Den sista dagen
torsdag 13 september 2012 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Det var ett tag sen jag senast befann mig pa svensk mark, men imorgon ar det dags igen! Efter 11 manader och tre dagar utomlands ar det dags att brumma hemat. Just nu kanns det valdigt blandat, jag skulle val egentligen velat vara kvar ett litet tag till men eftersom jag inte hittade nat jobb sa

Arbetslos - jobb - arbetslos igen
torsdag 30 augusti 2012 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Har nu varit i Perth i en och en halv vecka och det har trots den korta tiden varit ganska handelserikt kan man saga! De forsta dagarna borjade jag soka lite jobb, mest diskplockarjobb och sant. Tror jag sokte kanske en 4-5 stycken bara innan jag fick svar fran ett cafe som ville ha in mig pa

Antligen hemma
måndag 20 augusti 2012 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Eller ja nastan, ar i alla fall tillbaka dar allting borjade, namligen i Perth! Kom fram i forrgar natt vid 2-tiden, flyget blev 2h sent for precis nar planet skulle borja rulla ivag hande det nat med nagon av passagerarna, har ingen aning om vad som hande for jag satt ratt langt fram i planet och

Har var det roligare!
söndag 12 augusti 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Langkawi visade sig faktiskt vara riktigt trevligt! De tva forsta natterna spenderade jag pa ett hostel som var helt okej, men det lag en redig bit utanfor sjalva huvudgatan, drygt 20min med bil. Hade bokat det pa natet innan sa det var ju inte mycket att gora an att stanna dar, men efter det akte

Dag nr 300
söndag 5 augusti 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Idag ar det alltsa 300 dagar sedan jag lamnade Sverige! Det kanns valdigt konstigt, allt har gatt sjukt fort samtidigt som man har varit med om en javla massa roliga grejer. Men tillbaka till nuet. Jag lyckades stannade en dag till i Sandakan och under den dagen akte jag till Kinabatangan, en

Misar och lite apor
onsdag 1 augusti 2012 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Sitter just nu i Sandakan, en stad som ligger i den nordostra delen av Borneo. Staden ar inget att hanga i julgranen direkt, men det ar val sa det ar helt enkelt. Borneoaventyret borjade inte speciellt lovande i alla fall. Kommer till flygplatsen och tar en taxi in till staden tillsammans med ett

I Malaysia!

Sitter just nu pa flygplatsen i Kuala Lumpur, ar ju faktiskt tredje gangen jag ar har nu under denna resa aven om jag inte har gatt utanfor tullarna forran nu! Tankte spendera natten pa flygplatsen for imorgon tar jag ett inrikesflyg till Kota Kinabalu pa Borneo dar jag ska va till den 8e augusti,

Dags att dra till Bangkok
lördag 21 juli 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Sitter pa flygplatsen i Sydney. Kanns lite som att komma hem eftersom jag spenderade 30h dar nar jag vantade pa att Claes, Max och Sebbe och skulle komma hit. Nu kommer den totala tiden har att vara ca 10h innan jag flyger ivag sa det ar inga konstigheter med det! Dagarna i Cairns var riktigt

Lite varme igen!
tisdag 10 juli 2012 - Agnes Water, Queensland, Australien

Sitter i Agnes Water just nu som ligger ca 9h norr om Brisbane. Har gar det undan! Motte upp Sebbe, Claes och Max i Sydney forra mandagen och vi spenderade de forsta dagarna i Sydney dar vi mest bara tog det lugnt och bestamde hur vi skulle lagga upp resan. Planen var att hyra en bil forst och ta

Drar till Mexiko!!
fredag 29 juni 2012 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Ja inte under denna resa i och for sig, men i januari hanger jag med Claes och hans slakt till Cancun i Mexico i tva veckor! Riktigt taggad aven fast det ar ett tag kvar! Men den resan ar ju en bit fram i tiden och jag har ju fortfarande en lite storre resa som pagar just nu sa tillbaks till

Down under!

Down under!

21 oktober 2011 - 14 september 2012

Thailand '11

Thailand '11

10 oktober 2011 - 20 oktober 2011

Mjukstartar äventyret med lite semester i Thailand först!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Josef uppdaterar sin resa