Viktiga händelser

Det är inte klokt vad snabbt tiden gâr här nere, det har hunnit hända hur mycket som helst sedan jag var inne här sist. Sâ jag tänkte bara dra de absolut viktigaste händelerna lite snabbt: 1. Sverige vinner OS i hockey!! Vi är 12 svenska tjejer med svenska flaggor pâ kinderna som

Marseille...

...denna underbara stad. Staden som grundades av grekerna för en halv evighet sen, och som varit ett centrum för invandrare lika länge. Staden som mistralen älskar. [b]Rebellstaden.[/b] Vi hade projektvecka med skolan förra veckan. Somliga lagade mat, somliga stannade i Aix [i](somliga

Söndagsmorgon

Stilettklackarna smattrar mot den fuktiga asfalten när jag skyndar mig längs gatan. En mild vindpust griper tag i mitt hår och drar bort det från ansiktet som är näst intill osminkat, för en gångs skull. Den här morgonen har det inte funnigts tid nog. Johanna har kommigt upp för

16 dagar i Frankrike...

...Det känns redan som en livstid! Men trots allt har det bara gått 2 veckor sen jag steg av planet i Marseille, 2 veckor, 2 dagar och ungefär 6 timmar. Aix-en-Provence är helt underbart. Det är ungefär lika stort som Jönköping, men det är en helst annan typ av stad... Aix är en renodlad

Cascais
måndag 12 december 2005 - Lissabon, Sintra, Portugal

Nu har jag bott i Casa do Patio i Cascais i lite mer än en vecka, och livet leker fortfarande. Cascais är den vackraste portougiskiska fiskeby man kan tänka sig. Alla byggnader är pastellfärgade stenhus, ibland klädda med målat kakel, alla gator är täckta med små vita kullerstenar och

Flygresan
lördag 3 december 2005 - Lissabon, Sintra, Portugal

Alla långa resor nu för tiden brukar starta på ett flygplan. Det gjorde även min resa. Klockan halv 7 på morgonen lyfte mitt första flygplan från Jönköping till Köpenhamn. Tyvärr så var planet från Köpenhamn till München ett par timmar försenat pga underkylt regn i München. När

Frankrike

Frankrike

8 januari 2006 - 17 maj 2006

Jag njuter av vâren i södra Frankrike samtidigt som jag bättrar pâ min franska och studerar konst pä EPSSA ("école populaire superieur suedois en Aix-en-Provence" eller nâgot liknande...)

Portugal

Portugal

3 december 2005 - 23 december 2005

En liten tripp ner till Cascais, en charmig liten fiskeby som ligger en halvtimma ifrån Lissabon. Jag ska leka au pair åt mina kusiner i ett par veckor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therése uppdaterar sin resa