hemstad Seoul, Sydkorea
Senast aktiv - från Seoul, Sydkorea
Släktträff
lördag 6 april 2019 -

Heldag med släkten hos min moster, samma som vi hälsade på helgen innan. Roligt att även min andra moster med familj kunde vara med - och inte minst min mormor. Dessa hade jag inte heller träffat på tre år. Förutom att det är trevligt är det svårt att säga hur det känns att träffa

Moster + Hongdae (första helgen)
söndag 31 mars 2019 - Seoul, Sydkorea

Första veckan bjöd på fredagsmys hos min äldsta moster, som tidigare bott i Seoul men som nu flyttat till Yongmun, nästan två timmar österut från Seoul. Hon är näst äldst i syskonskaran, min mamma är äldst. Yongmun är inte en del av Seoul men jag blev förvånad att det låg så

Första veckan i skolan
fredag 5 april 2019 - Seoul, Sydkorea

Vissa är noga med att betona att de går på universitetet (och vi går ju på Kyung Hee University) men jag säger skolan, kort och gott. Man går i skolan och skolar sig, så att säga. Bland det första man tänkte på var hur mycket svenskar som går på Kyung Hee. Inget nytt i och för sig,

Första dagarna i Sydkorea
torsdag 28 mars 2019 - Seoul, Sydkorea

Första gången i Sydkorea på nästan precis tre år. Känns alltid lite bekant men ändå alltid lite nytt. Varje resa är 'unik' och kanske särskilt den här. Det här är sjätte gången jag är här sedan 2014 men det är första gången som jag åker hit för att BO här, om än så "bara"

a
måndag 27 juli 2015 - Seoul, Sydkorea

Sa var det dags att traffa min mormor och mamma, dar de bor i Icheon, en timme fran Seoul. Inna har det hant flera ganger att jag har med mig nagon voluntar, eller nagon kompis som kan koreanska eller att jag akt ensam. Denna gang hade jag ganska sent infor inte fixat nagon att folja med, vissa

Forsta dagarna i Korea
fredag 24 juli 2015 - Seoul, Sydkorea

Dagarna gar sa fort har i Korea. Nu har vi varit har i fyra dagar och det kanns fullt upp. Kanske darfor tiden flyger ivag. Att mina foraldrar ar med i Korea ar roligt, och det har gatt bra hittills. Pappas forvantningar var noll, hans bild av Korea var fram till nu ett blankt papper. Mamma har

"Kom tillbaks, så ska vi dansa!"
tisdag 26 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Detta var tisdagen den 26 augusti, sista riktiga dagen innan avresa. Känns alltid sorgligt. Eller en blandning av vemod och "skönt att komma tillbaks till vardagen". Eftersom jag skulle hem dagen efter var det inte fråga om att bestiga något berg eller åka till en stad i en annan landsända.

Mormor levererar
måndag 25 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Sista gången jag var hos mormor för denna gången, två dagar innan avresa. Eftersom det var just sista gången ville jag gärna sova där, men det hade blivit lite krångligt eftersom min morbror skulle komma på kvällen. Han vet ju om min existens nu, sa det hade val varit okej, men hans fru

Take me to the races
lördag 23 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Senaste gången jag var på en travbana, vad jag kan minnas, är en gång jag egentligen inte minns. Det var med pappa och en till (vuxen) när jag var en tvärhand hög, på Solvalla i Göteborg - något som pappa pratat om ibland (och det enda jag själv tror mig minnas är att det var där jag

Sagt vid ett köksbord/kuriosa om Korea/lata dagar
torsdag 21 augusti 2014 - Seoul, Sydkorea

Dagen efter Samcheok-utflykten, torsdag, var jag rätt sa trött, och den och även ytterligare en dag efteråt var ganska lugna, med lite avslappnat samkväm på kvällen bara. Inte ens jag orkar springa runt allt för mycket (speciellt inte då det är ganska många saker jag redan gjort i

Korea 2019

Korea 2019

26 mars 2019 - 1 april 2020

Flyttat till Korea för att plugga

Har kan man ocksa vara 3

Har kan man ocksa vara 3

19 juli 2015 - 2 augusti 2015

Här kan man också vara del 2

Här kan man också vara del 2

7 augusti 2014 - 27 augusti 2014

Sa var det dags igen. Andra Koreabesoket inom ett halvar. Galet, kanske. Roligt, mycket.

Här kan man också vara

Här kan man också vara

11 december 2013 - 7 mars 2014

Resan kretsar mest kring Seoul med omnejd, men den relativt långa tiden öppnar upp för att inta andra koreanska städer och platser. Denna resdagbok är för alla som vill ta del av ett äventyr sett ur en Korea-ovan bohuslännings ögon.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robin uppdaterar sin resa