Efter att ha varit i Indien 2 ggr, så bestämde jag mig för att utforska de andra delarna av Asien. Resan kommer att börja i Kina och avslutas i Indien.
hemstad Huskvarna, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Hemma snart!
måndag 1 maj 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Som med allt har i livet sa narmar sig aven slutet pa denna resa! Resan har varit underbar och otroligt larorikt.. Forst sa maste jag tacka Albin for att jag fick ta del av denna resa.. Som ni alla vet, Albin ar den kulturella av oss. Han hade planerat denna resa lange och jag bara foljde

Malaysia

Tiden flyger nar man har kul..... Inatt akte Tony till Australien och jag flyger om nagra timmar till Indien. Ja, klart att det blev lite kansligt att skiljas. Vi grat inte fast jag sjalv var inte langt ifran. Haha! :-) Tony ar den basta resesallskap som man kan ha. Till Tony: Pom mungon o mut!

Var e min vaska?
lördag 8 april 2006 - Mersing, Johor, Malaysia

Hej! Som ni kan se pa rubriken sa forstar ni att en ryggsack vandrar pa en maleysisk rygg nu, istallet for Albins. :-) Hoppas att han/hon e tillrackligt lang eller har langa slaktingar som kan ha hans klader pa. Trakigt bara med vissa andra vardesaker..... :-( Trots detta mindre roliga handelse

Thailand
torsdag 30 mars 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Latmaskerna är tillbaka vid tangentbordet! :-) Heeej! Imorgon är exakt 2 månader sen vi lämnade Sverige. Tiden går fort (tycker vi) men klart att vi har hunnit sakna er där hemma (speciellt familjerna). Vi är på Phi Phi Island och imorgon drar vi till Malaysia. Bangkok var första

Kambodja
söndag 12 mars 2006 - Siem Reap, Kambodja

Hej till alla våra trogna läsare! :-) Vi har haft en jätte hektiskt vecka, sen vi åkte ifrån Mui Ne. Då hade vi bestämt oss att hinna till Koh Pangan till fullmoonfestivalen. Vi gjorde denna resa på ca 7 dagar. Kambodja är ett fantastiskt vackert land med alla dessa trevliga människor

Rambo spår
söndag 5 mars 2006 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

We will try to write at the end of diary some words in english too for all others who doesn´t understand any swedish. Ni slog rekordet genom att ha lagt 11 inlägg på vårt förra dagbok. Härligt! Kommentarerna gör att vi vill fortsätta uppdatera er med allt som händer här långt borta i

Hanoi & Hoi An
fredag 24 februari 2006 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Haaaj på er! Efter 19 dagar fick vi nog av Kina och längtade lite till stränderna. Att Vietnam skulle vara så pass trevligt hade vi aldrig kunnat drömma om. Äntligen kan vi kommunicera med folk. :-) Hanoi är Vietnams huvudstad men egentligen så fanns det inte så mycket att se där,

HK
söndag 19 februari 2006 - Hongkong, Hongkong

Susanne, det finns nu kommentarer till samtliga bilder. Nöjd? :-) Heja heja Zverije! Att HK skulle vara dyrare än Kina visste vi redan. Men inte 500% mer. Ska det smaka, så ska det kosta. Absolut värt pengarna. Staden är en blandning av västerländsk och asiatiskt. Gott och blandat med

Chengdu
tisdag 14 februari 2006 - Chengdu, Sichuan, Kina

Halloooj! För en gångs skull bestämde vi oss för att skippa alla kulturella platser och koncentrera oss på att slappa, shoppa, festa, umgås med andra backpackers, osv. Det har varit väldigt roligt att träffa Remco och se hur han bor. Skönt också att vi hade en guide. Vi har också gett

Xian
fredag 10 februari 2006 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Ni som missade Shaolin bilderna kan gå in på Shaolin dagboken. Hej! Xian är absolut den vackraste staden som vi har besökt hittills. Det som underlättar våran vistelse är att folk kan engelska och då blir det mycket lättare att kommunicera. Xian citat: Tony pratade med en kines om

Albaner i Asien

Albaner i Asien

31 januari 2006 - 20 juni 2006

2 albaner i pyjamas i Asien!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Albin uppdaterar sin resa