Resedagboken funkar inte
måndag 14 februari 2011 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej! Vet inte om förra inlägget kom upp. Resedagboken har visat sig vara för stor sida för det bristfälliga internet som finns här. Så vi skriver om vår resa på rickardochemilie.blogg.se istället. Där kan ni läsa och följa vår resa. Även där kan man kommentera annars så

12 timmar i en burk med vingar
fredag 11 februari 2011 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hallå! Flygresan gick bra. 14 timmar blev strax över 12 vilket var skönt. Vi flög över island,canada och usa. Det var väldigt klart och vi kan inte flygit super högt då vi nästan hela tiden kunde se något på marken i alla fall. Som ett stort isberg eller så;) Kändes lite konstigt att

Nu får ni kolla in här
lördag 20 mars 2010 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Hej på er!! Resdagboken är för krånglig.. för er och för oss.. Därför får ni söka på rickardochemilie för att följa oss nu. Om ni skriver in rickardochemilie.blogg.se i sökfältet längst upp kan ni läsa om våra sista äventyr. http://rickardochemilie.blogg.se/ För att göra en

Lång resa och nytt år..igen!
tisdag 16 mars 2010 - Seminyak, Bali, Indonesien

Hallå, Nu ska vi försöka oss på en uppdatering.. och ja den kommer bli av den längre sortens inlägg. Vi börjar väl från där vi slutade sist.. Den 14 mars lämnade vi Gili Air. Vid 8 tiden var vi borta vid båt terminalen på ön. Då hade vi hunnit med en sista frukost på stranden

Ny dag, Ny Ö!

Hallå, Nu är vi på Gili Air. Vilket är den mellersta ön men även den som är närmast fastland. Dagen började med att vi gick upp alldeles för tidigt. Kändes som en mindre evighet tills båten som skulle ta oss till denna ö kom. Efter att ha ätit frukost och packat alla saker, gick vi

en och annan fisk

Hallå på er! Igår hände det inte så jätte mycket. Vi tog det lugnt på stranden i några timmar tills ett oväder drog in från fast land. Sedan väntade vi ut regnet med hjälp av våra ipods. Vi bokade flygbiljeter ifrån Kuala Lumpur upp till Langkawi samma dag som vi flyger ifrån

Ny dag, mer sol och mera strand

Hallå på er, Nu fick det bli två dagar i samma inlägg igen.. öarna har knappt el så internet är inte alltid det lättaste att få ta på. 9 mars 2010 Nu börjar det kännas som tiden går fort, nästan lite väl fort faktiskt. Även om det på ett sätt ska bli skönt att komma hem igen.

Öliv

Hallå, Nu är vi på den största ön av de tre gili islands. Denna med namnet Gili Trawangan. Så ska ni slå i kartboken får ni kolla på landet Indonesien och sedan efter ön Lombok ( som ligger brevid Bali) där över ligger det tre små öar. Hur som innan ja börjar berätta om vår dag

Snorkling,dykning och bilfärd!
söndag 7 mars 2010 - Bali, Indonesien

Hejsan, Vi uppdaterade inte igår även om vi skrev igår. Så först kommer lördagens inlägg och sedan följt av söndagen i texten. Trevlig helg läsning :) Lördag Nu är vi i padang bai. Dagen började med frukost och så ville Holländarna se lite bilder från gårdagen. Efter det fixade

i myggornas land..
tisdag 2 mars 2010 - Lovina Beach, Buleleng, Bali, Indonesien

Hejsan, Nu är vi i Lovina på Bali i indonesien. Helt enkelt en lite stund bort från sverige. Idag träffade vi en svensk vid frukosten. Hon sa att vi var de fösta svenskarna hon mött på. Själva tycker vi att vi hört en massa svenska i Kuta. Kuta är lite av ett party ställe vilket drar

Study in Asia

Study in Asia

23 augusti 2014 - 28 april 2015

Studerar mitt sista år i kina och sedan praktik i Singapore.

Mexico,så kan det gå..

Mexico,så kan det gå..

10 februari 2011 - 25 februari 2011

Vi flyger till Cancun och vad som händer sen får vi se. Stränder och upptäckter och förhoppningsvis en massa sol hoppas vi på:) [b]Tänk på att alla kommentarer publiceras i både Rickard & Emilies dagbok! [/b]

Down under eller nåt..

Down under eller nåt..

28 december 2009 - 26 mars 2010

Nu e det dax igen! Vi kommer utforska Australien över och under ytan. Fira nyår och träffa Benita. Kolla in Nya zeeland och sedan får vi se vilka länder i asien som får äran att ha oss på besök!:) [b]Tänk på att alla kommentarer publiceras i både Rickard & Emilies dagbok![/b]

emlan på andra sidan atlanten

emlan på andra sidan atlanten

25 augusti 2008 - 8 september 2009

Ja ska spendera ett år i Wilmington,DE hos familjen Hohman. Där ja ska ta hand om en liten bebis,ta långa promenader med barnvagn,studera och utforska livet over there.

Asia here we come - again!

Asia here we come - again!

27 januari 2008 - 27 mars 2008

[b]Det som skrivs här publiceras både på nystrom598 och _emilie_[/b] Vi tar resan som den kommer - tror jag. Ska väl hinna med att utforska Filippinerna på land och under ytan. Göra staden Kuala Lumpur samt se andra delar av malaysia som vi inte sett tidigare..kanske en sväng till Borneo och Singapore? Helt enkelt inte så mkt sagt om resan- får se vad den ger oss..Den som lever får se vad som händer;)

Malaysia & Thailand=) back to the paradise

Malaysia & Thailand=) back to the paradise

25 januari 2007 - 3 mars 2007

En resa med många härliga stopp och äventyr! [b]Sidan e uppdaterad från nystrom598 som vi använde under resans gång. Andra foton finns därför på nystrom598 här på resedagboken![/b]

Thailand 2006

Thailand 2006

10 februari 2006 - 25 februari 2006

En resa med [b]MASSOR[/b] utav utflykter!

Egypten

Egypten

25 juli 2005 - 1 augusti 2005

Sol och bad semester i Egyptens Hurghada.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emilie uppdaterar sin resa