Sprall och trall!
hemstad Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Achmedtripp 2008 - Vad hände?
tisdag 18 mars 2008 - Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige

Nä hörrni, kände att det nog var dags att skriva några avslutande ord om denna resa som Achmed und Achmed lyckades genomföra, utan några större incidenter (vilket nog kan betraktas som ett mindre mirakel...) Har dragit mig nu en vecka för att skriva, lätt att bli en aaning

shoppashoppashoppashoppashoppasho
lördag 8 mars 2008 - Bangkok, Thailand

Oh, ni skulle bara veta hur vi mar nu i shoppingtagen! Vi gar loss hej vilt pa att shoppa! Finns allt har och lite till! Igar var vi pa Khaosan och gick dar 5,5 timmar, efterat var vi helt slut. Hur mycket folk som helst!Men fick handlat massa grejer under den tiden! Bla en resvaska i fiber,

Woraburi
torsdag 6 mars 2008 - Bangkok, Thailand

Jaha ni gott folk, da var vi framme pa sista anhalten pa var resa....Med andra ord i Bangkok! Och inte pa Koh San Road, utan pa ett stalle dulexe! Jajjemensan! Igar skulle vi vara redo att bli hamtade av bussen kl 12 pa dagen, kl 1 hade den annu inte kommit, sa receptionisten ringer och fragar

"Veeery good for you!"
måndag 3 mars 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hallåhallå! Vet att det vart lite klent med inlagg pa sistone, sorry, men det har inte hant sa varst mycket. Pa dagarna solar vi och badar i havet och pa kvallarna blir det affarer och restaurang..och olika skonhetsbehandlingar! I forrgar blev det manikyr och pedikyr medan dom andra tog

Sjunde ön
fredag 29 februari 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Nu har vi kommit fram till Koh Samui, akte fran hotellet vid halv 8 i morse och var framme runt 19..lang resdag. Akte forst minibuss i 5 timmar, lunch, tuktuk till stor buss som vi akte en bit till farjan. Framme pa on tog vi en minibuss till Chaweng, dar vi hittade ett bra och frascht boende for

A.u.A igen
torsdag 28 februari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja nu var det jag och Achmed igen. Mor, Lotta och Martin akte i eftermiddags. Har hant en del sen jag skrev sist..men tar val en liten kort sammanfattning av senaste dagarna och fodelsedag!! :) Tog baten fran Phi Phi till Phuket den 25, bor/har bott pa ett jattenajs hotell med mycket fina rum,

Snorkfröknar
söndag 24 februari 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi snorklat..pa riktigt for denna gangen sag vi fiskar..och inte nagra heller..Massor!!!!Jag o achmed fick lilla panikutbrottet nar dom borjade picka pa oss! Hade chans att se hajar, men vi var for sent ute..for spiderman(batchaffisen) bat hade gatt sonder sa vi fikc ta en annan och det

Släktträff!
fredag 22 februari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Igar sammansvetsade vi oss med mor, martin och Lotta:) Bor pa ett stalle deluxe, mycket fint, och mysigt! Igarkvcall akte vi in till centrum dar vi at och gick i affarer..Letade aven upp dom fran Hogsbys cafe, men det var stangt sa vi ska in dit idag istallet och ata vafflor! Mums!ä Betamde igar

Svenskarnas paradis
onsdag 20 februari 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Jahopp, da har vi kommit till den fjarde on pa raken, Koh Lanta, som ocksa kannetecknas "Svenskarnas paradis"...jippie. Nepp, men det verkar vara en mycket fin och trevlig o an sa lange.. Imorse gick vi till Sigvar och at frukost, sen kankade vi med ryggorna till andra sidan on, Pattaya beach, dit

Uppe med tuppen!
måndag 18 februari 2008 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Igar gick vi upp halv 7, vaknade innan vackarklockan av tuppen. Finns massa, massa hon ssom gar ock spratter och pickar runt guesthouset, och katter! Nar vi skulle betala, upptackte vi att det skulle vi gjort igar om man tar den forsta farjan pa morgonen..Oops. Men jag hittade en gubbe som lag och

Achmedtripp till sydostasien!

Achmedtripp till sydostasien!

11 januari 2008 - 11 mars 2008

Achmed und Achmed ska utanför Sveriges karga gränser och upptäcka nya vyer i Sydostasien!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa