For alla er som trodde era liv var stokiga
torsdag 7 januari 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Jag har nu slatt alla rekord pa stokighet. Jag maste verkligen fa komma hem. Det har landet klara inte jag av. Ska man skratta grata eller bara ga och do? Det ar fragan. Jag kan ge er ett exempel. Har fatt ett jobb i en annan stad. Bokade bussbiljett, allt var bra. Packade vaskan men eftersom

Somnbrist, sjukdom och gott kaffe
torsdag 17 september 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Hejsan Resan borjade bra. Jag hann med att packa allt till morgon baten, bra gjort Sofie =). Borjade packa och stada rummet 23.30 och skulle aka med 5 farjan, tidsoptimist javisst. Hann dock stada och fixa klart allt men nagon somn blev det inte. Pa baten forsokte man sova men det var kallt, sov

Hemresa
torsdag 11 juni 2009 - Blenheim, Marlborough, Nya Zeeland

Har varit ganska dalig pa det har pa sista tiden. Har dock haft tiden i mitt liv! Sa roligt sa ni anar inte. Att aka hem nu ar kanske det storsta misstaget vi kommer gora den har resan. Vi lever pa ett hostel nu och folket som bor har ar sa roliga. Sa manga vanner har man skaffat sig fran hela

Hemresa
torsdag 11 juni 2009 - Blenheim, Marlborough, Nya Zeeland

I Ett Av Världens Hörn
torsdag 12 mars 2009 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Jag ser tecken av höst utanför mitt fönster, gula löv som faller lätt mot marken. Kalla vindar som piskar de kala träden. Det ser ut att göra så ont. Är det såhär den dystra nyansen av livet ser ut? Sorglig, grå, kall och kal. [i]All good things come to an end. [/i] Jag kommer ha

Oklart
måndag 26 januari 2009 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi mår underbart här nere. Träffade Heidi i helgen, en tjej som jag jobbade med på Ringduvan. Det var roligt att få se ett ansikte som man kände igen från Sverige. Det blev utgång och stranden. Nu kanske även Kristofers vän ska komma ner hit och hälsa på henne. Hoppas det blir samtidigt

God Jul och Gott Nytt År
torsdag 1 januari 2009 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Nu firas det i Sverige. Här har man firat, sovit och vaknat efter nattens festande... Jag börjar med att berätta om julen. Julafton började med att både jag och Kristofer var tvugna att jobba. Vi hade kommit överens om att inte handla några julklappar i år. Men man vill ändå köpa

Vardag
tisdag 9 december 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Har inte skrivit på länge, inte kännt att jag hade något att skriva om. Allt har ju blivit en vardag nu. Jag och Kristofer jobbar hela tiden olika så hinner inte ses så mycket, så utflykterna är sällsynta tråkigt nog. Vi har flyttat till ett hus, där bor vi tillsammans med Sonja (från

WEEIIII
måndag 17 november 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Kan man svava hogre upp an vad jag gor just nu? -Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag jobbar pa en asfin restaurang med ett sa sjukt bra rykte. Jag som inte ens kunde servera, jag har fatt lara mig allt. Och allt man far tillbaka ar berom! Hur kanns det? Sa sjukt bra. Jag far in 5ggr sa mycket

Provjobb
onsdag 12 november 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Jag ska provjobba om 1,5h nu. Nervos!!! Var och pratade med killen idag och han bad mig komma tillbaka ikvall klockan 7, pa den fina restaurangen. Jag kommer do!!!! Hur kan man fa jobb pa ett sant stalle nar man soker i en fuck you troja och svarta naglar och solbrillor, ser jag serios ut eller?

das trip

das trip

15 september 2009 - 20 maj 2010

Sol, bad, surfning och lite lite alkohol.........

Runt runt

Runt runt

5 oktober 2008 - 20 juni 2009

Jorden runt resan blev en Nya Zeelands resa =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa