--- OM MIG: Centrala Stockholm. Resor. Bostadsmarknaden. Speedminton. Dykning. United. Friidrott. Sabrering. Mat & Dryck. Sydkorea. ---
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Limahostel bokat!
fredag 4 november 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Bokade först fel, men hoppas få depositen för de nätterna tillbaka. Andra gången gick det bättre och jag har nu bokat 5 nätter i Lima, på 1900 Backpacker's Hostel, på Av. Garcilazo de la Vega 1588. Med 94%:igt snitt efter 52 röster är det Lima's högst rankade på Hostelworld, ligger

Boende fixat till Karnevalen i Rio!
söndag 14 augusti 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så ja, kan andas ut! Fixat en säng på CabanaCopa Hostel nära Copacabana. Checkar in 16 februari 2012 och lämnar 23 februari, då jag med största sannolikhet också lämnar kontinenten för att få en helg med polarna hemma i Sverige. Har sedan tidigare bokat flyg till Lima 11 november. Ska

Tillbakablick
måndag 11 juli 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Första gången i Medelhavet sedan Rhodos 2008, jävligt nice! Andra Spanientrippen i år och fortfarande har fastlandet inte bockats av, hur länge håller sviten?

Busan-hostel bokat!
söndag 19 juni 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Sedan tidigare är de två första nätterna i landet/Seoul bokade, liksom 12 nätter i Daegu (efter mycket krångel). Nyss bokade jag alltså även 6 nätter i Busan. Jag ska bo på Chan Guest House (96%:igt snitt på Hostelworld efter 24 röster), endast några minuter från stadens populäraste

Timmar innan avresa...
fredag 10 juni 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tar bussen om knpapt 7 timmar, 07.15. Gurra hoppar på vid St Eriksplan. Nyss varit på Matrix och printat grabbarnas biljetter, trodde jag hade dem hemma, men tydligen inte. Snart färdigpackad. Checkar in och väljer emergency exit-platserna imorgon bitti på flygplatsen. Möter RO på ARN, han

Egypten blev Spanien!
måndag 31 januari 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Oroligt i Egypten så Fritidsresor cancellade alla resor dit. Fick bli ombokning och hotellen i Oman ligger sjukt långt från partyt, och förmodligen finns där knappt något party, så det blev lägsta möjliga kulturutbyte med garanterat bra fest: Playa del Ingles!

Så lycklig!
tisdag 27 april 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ändrade resplanen för sommarens/höstens storresa. Den gick från 4 till 2 månader eftersom jag bara var tvungen att få se Russell Peters i London! Hans USA-turné går av stapeln innan jag kommer dit, så detta var enda möjligheten för mig att se honom under denna turné. Flyger till London

Bokat!
onsdag 13 januari 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Bokade ikväll 4 nätter på The Metropolitan Dubai på huvudgatan Sheik Zayed Road. Gick på 2400 Dirhams totalt, dvs 1200/skalle, vilket motsvarar ca 2550 kr. Bokade flygen med Norwegian häromdagen, för 4000 kr/skalle totalt. Totalt alltså ca 6660 kr för flyg Arlanda-Dubai och fyra nätter

Bokat!
torsdag 26 mars 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Äntligen! Efter att SAS lagt ner sin Grönlandsrutt och resan därmed raketstigit i pris såg det ett tag riktigt mörkt ut. Satsade ändå. Hatar att vara en No Man, hellre än Yes Man. Det fick vara värt lite extra, bl.a. en flight med Air Greenland från Danmark till Grönland som blev

Cirkus Europa
fredag 25 juli 2008 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Cirkus Europa! Strul med avbokning av hostel och bokning av tag tfr Paris t Barca. Skippar Spanien, har fixat tag fr Paris t Lausanne lordag e.m. Hoppas sen dra vidare pa stuberten till Italien, Kroatien, Slovenien, Osterrike, Monaco eller Frankrike. Far se hur det gar!

Speedminton-EM i Warszawa 2014

Speedminton-EM i Warszawa 2014

23 juli 2014 - 27 juli 2014

Warszawa.

Asien: Part Deux

Asien: Part Deux

22 oktober 2013 - 3 juni 2014

Efter 5,5 år blir det en ny omfattande Asienupplevelse. Nu med fokus på dykning.

Dutch Speedminton Open

Dutch Speedminton Open

12 juli 2013 - 16 juli 2013

Dutch Open i Speedminton i Amstelveen utanför A-dam. Plus ett dygn i A-dam.

Speedminton-VM i Berlin 2013

Speedminton-VM i Berlin 2013

12 juni 2013 - 16 juni 2013

Första speedmintontävlingen blev självaste världsmästerskapen i Tyskland.

Toronto & New York

Toronto & New York

19 maj 2013 - 10 juni 2013

Första trippen till Nordamerika. Fuck yeah!

Frankie Boyle & Rodriguez i UK

Frankie Boyle & Rodriguez i UK

30 november 2012 - 3 december 2012

Edinburgh. Glasgow. Manchester. 3 städer. 3 nätter. 1 standup-show. 1 konsert. Frankie Boyle i Glasgow. Rodriguez i Manchester.

Kreta

Kreta

9 september 2012 - 16 september 2012

Rundade av sommaren i tredje världen. Bra för samvetet - motsvarar minst två Earth Hour.

Korea & Japan

Korea & Japan

22 oktober 2012 - 11 november 2012

3 veckor i Asien inkl. Busan Fireworks Festival, Halloweenfirande i Daegu och en helgi Tokyo!

Daegu 2012

Daegu 2012

19 juli 2012 - 27 juli 2012

Återkomst till Daegu, 10 månader sedan jag senast såg staden och övriga Sydkorea. En helt grym vecka!

House Mafia i London

House Mafia i London

13 juli 2012 - 15 juli 2012

SHM på Milton Keynes på självaste HKH Kronprinsessan Victorias födelsedag! Londonweekend i housens tecken med Doux, Strong och ett par till.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när John uppdaterar sin resa