Pensionärsminnen! [b]KLICKA PÅ "SENASTE RESORNA" OCH SEDAN NÅGOT "DAGBOKSINLÄGG", SÅ KOMMER TEXT FRAM[/b]
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Efter tre veckors resa
måndag 9 januari 2012 - Cádiz, Andalusien, Spanien

Två veckor i MadridVinterns Spanien-resa började med två intensiva julveckor hos syster Kerstin i Madrid. Det blev lika mycket vin och nya människor för mig som på ett år i Sverige. Men det är ju bara nyttigt för en Hummelviks-eremit som jag. På juldagen kom över 50 personer till det

fredag 10 juni 2016 - Trento, Trentino-Alto Adige, Italien

Foton finns denna gång på: http://svapr.jalbum.net/Italienska%20Tyrolen%202016/ Den varma sommaren 1974 körde jag med min kamrat Thomas i Volvo Amazon till Österrike och stannade några dagar i den tysktalande delen av italienska Syd-Tyrolen. De två första veckorna i juni i år tillbringade

Spa-resa till Ösel 2014
fredag 26 september 2014 - Kuressaare, Saare län, Estland

En vecka på Ösel, sept 2014 Foton finns på: http://jalbum.net/a/1551160 1. Det skulle ha blivit en brunch i lugn och ro på buss-stationen i Tallinn, efter att jag tagit flyget dit. Men när jag slagit mig ner med stora köttbullar och dito Alexander-öl, kom jag på att de ligger en

söndag 11 maj 2014 - Örebro, Örebro län, Sverige

Fotografierna från resan hittar ni denna gång på: http://jalbum.net/a/1506696 "Badehotellet" Inspirerad av den danska TV-serien, som just avslutades, inledde jag resan i början av maj med ett veckoslut på den danska kroen i Tylstrup. Miljön var densamma och maten så god som t o m i

tisdag 23 april 2013 - Örebro, Örebro län, Sverige

"Long Distance Voyager" Det var mest en bilresa för att fira min svågers 70-årsdag den 1 april i Nördlingen, Bayern, men blev också en färd för att minnas min kompis Maggan i Brickebacken som avled strax innan efter en kort kamp mot hudcancer. Vi har setts över en kopp kaffe eller en flaska

ANEKDOTER FRÅN SPANIENRESA 23/4 – 4/5 2012
fredag 4 maj 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

En dagstur till Montserrat Först kl 03 på natten den 24 april kom jag med taxi till det behagliga Hotel Madanis vid fotbollsstadion i Barcelona, eftersom Ryanair från Västerås var försenat. Så jag sov över frukosten, som ändå inte ingick i extrapriset, och fick ta en Coca-Cola på tåget

”La Pepa 1812”
söndag 29 januari 2012 - Cádiz, Andalusien, Spanien

Nu är det dags att lämna Cádiz för fjärde året. Efter två veckor trodde jag det skulle bli tjatigt med de vackra solnedgångarna från min inglasade balkong, men alla är olika. I kväll fick det bli en halv flaska champagne där - framför öppna fönster - för att fira den höstklara

Som en dag på jobbet i Vietnam
fredag 24 juni 2011 - Bogotá, Colombia

Bogota ”Varför åker man till Colombia?” frågade någon mig innan denna resa och jag blev svaret skyldig för tillfället. Det är ju fortfarande ett osäkert land med militär överallt och klimatet är varmt och fuktigt. Orsaken till att jag följde med min kamrat från sjön och

Hemma igen
fredag 10 december 2010 - Örebro, Örebro län, Sverige

Inatt kom jag hem till Örebro med den nya Ryanair-linjen från Madrid till Nyköping och direkt buss till Stockholm. Det var lika exotiskt som att komma till Grönland med all denna snö, kyla och julbelysning. Om de Falla Stadens son Manuel (de) Falla, 1876 – 1946, dyker upp överallt här i

Dagsläget 19 nov -10
fredag 19 november 2010 - Cádiz, Andalusien, Spanien

Så är jag sedan ett par veckor tillbaka i Cádiz på sydkusten av Spanien. Lägenheten är mindre än förra hösten och ett kvarter från stranden men lite billigare (670 EUR/mån). Det fanns bara en som var skyltad till uthyrning vid stranden, men nu är skylten borta och tvätt hänger på

27 maj 2016 - 10 juni 2016

Återbesök i italienska Syd-Tyrolen efter 42 år

Spa-vecka på Ösel

Spa-vecka på Ösel

19 september 2014 - 26 september 2014

KLICKA PÅ DAGBOKSINLÄGG! Mitt sjätte besök på Ösel efter att det blev fritt 1992

10 maj 2014 - 19 maj 2014

Bilresa för att möta våren i Danmark

30 mars 2013 - 16 april 2013

Till min svågers 70-årskalas i Nördlingen T o R

Minikryss och vår vid Costa Brava

Minikryss och vår vid Costa Brava

23 april 2012 - 4 maj 2012

Dags att fira jämna födelsedagar till havs och njuta våren i Roses i Katalonien KLICKA PÅ DEN BLÅ TEXTEN UNDER "DAGBOKSINLÄGG"!

Madrid-Cádiz jul-nyår 2011

Madrid-Cádiz jul-nyår 2011

16 december 2011 - 2 februari 2012

Efter julfirande hos min syster i Madrid ska det bli spännande att återse Cádiz mitt i vintern med skonsam sol, vind och vårlig temperatur. [b]KLICKA PÅ DEN BLÅ TEXTEN UNDER "DAGBOKSINLÄGG"![/b]

Back to Bogotá

Back to Bogotá

7 juni 2011 - 27 juni 2011

Två nyopererade 60-åringar, Berth och Svante, gör ett återbesök hos Berths svärmor - 5 år efter hans bröllop där. KLICKA PÅ DEN BLÅ TEXTEN UNDER "DAGBOKSINLÄGG"!

Cádiz revisited november 2010

Cádiz revisited november 2010

14 oktober 2010 - 9 december 2010

HEJ! KLICKA PÅ NÅGOT AV DAGBOKSINLÄGGEN, SÅ KOMMER TEXT FRAM! Höstens Spanien-semester går via London dit och Madrid hem

Mitt slitna, färgglada Mexico 2010

Mitt slitna, färgglada Mexico 2010

27 februari 2010 - 1 april 2010

En månad i Mexico bl a för att njuta av havsvindarna i Veracruz tillsammans med kompisen Berth "Hytt-Oskar" Jansson från Kristinehamn [b]KLICKA PÅ "DAGBOK", SÅ KOMMER TEXT FRAM![/b]

Mexico nov 2003

Mexico nov 2003

14 november 2003 - 5 december 2003

Resan 2003 med 3 veckor i Veracruz

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Svante uppdaterar sin resa