Hänt sen sist....
lördag 28 juli 2012 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Från kota kinabalu flög vi till miri, där vi bytte till ett litet propellerplan. Vi hade tänkt att gå en runda i regnskogen den eftermiddagen, men d regnade så mkt att vi gav upp efter en liten stund. Dagen efter gick vi genom Deer Cave (världens största grottpassage) vidare genom djungeln

Titel
torsdag 19 juli 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vi hade d verkligen jättebra på stranden Manana. Vi har mest legat i hängmattorna på vår altan, 10 meter från havet. Mycket avkopplande! En förmiddag åkte vi in till en stor söndagsmarknad o gick där, annars har vi inte gjort mycket alls förutom o solat o badat. Vi tänkte paddla kajak

Tillbaka från dykningen
torsdag 12 juli 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vi sov en natt i Semporna, på ett hostel uppbyggt på pålar i havet. Dagen efter åkte vi ut till dykriggen, som är en ombyggd gammal oljerig. Den är extremt ful, men ligger precis utanför ön Mabul, så vi hade himla fin utsikt :)  Efter att de gått igenom lite regler och vi hade fått ett

Uncle Tans djungelläger
söndag 8 juli 2012 - Semporna, Sabah, Malaysia

På vägen ut till djungelcampet såg vi en vild orangutang från båten, d va kul att se en på "riktigt" i d vilda. De äldre orangutangerna som vi såg på räddningscentret lever fritt i djungeln runtomkring, men är vana vid människor och  stödmatas fortfarande. Djungellägret var mycket

Framme :)
torsdag 5 juli 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

När vi äntligen hade kommit fram till vårt hostel i Singapore satte vi oss direkt på takterassen o tog en kall öl. Vårt rum var inte större än en skokartong, men där skulle vi ju ändå bara sova, så va gjorde d. Sen gick vi ut o åt. Dagen efter gick vi omkring i staden tills d var dags

Rafting, läkarbesök o nyårsfirande
torsdag 14 april 2011 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Sista dagen i chitwan gjorde vi inte speciellt mycket. D va 40 grader i skuggan så man blev ganska slö. Vi satt mest på restaurangen vid floden och tog d lugnt. Vi gick en runda vid gränsen av nationalparken på eftermiddagen och tittade en stund på en noshörning som badade i floden längre

Elefantridning i djungeln

Igår såg vi mycket mer djur än vad jag trodde vi skulle göra på elefantridningen. Såg en massa hjort, olika sorter, och sen tre noshörningar till. En badade och sen såg vi en hona med en unge en stund efteråt. Och eftersom man sitter på elefanter kommer man riktig, riktigt nära. Dom

Vi såg tiger!

Efter senaste gången jag skrev där på restaurangen hyrde vi cyklar och cyklade till elefant-uppfödningscentret, ca. 3km bort. Där va d en massa elefanthonor och några kalvar. När vi kom tillbaka från cyklingen var vi så svettiga att vi var tvungna o köpa några kalla öl o sätta oss på

Morgonbad med elefanter

Namaste! (hej på nepali) Sådär ja, nu har vi varit ett dygn här i chitwan. Hur bra som helst har vi d! Sitter just nu o dricker öl på en restaurang med gratis wi-fi,   slår två flugor i en smäll ;) Kom hit igår vid 14-tiden. Bilfärden hit var väldigt kurvig, så jag mådde illa en stor

Trekking i Himalaya, del 2
torsdag 31 mars 2011 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Fortsättning..... Den högsta byn vi kom till hette kyanging gompa o låg på 3850 möh, om d e nån som e intresserad av att veta det. Jag kallar stället Oompa loompa, för jag kommer aldrig ihåg vad d heter. På nervägen var vädret mulet pch d regnade lite, men det var ganska skönt för vi

Malaysia, igen =)

Malaysia, igen =)

29 juni 2012 - 4 augusti 2012

Dykning på riktigt, äntligen!

19 mars 2011 - 17 april 2011

19 mars 2011 - 18 april 2011

Semester

Bali och öar runt omkring

Bali och öar runt omkring

3 juni 2009 - 25 juni 2009

Kolla in komodovaraner, snorkla o annat chill

Valsafari

Valsafari

16 juli 2008 - 21 juli 2008

Kolla på valar, sälar o lunnefåglar =)

Malaysia/singapore/thailand

Malaysia/singapore/thailand

20 juli 2006 - 21 september 2006

Äventyr =)

PERU 2006

PERU 2006

10 januari 2006 - 4 februari 2006

WOHOOOO!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Isabell uppdaterar sin resa