Singapore sista anhalt 🇸🇬
söndag 12 januari 2020 - Singapore

Hej igenJa det var så, staden "var sig inte lik" 😉 Nu har ju i alla fall Janne inte det minnet exakt hur det såg ut på den tiden men Jeanette som har lite yngre "kom ihåg" minns lite bättre. Vi har också tittat på några av de bilder vi knäppte med vanlig film och dia och man ser ju att

Klart i Hoi An - Nu mot Singapore 🇸🇬

Hej där hemma !Efter några riktigt sköna och intressanta dagar checkade vi idag på morgonen ut från vårt boende på Tropical Beach Resort. Hoi An var en riktigt fin stad den kan vi verkligen rekommendera om någon vill bege sig till Vietnams östkust.vi överraskades med lite regn och fick en

Ny plats nya äventyr - Hoi An
tisdag 7 januari 2020 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Då har vi nått sista anhalten i Vietnam, för denna gången😉🇻🇳(Efter VIetnam väntar Singapore!)Hit tog vi oss via en 4 timmars bussfärd, i en så kallad "sleepingbus" med säten som kunde läggas ända bak så du kunde ligga ner, om du nu det önskar. Lite "ordning" och oklart var det,

Kultur och hälsningar från Hue i mellersta Vietnam
söndag 5 januari 2020 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Dagarna springer iväg... Vi kom igår med flyg från Ho Chi Minh till Hue i mellersta Vietnam. Här upplevde vi första dagen i området kring vårt hotell som om tiden stannat! Såg inte några turister och vandrade bland lokalbefolkningen och deras utbud av " butiker" med aningen solblekta

Stadsliv HCMC
fredag 3 januari 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Då är vi på ny plats och nya utmaningar 🙃Tidig morgon Nyårsdagen och flyget från Phu Quoc till Ho Chi Minh City. Pick up service på flygplatsen, kul o se sitt namn i spretiga bokstäver på en liten pappskylt 😉. Genom stadsmyllret till bokade hotellet EdenStar Hotel & Spa. Lite

Peppar 🌶 och Day Market ☀️
tisdag 31 december 2019 - Phú Quới, tp. Vĩnh Long, Vinh Long, Vietnam

Gårdagen förflöt med återigen lite solande vid poolen men också av en två x fyrtiofeminuters promenad 🏃‍♀️🏃🏽‍♂️😅😆😅till ett mycket härligt "grannställe" Rory's 🏴‍☠️  Stället var tämligen nybyggt, fortgick fortfarande, och själva restaurangen var

Strand & Poolhäng
måndag 30 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Så, nu har vi kommit in i det hela riktigt bra✌🏻livet leker.......I går söndag så tog vi en taxi ner till öns sydliga del och tog en beach dag på Bai Sao Beach, en superfin vit sandstrand med gungor i vattnet som "specialitet" verkade det som.☀️ En dag på stranden går fort så vi

Vårt första boende
fredag 27 december 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Rock Beach Boutique, då kom vi äntligen till vår efterlängtade ö och första boende. En mindre ställe med bara 4 st bungalow. En gullig liten vietnamesiska, Loan Li som driver stället. Överraskade blev vi när hon berättade att hon väl kände till Sverige, Linköping och

Mellanlandning
fredag 27 december 2019 - Singapore Changi Airport, Singapore, Singapore

En första etapp avklarad, "finflyget" med Thai Airlines till Singapore via Moskva. Nu nästa etapp, Singapore till Ho Chi Minh City för byte även där för ett sista flyg till Phu Quick. Mycket flyg är det✈️

Lavinia och hemfärd på gång!🎒
fredag 26 januari 2018 - Mount Lavinia, Västprovinsen, Sri Lanka

Hej kära läsare!🙋‍♀️🙋🏻‍♂️Nu får ni följa med oss på slutspurten och de två sista dagarna i Sri Lanka🇱🇰 och de är väldigt lätta att summera... Två heldagar vid hotellets egna privata strand där vi bara var☀️⛱🍹.Kändes lite konstigt att ingenting

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

Janne & Jeanette i Vietnam 2020

26 december 2019 - 13 januari 2020

Nu ska vi ut på en resa med ryggsäckarna på. Vietnam är målet denna gång Vi flyger till och från Singapore men kommer att besöka diverse ställen i Vietnam. Välkomna och följ oss på resan om du vill J&J🏃🏽💃🏼

Janne & Jeanette Vietnam 2020

Janne & Jeanette Vietnam 2020

14 januari 2019 - 14 januari 2019

Hej där Nu ger vi oss ut på en nya resa i stora Världen, denna gång är siktet inställt på Vietnam. Vi flyger till och från Singapore så vi lägger några dagar där innan hemresan.

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Janne uppdaterar sin resa