Släktträff i Köge
torsdag 25 juli 2013 - Køge, Region Själland, Danmark

I natt har det regnat och det gjorde det i princip hela vägen till Koge. Vi lämnade Guldborg efter att ha ätit frukost och mitt på dagen var vi framme. Det var bara 8 mil att åka så det blev en kort bilresa. Vi bokade plats åt oss, Stig och Kerstin, Marita och Staffan. Det fanns tre platser

Kört på rådjur
onsdag 24 juli 2013 - Guldborg, Region Själland, Danmark

Vi kom iväg vid 11-tiden. Efter några kilometer var vi uppe på motorvägen igen och vi avverkade mil efter mil. Det var tur att vi ändrade planerna och delade upp resan från Prag till Rostock på två dagar. Det hade blivit tufft annars eftersom vi var så trötta. Prag tog musten ur oss.

Go-box strul i Tjeckien.
tisdag 23 juli 2013 - Lübben, Tyskland

I morse klev vi upp vid 8-tiden. Alicia och Emilia gick och duschade. Jag och Inge cyklade till affären för att göra slut på de tjeckiska pengar vi hade kvar. Det blev lite frukostbröd, pålägg, läsk, vatten och juice. Då hade vi ändå 9 tjeckiska kronor kvar. Dem lämnade Inge till tjejen

Service not included
måndag 22 juli 2013 - Prag, Tjeckien

Vi har varit vid slottet och tittat idag. Vi fick åka med spårvagn nr 17 som vi brukar men klev av lite tidigare och bytte till nr 1. Det är lite speciellt med ortnamn i Tjeckien så det gäller att ha extra koll på vart man ska så man kommer på rätt spårvagn och kommer av på rätt

Judiska museet
söndag 21 juli 2013 - Prag, Tjeckien

"Det är inte mitt fel att jag var trött igår". Alicia hann inte läsa så lång stund igår kväll eftersom Emilia ville sova och då var Alicia tvungen att släcka lyset. Det dyker upp lite sådana där uttryck och ord som är lite tokiga och roliga. En morgon när Alicia läste på

Prag
lördag 20 juli 2013 - Prag, Tjeckien

När vi vaknade i morse var det mulet och lite svalt. Inge cyklade iväg till affären och köpte bröd till frukost och något gott till förmiddagens fikastund. Vi tog spårvagn nr 17 in till Prag och promenerade sedan till torget som heter Staromestské námesti. Vi har gått över Karlsbron.

Otroligt dåliga motorvägar i Tjeckien!!
fredag 19 juli 2013 - Prag, Tjeckien

Vi vaknade upp till en solig och skön morgon. Vi hade ställt oss på en vanlig plats och inte på en ställplats som det var tänkt. Vi fick betala samma pris som för ställplats under förutsättning att vi åkte innan kl 9 och det hade vi ju tänkt ändå. Jag och tjejerna duschade innan vi

Resdag
torsdag 18 juli 2013 - Bad Waltersdorf, Steiermark, Österrike

Denna morgon kom vi iväg strax efter 11 och då hade vi hunnit med att tömma och fylla på vatten. Vi glömde tyvärr tömma toan. Det kom jag på när vi precis kört ut från campingen men det var ju så dags då. Det tar tid att ta sig igenom de där krokiga vägarna de där första milen. Det

Sista dagen i Baska

Denna sista dag i Baska tillbringade vi som vanligt på stranden. Varför bryta en tradition när man är på sol- och badsemester - särskilt inte sista dagen innan vi åker vidare till Prag. Det gäller att njuta in i det sista!! Vi lyckades bränna oss en del men det är inte så farligt. Till

Pratsam kypare

I natt har det blåst en hel del och både jag och Inge har sovit dåligt. Vi har legat och lyssnat på hur mycket det har blåst och om vi skulle behöva stänga takluckorna lite grann och veva in markisen. Takluckorna stängde jag till någon gång i natt och Emilia fick näsblod och tidigt i

Sommaren 2013

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Sommaren 2012

Sommaren 2012

6 juli 2012 - 6 augusti 2012

I år semestrar vi i Sverige. Det blir Simrishamn först och vi avslutar med Öland. Resmålet däremellan är än så länge obestämt, så vi får se var vi hamnar.

Björnrike 2012

Björnrike 2012

11 februari 2012 - 19 februari 2012

Då är det dags för årets flällsemester. I år åker vi till Björnrike, Vemdalen. Där har vi inte varit tidigare så det är lite spännande. Vi är i år tre familjer som åker tillsammans. Våra vänner Peter, Marina, Philip och Matilda är med för andra året, nya i gänget är Anders, Ulrika, Wilma och Ellen. De är nya i allt vad skidsemester innebär. Vi har hyrt en stor lägenhet med 12 bäddar och gott om utrymme.

Sommaren 2011

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Sälen 2011

Sälen 2011

23 januari 2011 - 30 januari 2011

Nu är det dags igen. Vi drar till fjällen! Det blir som vanligt en vecka i Lindvallen, Sälen. I år har vi sällskap av Peter, Marina och deras två barn Philip och Matilda. Vi ska bo i en större stuga, avsedd för två familjer. Vi ser fram emot en veckas semester.

Sommaren 2010

Sommaren 2010

3 juli 2010 - 1 augusti 2010

Förberedelserna är i full gång för sommarens husvagnssemester. I år bär det iväg utomlands och målet är Kroatien. Vi har varit där vid två tillfällen tidigare, 2007 och 2008. Det är fint i Kroatien, så vi återvänder gärna dit. Om allt går enligt planerna, så tänker vi bege oss till Baska på ön Krk. Vi har inte bokat plats på någon camping, så vi får väl se om vi hittar en plats för vår vagn.

Sälen 2010

Sälen 2010

3 januari 2010 - 10 januari 2010

Resan till Sälen förra året gav mersmak och nu är vi tillbaka för ytterligare en veckas skidåkning. Alicia och Emilia ska även i år gå på skidskola under veckan för att ytterligare bättra på sin skidåkning.

Sommaren 2009

Sommaren 2009

4 juli 2009 - 9 augusti 2009

Vi kommer att vara i Grebbestad första veckan. Sedan blir det två veckor på Daftö camping vid Strömstad och efter det kommer vi att vara i Ugglarp utanför Falkenberg.

Påsken 2009

Påsken 2009

9 april 2009 - 13 april 2009

För tredje året i rad åker vi till Kronocamping i Lidköping för fira Påsk. Det är premiärturen med vagnen för i år.

Sälen 2009

Sälen 2009

3 januari 2009 - 10 januari 2009

Nu är det dags för en fjällresa igen. Det är nio år sedan sist vi var uppe i Sälen. Det ska bli kul och nu får tjejerna en möjlighet att lära sig åka skidor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa