Live the Life you Love Love the Life you Live
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
*iscchhh*land

Ja...nu var det länge sedan jag satte mig och skrev. Men kände att jag borde uppdatera lite grann. Det har ju hänt en del sedan sist. Först åkte jag hem från Genève. Det blev en dramatisk hemfärd. I mitt stilla sinne tyckte jag personligen att köra 1400km själv efter fem tentor mot fyra

Från dal till topp
söndag 6 juni 2010 - Genève, Schweiz

[b]Roadtrip[/b] När vi kommit hem från vår Vulcanoresa begav jag och Ivanna oss ut på en mini road-trip. Vi tog bilen och körde ner till Annecy för att hyra paddelbåt och spendera en skön timme på sjön. Strålande sol. Sedan körde vi till Chamonix och ”besteg” Aguille du Midi i

Vågor Vind Vatten och Vulkaner!
lördag 22 maj 2010 - Genève, Schweiz

Förra veckan började med jordbävningar, alltid kul. Men igen, det känns som lärarna mjölkar sina timmar lite väl mycket. Blir aning segt och utdraget, och om jag inte gnällt tillräckligt, sex timmars föreläsning per dag = too much. För att inte tala om de två dagar vi dessutom hade

Timmarna börjar tära, adhd varning på Ingrid!
lördag 8 maj 2010 - Genève, Schweiz

Den andra leende deltagaren, som varit på Haiti, är läkare, Federico, eller Fede. Och tack för att han finns. Jag tror att det krävs mer än en Ingrid för att klassen ska vara mer levande än död, och alltså är Fede en bra tillgång, och således är klassen lite mer levande än död. Fede

K som i Kurs och Jura som i Jurassic
söndag 25 april 2010 - Genève, Schweiz

Nu har lärdomen dragit igång. Sju deltagare har kommit, inte då Altantsetseg som är kvar i Mongoliet just nu. Och inte den andra leende deltagaren (Frederico). Vilket innebär att vi har gud-komplex rumnänen, ytterst tysta indiern Vishal, något åldersstigna Madelin som gillar att berätta

Åter i barndomens trygga famn
tisdag 20 april 2010 - Genève, Schweiz

Så var man åter i Genève, där barndomsminnen ska lura bakom varje gränd, åhh den trappan åt jag glass i, åhh den där trottoaren trillade jag omkull på osv. Nostalgin var dock in överflödandes direkt för 1. Det var 18 år sedan jag var här sist och jag minns inte var jag åt glass

Sweet sista dagar och Hej hej Sverige
torsdag 30 april 2009 - Montréal, Québec, Kanada

Med vindfaktorn var det kring -38 vissa dagar i Montreal. Men ja, varför skryta, det faktum att det var -28 räcker ju, med vindfaktor eller inte. Men nu stoltserar Montreal istället med rekordtemperaturer, lagom till att man åker iväg. Ja dvs 30 grader i April. 30 grader i April? Ja alltså

Om Matte, regn-snö-SOL och Roadtrip
måndag 20 april 2009 - Montréal, Québec, Kanada

[b][b]Matte, Matte, J&vla Matte[/b][/b] Mitt liv var extremt oglamoröst och ovärdigt av att skriva om ett tag. För att summera, det regnade (mina stövlar läcker kopiöst mycket) och det hände ingenting. Strejken forstätte, regnet fortsätte, min kurs i geodynamik blev bara värre och

Roadtrip Ontario 2009
tisdag 31 mars 2009 - Montréal, Québec, Kanada

Jag kom hem på söndagen och fick reda på att UQAM strejkar vidare. Ja varför inte, global recenssion, universitetet på gränsen till ekonomisk kris, 80 000 förlorade jobbet i Quebec i år och de finns ca 20 000 hemlösa i stan, men nej, här ska de strejkas. Så det blev ett till

Födelsedag, roadtrip och Boston!
måndag 23 mars 2009 - Montréal, Québec, Kanada

[b]Hipp hipp hurra...nästan varje dag[/b] Ja...jag bidde ju 28 här i dagarna också. Kände mig väldigt firad av diverse. Inte nog med blommor och presenter från familjen, men också en våg av cyberhälsningar på facebook! Saknade alla desto mer förstås! Den sjunde var jag sen ute med

I vulkanernas fotspår

I vulkanernas fotspår

17 april 2010 - 20 juli 2010

Ingrid ska iväg och jaga sina drömmar! Detta innebär klättrande av ett flertal vulkaner. Dock är resan egentligen inte så spännande eftersom denna drömjakt mest går ut på att plugga i Genève i två månader. Men vi ska till isla de Sicilia och jag ska på färd till Skaftafell och fråga folk om det är medvetna om vulkaniska risker! Skulle ju tippa det med tanke på att det är vulkanutbrott just nu...but anyway! Post-graduate certificate i Geological risk management ska jag skaffa mig. med eller utan GIS kunskap (vilket det verkar vilja att man ska ha!)

CANADANS AND CANADIA

CANADANS AND CANADIA

1 januari 2009 - 1 maj 2009

Kanada är min destination under fyra månader, två kurser på UQAM, en artikel att skriva och massa tid att fördela som jag vill....we shall see we shall see...

YIHAAA...to George Bush

YIHAAA...to George Bush

8 november 2008 - 16 november 2008

Z-map plus landmark Haliburton kurs - tell me everthing!

Viva España - och mer konferens

Viva España - och mer konferens

4 oktober 2008 - 10 oktober 2008

El Escorial is the place, TOPOEurope 4th conference is the setting!

B som i Bröllop, P som i Polen

B som i Bröllop, P som i Polen

30 maj 2008 - 1 juni 2008

Margit ties the knot, slips the ring, and it's magical in lush gardens, fancy hotels and smashing company. Hear those wedding bells tingle!

ALASKAnder och Indi Bop in land of wild bear

ALASKAnder och Indi Bop in land of wild bear

23 juni 2008 - 15 juli 2008

Tre veckor i Alaska bland björnar (Alex ska skjuta allihopa) och mygg (Indi ska ta med sig myggmedel) och vandra i Jack Londons fotspår och killen som försvann i Denali (fast vi inte kommer försvinna) och träffa mannen som äger staden Chicken och kanske rent av klättra några glaciärer när vi ändå är i farten! och någon kajaktur..och vem vet vad mer tiden bringar med sig!

EGU - En Gigantiskt Underhållning

EGU - En Gigantiskt Underhållning

12 april 2008 - 19 april 2008

Åhhh ich skall dock faren zum die stadt Wien und hålla mein erste presentation till ein massa geologer som inte skall att hålla med micht...

Ahhh en stillsam vecka

Ahhh en stillsam vecka

17 december 2007 - 24 december 2007

Fuerteventura med la familia...sol, bad, bra bocker..inte ett endaste inlagg..

Sista slängen fältarbete innan snön...

Sista slängen fältarbete innan snön...

27 september 2007 - 4 oktober 2007

En veckas livligt körande på små väger i Norge...det ska bli mer seismiska stationer, mer grävande i leran och förhoppningsvis en och annan fin bild...

Tromsø - Det Första steget ut i Vuxenvärlden

Tromsø - Det Första steget ut i Vuxenvärlden

1 september 2007 - 7 september 2007

Här ska det läras saker, skapas kontakter och frotteras armbågarna med eliten inom arktiska gränser på ICAM konferens i Tromsø. Dessutom blev biljetten billigare om jag drar två dagar tidigare och stannar en dag till och därmed tvingas hajka omkring i sagoligt vacker miljö..håller tummarna för vädret bara....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingrid uppdaterar sin resa