hemstad Seoul, Sydkorea
Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
a
måndag 27 juli 2015 - Seoul, Sydkorea

Sa var det dags att traffa min mormor och mamma, dar de bor i Icheon, en timme fran Seoul. Inna har det hant flera ganger att jag har med mig nagon voluntar, eller nagon kompis som kan koreanska eller att jag akt ensam. Denna gang hade jag ganska sent infor inte fixat nagon att folja med, vissa

Forsta dagarna i Korea
fredag 24 juli 2015 - Seoul, Sydkorea

Dagarna gar sa fort har i Korea. Nu har vi varit har i fyra dagar och det kanns fullt upp. Kanske darfor tiden flyger ivag. Att mina foraldrar ar med i Korea ar roligt, och det har gatt bra hittills. Pappas forvantningar var noll, hans bild av Korea var fram till nu ett blankt papper. Mamma har

"Kom tillbaks, så ska vi dansa!"
tisdag 26 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Detta var tisdagen den 26 augusti, sista riktiga dagen innan avresa. Känns alltid sorgligt. Eller en blandning av vemod och "skönt att komma tillbaks till vardagen". Eftersom jag skulle hem dagen efter var det inte fråga om att bestiga något berg eller åka till en stad i en annan landsända.

Mormor levererar
måndag 25 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Sista gången jag var hos mormor för denna gången, två dagar innan avresa. Eftersom det var just sista gången ville jag gärna sova där, men det hade blivit lite krångligt eftersom min morbror skulle komma på kvällen. Han vet ju om min existens nu, sa det hade val varit okej, men hans fru

Take me to the races
lördag 23 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Senaste gången jag var på en travbana, vad jag kan minnas, är en gång jag egentligen inte minns. Det var med pappa och en till (vuxen) när jag var en tvärhand hög, på Solvalla i Göteborg - något som pappa pratat om ibland (och det enda jag själv tror mig minnas är att det var där jag

Sagt vid ett köksbord/kuriosa om Korea/lata dagar
torsdag 21 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Dagen efter Samcheok-utflykten, torsdag, var jag rätt sa trött, och den och även ytterligare en dag efteråt var ganska lugna, med lite avslappnat samkväm på kvällen bara. Inte ens jag orkar springa runt allt för mycket (speciellt inte då det är ganska många saker jag redan gjort i

Utflykt till bonnhalan Samcheok
onsdag 20 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Nar jag ar i Korea nu, vill jag aven passa pa att aka till andra stader. Inte minst pa grund av att jag sett en del i Seoul under forra resan. Hellre utflykt till nya stader, garna landsbygd, an att ga pa ett museum i Seoul jag bara tycker ar mattligt intressant. Den har gangen akte jag faktiskt

Nar man far ovantat besok
söndag 17 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Lite tidigare an det forst var tankt, den 17:e, fick jag mojlighet att aka till min mormor i Icheon, en timme utanfor Seoul. Min ratt sa upptagna mormor, som i och for sig garna moblerade om i sitt schema for min skull, hade enligt min van Cielo (som ringt och checkat laget innan min avresa) fatt

En dag jag helst vill glomma
lördag 16 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Jag hakade pa Ray, skont avslappnad amerikan som jag traffat via Johan och Rebecca under sist Korearesa, och hans van Brandi (och cirka 20 personer till) till Jirisan, med Seoul Hiking Group. Bussen lamnade Seoul sent pa fredagskvallen och anlande vid foten av Jirisanberget vid 03 pa morgonen.

Baseball, the (great) Korean pastime?
fredag 15 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Mycket som hant i Seoul de sista dagarna. Paven Franciskus, snubben som bor i Vatikanstaten, har varit i Seoul i veckan. Eller i Korea, och delvis i Seoul. Det ar tydligen forsta gangen pa 25 jordsnurr en pave behagar komma hit, och enligt en koreansk tidning har han borjat sikta in sig pa

Har kan man ocksa vara 3

Har kan man ocksa vara 3

19 juli 2015 - 2 augusti 2015

Här kan man också vara del 2

Här kan man också vara del 2

7 augusti 2014 - 27 augusti 2014

Sa var det dags igen. Andra Koreabesoket inom ett halvar. Galet, kanske. Roligt, mycket.

Här kan man också vara

Här kan man också vara

11 december 2013 - 7 mars 2014

Resan kretsar mest kring Seoul med omnejd, men den relativt långa tiden öppnar upp för att inta andra koreanska städer och platser. Denna resdagbok är för alla som vill ta del av ett äventyr sett ur en Korea-ovan bohuslännings ögon.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robin uppdaterar sin resa