ö-hopp och snorkeltur
tisdag 12 februari 2019 -

Gjorde en dagstur igen. Besökte 2 öar varav Guhli var den vackraste. Gjorde stopp på sandbank och snorklade på rev ute i havet. En supeŕkul Brasilianska var med och spelade. Skrattade åt allt och allt var super tyckte hon. Själv tyckte jag reven såg lite trötta ut...tyvärr.På kvällen

solsken o dykning
måndag 11 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Solade på förmiddagen. Gick ut till sandbanken som är en bit ut i vattnet.På eftermiddagen gjorde jag ett dyk. Rätt lätt, men mitt första vrakdyk...Dök genom grotta först. Såg inga märkvärdigare djur än fiskar av alla möjliga slag. Testade hur min nya kamera fungerar under vattnet.

lyxig dag på resort
söndag 10 februari 2019 -

Kostade på mig en heldag på resort. Det var det värt. Solstolar och beachhandduk var ju en sak. Men gratis drinkar, hur många man ville, solsken, lunch med superbra dessertbord. Kaffe o drycker gjorde sitt till. Bra snorkling medmycke fisk. Såg en liten haj - Max 1 meter från strandkanten,

Bästa dyken
lördag 9 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Har gjort de bästa dyken i mitt liv. Så galet vackert. Kanoniskt. Hajar, sköldpaddor, rockor, alla supervackra fiskar i alla färger. Alla fula fiskar som parrotfish och gigantiska napoleonfisken. Stor var även de humrar som lurade under korallerna. Såg bläckfisk och muränor. Efter dyker

Åska o regn
fredag 8 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade mitt i natten av rejäla åskknallar och blixtar. Det spöregnade och med plåttak över rummet är det omöjligt att sova. Åskan pågick även på förmiddagen. Jag gick ut vid lunchtid då det fortfarande var helgrått, men regnet hade avtagit. På beachen var det ändå redan fullt.

Uppe med tuppen
torsdag 7 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade och tittade på klockan (telefonen). 0753. Jag hade satt alarmet på 8 så då var det ändå dax att kliva upp. Taxin till färjan var beställd till kl 9 så det fanns inte mycke tid till att dra sig.Jag klev upp, packade ihop de få sakerna jag hade dragit fram, redo att åka så snart

Parkhäng på parkbänk
torsdag 7 februari 2019 - Singapore

Fick skön sovmorgon. Allt i rummet luktade tigerbalsam och jag blev varse under dagen vad det brukas ofta här. Med handbagaget, rullandes denna gång, begav jag mig till en park och strosade runt bland kryddväxter och historia. Efter en stund slog jag mig ner och fortsatte läsa boken jag

Stressigt slut
tisdag 5 februari 2019 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Började med cykling och styrketräning i gymmet. Sol vid pool efter utcheckningen. Hotellet hade ett bra omklädningsrum vid poolen med dusch etc. Jag var ensam på taket under dagen vilket var skönt. På morgonen hade poolen typ 20 barn som stojade runt.Sedan tog jag packningen och åkte till

Sol o pool
måndag 4 februari 2019 -

Började dagen med jogg och cykling i gymmet. Skavsåren värker. Solade vid poolen ett par timmar. Gick till Megamall och åt lunch-middag men kände behov av toa så jag betalade de 30 kr för en taxi till hotellet.Vilade en stund och gick upp på täckningen igen. Cyklade. Men va? Nu fick jag

Blommor, skavsår och Indonesien
söndag 3 februari 2019 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Sov bra i Hostelsängen. Hade bestämt mig för att besöka Garden by the bay. Kartan signalerade 3.1 km. En baggis. Tog joggingskorna och började gå. Kom på mig själv göra en omväg, men vad gör väl det. Få se nu, var är i gången då. Tittar norrut, vad tusan. Ligger det där? Tar en bro

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

USA Kust till kust till kust

USA Kust till kust till kust

24 juli 2018 - 20 augusti 2018

Florida, Alabama, California, New York, Massachusetts 2018

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anneli uppdaterar sin resa