Hej Här kommer vi förhoppningsvis skriva om vår backpacker-resa i Australien.
hemstad Avesta, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Moskva
måndag 9 juli 2012 - Moskva, Ryssland

Nu sitter vi på flygplatsen i Moskva, bara 2 timmar från Arlanda. Känns väldigt konstigt att snart vara hemma. Cicci kommer sakna Jocke och Jocke kommer att vara glad att slippa Cicci. Flygresan har gått bra, inga bekymmer alls.

På väg hem
måndag 9 juli 2012 - Bangkok, Thailand

Nu sitter vi på Bangkoks flygplats och ska snart kliva på vårat flygplan mot Moskva, där vi sedan ska byta mot Arlanda. Klockan 18:55 landar vi på svensk mark igen efter 5,5 månader ute i stora världen. Känns sådär, framförallt eftersom ni verkar ha det så kallt och regnigt i Sverige.

Marknad och nattmarknad
lördag 7 juli 2012 - Bangkok, Thailand

I dag har vi varit till Chatuchak weekend market. Vilket är en väldigt stor helg marknad är i Bangkok marknadsytan är lite mer än 14 hektar så det fanns heltklart massor att titta på lite för mycket tycker vi. Men vi knatade på där och tittade i 4 timmar. Efter det var vi riktigt matta

Hej igen
lördag 7 juli 2012 - Bangkok, Thailand

Nu är det morgon här i varma Bangkok. Man blir lika förvånad varje gång man går ut över hur varmt det är. Igår var vi lite trötta så vi stannade faktiskt på rummet hela dagen förutom när vi gick ut för att äta. Det är faktiskt skönt att ta det lugnt ibland. Till lunch gick vi till

Åter i Bangkok
torsdag 5 juli 2012 - Bangkok, Thailand

Nu var det slut på paradisön, tillbaka i storstaden. Igår lämnade vi då Koh Samui och åkte katamaran + buss till Bangkok. Resan tog strax över 12 timmar och vi var lagomt möra i baken när vi kom fram till Bangkok klockan 02:30, två timmar försenade. Då var det bara att ta en taxi till

Dykning
tisdag 3 juli 2012 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Idag vakade vi 06:45 och skulle göra oss i ordning för att åka iväg och dyka. Bussen skulle hämta oss kl 07:20 hade vi fått veta men kl 07:00 kom chauffören och knackade på dörren och sa att det var dags att åka. Vi fick lite bråttom att packa alla saker som skulle med. Sen bar det av

Elefantridning och mycket mer!
måndag 2 juli 2012 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

I morse vaknade vi 09:20 och var förvånade över att klockan var så mycket. Eftersom de bara serverar frukost till klockan 10 så hoppade vi upp ur sängen och lommade halvsovande ner till restaurangen. Vi valde en thaifrukost vilket innebar: * Kokt ris med kyckling/fläsk * Färskpressad

Nu har vi det riktigt hemskt...
söndag 1 juli 2012 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Eller kanske inte... Vi bor på ett riktigt hotell i ett dubbelrum med AC, stor toalett och havsutsikt. Vi har kanske 100 m ner till stranden och havet är över 30 grader varmt. Hotellet har egen thairestaurang, pool och alla ler och är hjälpsamma. I morgon ska vi rida elefant, bada i vattenfall

Snart skall vi ut och åka tåg
lördag 30 juni 2012 - Bangkok, Thailand

I kväll hoppar vi på tåget till Surat Thani för att sedan ta en färja över till ön Koh Samui (Kossa-Mui) där vi skall försöka dyka några gånger. Att åka tåg kommer att bli en upplevelse då vi skall åka natt tåg men eftersom att vi var lite sent ute fanns det bara sittplatser med

Då var vi framme på vårt hostel
torsdag 28 juni 2012 - Bangkok, Thailand

Då var vi äntligen framme på vårt hostel här i Bangkok. Det gick bra på flygplatsen ca 1 timme att ta sig från planet till att vi fick våra väskor. Cicci hade det jobbigt i kön med en indier bakom sig. Varje gång hon gick framåt kom han efter och ställde sig så nära att han

Vår resa

Vår resa

25 januari 2012 - 31 augusti 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jocke uppdaterar sin resa