Här kan ni följa Hanna och Hannahs resa till Costa Rica under de kommande sju månaderna. Vi ska göra allt från att läsa spanska till att jobba med sköld paddor och barnhem osv. Vi ska uppdatera bloggen så ofta vi har möjlighet och Internet till det.
hemstad Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från San José, San Pedro, Costa Rica
San José, igen..
fredag 25 november 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Igar flog vi tillbaks till The Big Ugly City, San José. Vi hade underbart i Corcovado och larde kanna manga underbara manniskor och ar valdigt glada over att fa ha upplevt det. Men det ar bara sa manga dagar man orkar ata ris och bonor 3 ggr per dag och sova pa en madrass som ar 2 cm tjock och ha

Tortugillos
torsdag 17 november 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Idag har vi varit har i Corcovado i en vecka, tiden gar sa himla fort! I lordags var vi alla pa utflykt till ett vattenfall, tog ca 2 timmar att ga dit och val dar sa badade vi i vattenfallet och at lunch innan vi begav oss tillbaka. Jatte trevlig dag forutom att det borjade regna sa fort vi kom

Corcovado
lördag 12 november 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Har skjutit upp skrivandet här väldigt länge och jag ber om ursäkt för det men har alltid lyckats glömma bort det. Bocas Del Torro i Panama var underbart! Allt låg på vattnet och havet var klart och vackert:) Första gången vi badade i Karibiska havet. Man kunde hoppa i havet från

PA-NA-MAAAA :D
fredag 28 oktober 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Forlaaaaaat! Jag vet att vi har varit JATTE daliga som inte uppdaterat pa 8 dagar men det har faktiskt inte funnits sa mycket att skriva om. Vi var ute i helgen, det var helt okej. Vi har jobbat pa barnhemmet nu 3 timmar varje dag och barnen ar ju huuuuur sota som helst! Man far tyvarr inte ta kort

Brr
torsdag 20 oktober 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Forlat for dalig uppdatering pa senaste! I fredags morse akte vi in till Montezuma och fick vara klader torra innan vi skulle pa baten (och med bat sa menar jag motorbat). Resan till Jacó gick bra men var en aning laskig eftersom det var mer eller mindre storm pa havet och fullt med tra fran

Hejdå djungeln. Hej verkligheten!
fredag 14 oktober 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

I lördags eftermiddag började det regna, och det slutade "typ" idag. Och regn i regnskogen är inte det samma som regn i Sverige. Tänk er när det verkligen ÖSER ner hemma, det är typ duggregn här. Okej nu överdrev jag väl lite, men det är nästan sant! Jag har inte kunnat sova så bra på

Isla Tortuga
söndag 9 oktober 2011 - San José, San Pedro, Costa Rica

Fick ledigt fredag-lördag och jobbade bara en halvtimma i torsdag så vi drog till Montezuma! Checkade in på ett jätte mysigt hostel som hette Luna Llena som låg uppe i berget. Var hur mysigt som helst och härliga människor från USA, Belgien, Ukraina, Tyskland osv:) Våra bekanta från San

PASTA
onsdag 5 oktober 2011 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

I lördags åkte vi in till Montezuma efter jobbet, jag, Blondie, Marcus, Julius och John (en 42 årig norsk). Skönt att komma till civilisationen igen fast det var en sjukt liten stad som aldrig hade funnits med på kartan i Sverige:P Vi käkade pizza (underbart), och gick till chicos bar där vi

Valar!
lördag 1 oktober 2011 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Igår var en slapp dag. Vi gjorde typ ingenting:) Städade lite och jobbade lite sen var det mest slappa på schemat. Vi har fått problem med flugor vid volontär huset, så efter klockan sex så måste alla lampor vara släckta, vilket är ganska okej, förutom att när det är mörkt i djungeln

Svett!
torsdag 29 september 2011 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Idag har varit en tuff dag. Team Sweden (jag, Blondie, Marcus och Julius) fick i uppgift att gå till Playa Cabo Blanco och städa lite. Vi tänkte fan va nice! Men att ta sig dit var fan inte lätt, det var 5 km bergklättring i djupaste djungeln. SJUKT jobbigt, men skönt när man väl var

Volontärer i Costa Rica

Volontärer i Costa Rica

7 september 2011 - 29 februari 2012

Sex månaders volontär arbete i Costa Rica.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa