Orm i toaletten
tisdag 9 april 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu har det gått ytterligare tre veckor och det börjar märkas att lågsäsongen har börjat. Det är ganska tomt på stranden och på gatorna, en del ställen har stängt och det börjar synas mer och mer thailändska turister istället för européer (läs svenskar). Det är stora vågor i

Halvvägs
lördag 16 mars 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Idag börjar andra halvan av vår vistelse här på Koh Lanta. Tiden går sjukt fort och vi hinner inte ens att skriva här i dagboken. Man är inte så mycket hemma vid datorn helt enkelt. Men vi tänkte lägga lite bilder med beskrivningar i alla fall. Dnes se nas pobyt na Koh Lanta prehoupl do

Regn
fredag 1 mars 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Efter nästan av månad av sol och 35gradersvärme kom det regn med lite kallare luft (28 grader). Gud vad skönt. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men Gud vad skönt med lite regn. Vi har varit ute hela dagarna – badat i regn, promenerat stan, promenerat på stranden, handlat. En gång

Utan vatten och ström
onsdag 20 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Tre veckor tog det tills vi för första gången kände en oemotståndlig craving för nybakat. Då blev det besök på ett tyskt bageri där vi käkade ciabatta till lunch och köpte hem bakelser. Det blev fika efter vi hämtat Devin från förskolan. I måndags var ön utan ström hela dagen.

Lördagar är inte bra
måndag 18 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Imorgon är det tre veckor sedan vi kom hit och vi är fortfarande inte trötta på värmen och solen. Kanske tack vare de små breaken som vi måste ta varje helg. Lördagar är nämligen dagar i sjukdoms-/olycksfallstecken och då håller vi oss hemma eventuellt hos läkare. Den första lördagen

Nya rutiner
måndag 11 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

(Cestina nasleduje dole) Nu har vi varit här i 2 veckor och har mer eller mindre kommit in i lite rutiner. De går ungefär så här – frukost, bada i poolen, lunch (hämtar vi i någon restaurang och äter hemma), vila hemma (för Tims skull), bada i havet, middag ute. Och där emellan lite

Första vecka i Thailand
onsdag 6 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

(Cestina nasleduje dole) Nu är vi äntligen framme i paradiset. Så pass trötta att jorden flyttar på sig under våra ben. Det tog 2 dagar att sova ikapp de dagar vi inte sov under resan. Våra rutiner är helt ur fas. Innan resan slutade vi hyfsat med nattamning men nu är det minst 4 ggr per

Resan till Thailand
fredag 1 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

(Cestina nasleduje dole) Resan gick ok. Inget jag vill göra för ofta dock. Inte med sån liten grabb. Den 26 januari fick vi skjuts av Jan till Nässjö. Därifrån gick ett direkttåg till Kastrup där vi hade bokat hotell på flygplatsen. Påstigningen till tåget var något stressig tyckte

Koh Lanta

Koh Lanta

27 januari 2013 - 30 april 2013

Två vuxna, två barn (7 månader, 5 år) i tre månader.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa