulla av möten. Kom precis hem efter en middag med våran samarbetsorganisation SYCB. Var hur kul som helst att träffa alla igen och snacka Burma, fotboll och ryska vitsar. Imorn ska vi åka till

Tre flyg och en buss senare...
måndag 16 november 2009 - Mae Sot, Mae Sot, Tak, Thailand

Nu är vi framme i Mae Sot! vi landade igår i Bangkok efter mellanlandning i Helsingfors och åtskilliga timmars flyg och väl framme var det bara att bita ihop och sätta sig på flyget till Chiang Mai. Väl framme i Chiang Mai lokaliserades hotell och då var det dags för middag. Puh....

2.0 Mae Sot, SYCB, exilregeringen med mera...
lördag 10 maj 2008 - Mae Sot, Mae Sot, Tak, Thailand

Och ännu mer hann vi ju faktiskt med! Vi var även vid Mae Tao Clinic som drivs och startades av en kvinna vid namn Dr Cynthia. Mae Tao Clinic kallas ofta Burmas bästa sjukhus fast det i verkligheten ligger på Thailändskt område här i Mae Sot. Vid Mae Tao behandlas årligen 100 000

Annu mer orkan och grejer
tisdag 6 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Sa nu kommer siffror om 50 000 doda i Burma och ett uttalande om att refferendumet kommer skjutas upp minst tva veckor i vissa stader i Rangoon och Irrawaddy regionerna. Den hummanitara situationen verkar vara det varsta tankbara. Detta blev pa nagot satt mer pa riktigt idag nar vi traffade Soe

Framme men anda sa borta.
söndag 4 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Sa landade vi i Bangkok efter 10 timmars flyg och ingen somn fulla av energi, eller nastan iallafall. Vi lyckades fa tag i en taxichauffor som faktiskt hittade(!) till hotellet vi tankte bo pa. Catti hade lyckats fa skoskav och behovde flipp flopps (eller som man tydligen sade pa 70-talet, badskor)

jobb
måndag 12 december 2005 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu har vi fatt jobb bade jag och kristian, blev ju lite miss i kalkylerna det dar med moree som gjorde att tidsplanen blev lite fordrojd men nu ar vi pa ratsida igen. Vi jobbar som kitchenhand som helt enkelt ar ett finare ord for diskare.. men det ar kul, man for mat, lask och kaffe sa jag ar

Antligen tillbaka!
fredag 25 november 2005 - Sydney, New South Wales, Australien

Vi har spenderat den senaste veckan i en liten stad kallad moree, den skulle kunna ha ett mer passande namn sasom staden gud glomde, staden vid varldens ande eller kanske bara ingenting och pa sa satt raderas fran kartan... Vi akte dit med forhoppningar pa andra skona backpackers och kanske ett

Henrich kollar in världen.

Henrich kollar in världen.

14 juni 2019 - 30 januari 2020

En veckas intensiv resande i Frihetens tecken

En veckas intensiv resande i Frihetens tecken

14 november 2009 - 21 november 2009

Burmautskottet beger sig till Thailand för sin årliga monitorresa. Den håller på i en vecka om resvägen går Bangkok-Chiang Mai-Mae Sot-Bangkok. Med andra ord en intensiv vecka. öten är inplanerade, väskan är packad och passet framlagt.

Mae Sot o kanske mer...

Mae Sot o kanske mer...

2 maj 2008 - 15 maj 2008

Två förvirrade Burmautskottare från Socialdemokratiska Studentförbundet (Catti och Henrich) beger sig via Bangkok och Chiang Mai till Mae Sot längst den thai-burmesiska gränsen för möten med mera. Student & Youth Congress of Burma är s-studenters samarbetspartner och de vi framförallt ska träffa, men kommer också träffa munkaktivister, burmesiska sossar och annat trevligt folk. Har vi tur får vi också möjlighet att kika in i Burma...

Down under

Down under

7 november 2005 - 22 mars 2006

Aussie here we come!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Henrich uppdaterar sin resa