Kolla djur och natur där det är lite varmare, det räcker. Samt slippa jobba och skotta snö.
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Solbränna, koltrastar o jogging!
fredag 18 mars 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Här är det sommar, vi gick till gamla Alcudia i morse jätte mysig stad som Visby, blomkrukor kantar dom smala gatorna. Sen gick vi hem och degade, solade hela dagen, så nu är man rödare än en indian. Mammas knä är inte det bästa och det var för varmt att gå upp i bergen. Igår joggade

Mallorca!!
tisdag 15 mars 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är vi äntligen här. Vädret är bättre än jag vågat hoppats på, sol i söndags när vi kom, och sol idag så nu har vi nog bränt oss. Vi tog en promenad till marknaden i det gamla Acudia i dag, kunde inte låta bli att köpa en blomma typ "kottepalm" = problem vid hemresan. Några skott

Valar, korallfiskar mm
tisdag 21 februari 2006 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Nu har man ridid också det var länge sedan men det gick. Det var kul att se lite av landsbygden från hästryggen. Man fick styra med en handsfattning, western typ. Söndagen tillbringade jag ute vid Samana bukten och tittade på valar. Det var en härlig känsla att se dom komma upp ur havet

Regn-sol
fredag 17 februari 2006 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Phu! nu är det varmt. Vädret skiftar fort här nere. Tisdag eftermiddag mulnade det på och började blåsa, sen komm regnet, ett tropiskt skyfall som varade hela natten, med kraftig blåst. Ganska mysigt men inte på semestern. Våran planerade resa till paradisön morgonen därpå blev

Framme
söndag 12 februari 2006 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Äntligen här. Det kändes nästan som att komma till regnskogen. Det har ösregnat på natten, första dagen regnade det också en del. Men igår och idag har det varit fint väder så man är redan röd som en kräfta. Djurlivet har vi inte sett så mycket av än. Har blivit biten av en kräfta

Alcudia

Alcudia

13 mars 2011 - 20 mars 2011

Dominikanska Republiken

Dominikanska Republiken

9 februari 2006 - 24 februari 2006

Nu drar vi till [b]Dominikanska Republiken[/b] och tittar på natur och djur samt snorklar, badar, solar och dricka rom o cola. Självklart studerar vi historia och kulturen också.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Affe uppdaterar sin resa