Koh Lipe, Langkawi och KL

Hejsan! Oj, det är redan dags att åka hem. I kväll lämnar vi motvilligt Asien. Sol och bad har vi fått på öarna Koh Lipe och Langkawi. Storstad och värme i Kuala Lumpur. Lite regn och åska har vi upplevt var och varannan dag. Tack alla för härliga kommentarer i resdagboken, mail och

Hanoi en levande stad!
måndag 14 mars 2011 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Hanoi en levande stad! I centrala Hanoi finns sjön Hoan Liem Lake. Så klart flanerade vi runt sjön en dag med skapligt väder. Lika klart stannade vi till vid den berömda röda bron (soluppgångens bro), Huc Bridge. Bron leder ut till ön med templet Ngoc Son. Nere vid den SV delen av sjön

Halong Bay i solsken, härligt
måndag 7 mars 2011 - Hanoi, Vietnam

Hej alla resdagboksvänner! Vår resa rullar på och allt går som planerat. Vi har besökt Halong och gjort en 2-dagarstur till kalkstensöarna och även övernattat på en båt där. Gruppen som åkte var 10 personer. Håll tillgodo med bilderna och på återhörande inom kort. Kramar Gunnel

Sapa med sol och värme
lördag 5 mars 2011 - Hanoi, Vietnam

Hej igen! Guidad tur till Sapa? Vilka arrangörer är bra? Vad får man för pengarna? Ja, visst är det många frågor som ställs när researrangör skall väljas. Vi hade läst på en hel del hemma och hade valt ett par som vi tänkte besöka. Men….. Hanoi är ju fullkomligt badande i

Hoi An härlig stad
onsdag 2 mars 2011 - Hanoi, Vietnam

Hoi An och Hanoi Hejsan alla! Vi har i två omgångar varit på flerdags-utflykter med Hanoi som bas och då har vi tyvärr saknat internet. Nu har vi hittat spåret igen och här kommer ett försök till att berätta vad som hänt. Vi mår alla perfekt och resan går helt som

Intensivt Saigon
måndag 21 februari 2011 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej! Här kommer en hälsning från Saigon i Vietnam. Först vill vi tacka för alla inlägg och mail. Det är verkligen en trevlig morgonstund vi har med läsningen. Än en gång, tack! Resan hit gick jättebra. Så klart var det ett trött gäng som äntrade buss 152 från flygplatsen in till

På söndag åker vi!!!
fredag 11 februari 2011 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Hej alla, släkt, vänner och alla vi känner!!!! Nu är det snart dags för oss att resa. Nu på söndag åker vi via Amsterdam och Kuala Lumpur till HCMC (eller Saigon som Vietnameserna säger) där vi landar dagen därpå. Fram till den 7:e mars kommer vi att resa runt i Vietnam. De orter vi

Härligt med sol och bad
tisdag 17 februari 2009 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Hejsan! Koh Lipe i SV Thailand: Tidigt på fm för några dagar sedan efter 55 min med en snabbgående båt kom vi hit från Langkawi i Malaysia och klev av båten i knädjupt vatten. Vårt bagage langades strax över till oss. Direkt på stranden ligger passkontrollen och efter några få

Kuala Lumpur och George Town
lördag 7 februari 2009 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej igen! Christer & Gugge: Jodå, visst såg vi alla nötskalen som slängdes på golvet i Raffles Hotell i Singapore. Det tog några minuter innan vi upptäckte det. Alla drack sin goda Singapore Sling och som fåglar hackade alla i sig nötterna och skalen åkte i golvet. Festligt! Vi lämnade

33 gr i Melaka
torsdag 29 januari 2009 - Malacca, Malaysia

Hej i Norden! Detta skrivs från Melaka på den SV delen av Malaysia. Melaka är en helmysig stad som 2008 kom med på UNESCOs världsarvslista och vi återkommer snart till den. Vi är ju två personer som gillar kontraster, ett av intressanta exempel är norra Cypern mot södra Cypern. Nu fick

Sydostasien 2011

Sydostasien 2011

13 februari 2011 - 20 mars 2011

Sydostasien 2009

Sydostasien 2009

1 januari 2009 - 26 februari 2009

Sol och bad, öde stränder, turiststränder, storstad, mat och dryck samt umgänge med goda vänner.

Sydostasien 2008

Sydostasien 2008

12 januari 2008 - 5 april 2008

Vår första stora äventyrsresa med ryggsäck och varandra som trygghet.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Åke Och Siv uppdaterar sin resa