Vänta vänta
onsdag 21 mars 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Nu har vi packat klart och väntar på att Alex och Emelie ska komma, sen en tidig kväll för imorgon häntar taxin kl 05.00. usch så tidigt, det blir frukost på Arlanda. Vi får hoppas att vi hittar en dator där långt borta. Vi hörs

Packning
onsdag 21 mars 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Som vanligt min noja för att packa för mycket, för lite, för tungt mm. Nu verkar det i alla fall som om det blir någorlunda rätt, men man kan ju alltid shoppa.

Sista dagen i Kyoto
lördag 10 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hejsan! Den sista dagen har vi vandrat runt i Kyoto sedan kl 09.00 och nu tillbaka på hotellet kl 17.00. En helt underbar dag med värme för första gången.Våren har även kommit hit. Körsbären blommor överallt och det blir många körsbärsbilder. Geishor har vi bara sett en, men desto

Del 2 fredag kvall i Kyoto
fredag 9 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hurra nu gick det att publicera. Här kommer lite mer. Igår var vi ute på en ö Miyajima i japanska ö världen. Där besökte vi ett Shintoistiskt tempel där vi hade turen att få se en del av en bröllopscermoni. Mycket annorlunda än hos oss mycket med andar och att skänka till prästerna

Fredag kvall i Kyoto
fredag 9 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hejsan! Så gör vi ännu ett försök att skriva lite i dagboken. I detta automatiserade land fungerar i alla fall inte resedagboken något vidare. Här i landet med uppvärmda toalettsitsar och olika spolningar till att det är rent överallt trots att det inte finns några papperskorgar, alla

Tokyo del2
tisdag 30 mars 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Resan gick bra även om det blev lite knappt med tid i Helsingfors. Det var dimma och kö för att landa。När vi väl hade landat så var det en en jättekö för att passera passkontrollen och inga som jobbade!!!!! Strejk eller så? ! Efter en lång väntan så dök det upp en person som inte

Snart lämnar vi Sverige
söndag 28 mars 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det kvällen före avresa och packning pågår, suck jag har verkligen packningsnoja. På något underligt sätt är resväskorna inte fulla. Kanske jag för engångs skull har packat rätt ??? eller glömt något viktigt !!!

Så var vi hemma igen
onsdag 8 april 2009 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hejsan ! Åter i gamla Sverige, med en temperaturskillnad på 30 grader! Skrev ett inlägg i måndags som väl susar omkring i cyber rymden någonstans, ett rikigt långt ett var det med kameler, jättevågor som jag fångades av, riktigt läskigt och lite annat om vår utflykt upp i bergen. Men

Sol, sol och sol
fredag 3 april 2009 - Salalah, Dhofar Governorate, Oman

åter en dag med strålande sol. Det finns inte så mycket mer att gora an att ligga i havet omvaxlande med poolen. Men manga bocker hinner vi lasa och att vila gar inte att undgå. Hej fran två som det kan komma att bli krafvarning pa. Agneta o Totte

Dom forsta tva dagarna i Oman
torsdag 2 april 2009 - Salalah, Dhofar Governorate, Oman

Hej! Så hittade vi en dator på Hilton hotellet. Har ar det +30 grader varmt men mo;nigt vilket ju ar bra for annars vore det nog for varm. Ligger i solstolar hela dagen for att bad i havet och polen om vartannat. Idag har vi varit pa en rundtur inne i Salalah och vi har kommit pa att vi nog

Mexico - sol,bad,delfiner och pyramider

Mexico - sol,bad,delfiner och pyramider

22 mars 2012 - 6 april 2012

Nu åker vi till varmare land för att bada, sola, simma med delfiner och titta pyramider

Rundresa Japan

Rundresa Japan

29 mars 2010 - 11 april 2010

En resa till den uppåtgående solens land. Vi kommer att resa till Tokyo, Kamakura, Yokohama, Hiroshima, Japanska alperna, Takayama och Surajawagi och sista men inte minst Kyoto.

Sol och bad i främmande land

Sol och bad i främmande land

31 mars 2009 - 8 april 2009

När inte resan till Japan blev av så blev det en lat semester på stranden med många böcker och en annan spännande kultur

Rundresa Kina

Rundresa Kina

29 september 2007 - 13 oktober 2007

Rundresa i Kina, Bejing-Xian-Guilin-Yangshuo-Shanghai. En resa i tid och rum med sin början i det kejserliga Kina, via terrakottaarmén i Xian och sedan till Guilins med sina dimhöljda berg, kryssning på floden Li ner till den lilla staden Yangsho för att avsluta i Shanghai

Nya Zeeland runt på 45 dagar

Nya Zeeland runt på 45 dagar

23 november 2004 - 6 januari 2005

Vi ska åka runt Nya Zeeland med bil, från norr till söder under drygt 6 veckor. Vi hoppas att få uppleva landet från olika vinklar. Simma med delfiner, krama Kauriträd, kryssa på Doubtful Sound, se valar, delfiner och pingviner, spela golf bland bubblande gyttjepölar till att gå på galciärer (hoppa bungy-jump! tror inte det, men vem vet) och till slut fira jul och nyår tillsammans med yngste sonen och hans värdfamilj som han tillbringat ett år tillsammans med under utbytesåret på Westland High School. Sen avslutar vi det hela med några dagar i Sydney.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Agneta uppdaterar sin resa