Jaa... för att alla ni som är intresserade av min förvandling från en svensk flicka till eine deutsche frau, så har jag skaffat en sån här rese-sida, så jag ska slippa skriva mail till alla jag känner, eftersom jag är så obotligt populär. Då slipper jag skrivkramp... "Gaffeln, kniven, skeden... Schweden schweden schweden!"
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Yo yo yo yo yo!
torsdag 15 februari 2007 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Hej hej! Ja nu är det väl dags att skriva ett sant här sammanfattningsbrev.. men jag orkar inte det. Sista dagen i Kaiserslautern (Mamma, man kan stava som du gör ocksa :) ) och jag har redan hunnit ta en cykeltur fran universitetet till staden och hem igen. Fin stad slog det mig när jag

Update.
torsdag 8 februari 2007 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Hej halla! Har varit lite dalig pa att skriva men Berlin var toppen! Masssssa kulturgrejer va vi pa. Checkpoint charlie var dock en besvikelse, kostade 9.50 € att komma in och det hade inte jag rad med, sa det var därför jag är besviken. Sa vi stod utanför och fotade lite annat. Skit samma.

Hej hufvudstaden.
onsdag 31 januari 2007 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Nu aker jag till Berlin, eller inte nu men pa fredag kl 9 aker vi härifran! Det var nära att dte inte kunde bli av men da fixade Pia det som tur var! :) Sa jag är väldigt tacksam! Sa jag kommer äntligen iväg till Berlin! Mina mal här är gjorda! 1. Strasbourg 2. Berlin 3.

Viva la france.
måndag 22 januari 2007 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Ja da har man varit i vackra Strasbourg igen. Myyyyycket fint! Det är en stad jag skulle kunna bo i utan problem! Shoppingen blev dock dalig, jag köpte en stork-nyckelring. Och tva mal pa mc donalds. :) Vi skulle söka efter en typisk fransk restaurang sa vi skulle kunna fa i oss lite crepes.

Frankrike.
onsdag 17 januari 2007 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Ida, jag har fixat din förfragan! Kein problem längre. Har dock varit lat och inte skrivit tillbaks, sorry för det! I helgen ska jag inte till stuttis, jag ids inte. Jag ska nämligen till Straßbourg istället! Med andra ord sa ska jag ta mig en weekend i Frankrike. Later väl skönt? Kika pa

Gud va less jag är.
tisdag 16 januari 2007 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Här är ni lika sociala som vanligt, SKÄRPNING! Kul att höra natt hemifran tycker jag men ni verkar inte första det. Veckan har iaf varit lugn hittills. Eckhard har varit hemma, men som vanligt sa har det varit uppmärksamhetstävling här hemma. Igar var jag o Niklas och hade cykeltävling

Hälsan.
tisdag 9 januari 2007 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Jag har kommit fram, är frisk och kry. har alltsa hälsan. Snart är jag tillbaks i sverige igen. Det blir väl kul? Det blev inte sa mycket jobb första veckan som det lät som! Ecka är i sverige fram till söndag, och pia i frankfurt fram till onskväll som vanligt. men jag blev förvanad

Hej ha!
måndag 18 december 2006 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Hej! Min helg var kung! Jag akte fran Karlsruhe med tva killar fran Bremen, dom var hur roliga som helst. Vi satt o jämförde sverige med alla andra länder (typ alltid det man pratar om.)... och jag har märkt att vissa saker alltid kommer upp: - Alla svenska killar är bögar (bara för att dom

Trakmans.
onsdag 13 december 2006 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Jag har faktiskt ingenting att skriva om egentligen, men jag har just för tillfället väldigt trakigt. Jag vet inte om jag ska 1. se will and grace eller 2. läsa eller 3. sova.... I mandags var killarna vilddjur. Eckhard var som tur var hemma sa han fick ta det värsta smällarna, själv smög

Göttingen - The best weekend so far, I think.
söndag 10 december 2006 - Mannheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Helgen har varit super!! Jag akte billigt till Göttingen pa fredagkväll. 15 € dit och det gick bara pa 3-4 timmar! skönt att aka bil! Om jag skulle aka tag skulle det ga pa 60€ nanting, en väg. Sa istället för 120 € betalade jag bara 30€ vilket är skitbra. Här i Tyskland finns det

Kaiserslautern, weei....

Kaiserslautern, weei....

1 september 2006 - 15 februari 2007

Jag åker till kaiserslautern, tyskland, för att jobba som barnflicka och för att plugg tyska.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa