Resrutten är planerad
söndag 18 mars 2018 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Här är vår resrutt i Australien där man kan se var vi ska bo på de olika ställena och även hur lång körsträckan är (enligt google maps) mellan ställena (grön text) + olika gejor vi planerat göra/se (blå text

1 Timme kvar till flyget lyfter
onsdag 28 september 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Saja, nu ar det bara en timme kvar till flyget lyfter. Jag sitter nu pa Aucklands flygplats och vantar. Jag har till och med fatt tag pa nagra leksaker till barnen. Ska bara ta och spendera de sista 20 dollarna pa nagot. Jag har dessutom hunnit med en riktigt trevlig naturtripp i dag. Jag akte

12 timmar tåg
tisdag 27 september 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Nu har jag just kommit till hotellet i Auckland efter att ha åkt med tåget "The Overlander" från Wellington. Det tog tolv timmar och var väl lite segt på slutet. Men det var gott om plats på tåget och de hade 360 graders panorama-fönster längs bak i min vagn med en soffgrupp och ett bord

Färja och sedan härlig natur i Wellington
måndag 26 september 2011 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Färjeturen var verkligen fantastiskt fin idag. Klarblå himmel och lugnt hav. Jag spanade efter fglar men fck inte se något nytt. En hel del gråkindade albatrosser, brokpetreller och Nya Zeelandpetreller. På båten fick jag ett tips om Zeelandia, som är ett naturvårdsområde ui utkanten av

Dags for farja igen
söndag 25 september 2011 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Det var rejalt kallt i morse. Men nu varmer solen fran en klarbla himmel och det ar helt vindstilla. Jag har promenerat runt i Picton nagon timme och bland annat kollat pa sjostjarna och musslor i Stilla havets helt fantastiskt kristallklara vatten. Det blir nog en superfin overfart idag. Jag ska

Huttrande i en stuga
söndag 25 september 2011 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Nu är jag i Picton igen. Just när jag steg på bussen i Kaikoura så började det regna och regnade sedan rejält i 2.5 timmar tills bussen kom fram i Picton kloockan halv tio på kvällen, då det slutade lagom tills jag skulle leta upp mitt boende här. Jag har haft väldigt flyt med vädret

Abatrosstur! Havsfågel för hela slanten
söndag 25 september 2011 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Det blev en tur ändå! Skepparen menade att han kunde köra så länge han vågade innan vdret blev värre, men att vi skulle ställa in oss på en skumpig tur och att den nog blev kortare än normalt. Hursomhelst så räckte det och blev över för min del. Helt otroligt vad mycket fågel det

Picton - Kaikoura
lördag 24 september 2011 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nu har jag kommit fram till Kaikoura på östkusten på Sydön. Bussresan gick bra och det var som vanligt verkligen vacker natur vi passerade. Sydön är mer dramatisk än nordön. De dåliga nyheterna är att det verkar som att det är stor riks att morgondagens albatrosstur blir inställd på

Wellington - Picton, en fantastisk farjetur
lördag 24 september 2011 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Nu sitter jag i Picton p[ Sydon pa pa ett internetcafe (inget svenskt tangentbord och jag gitter inte andra installningar) Det var en fantastisk farjetur och jag sa massor av fagel och fick fina obsar p[ tex grakindad albatross, brokpetrell, dykpetrell, gralira, dvargpingvin, Nya Zeeland/petrell

Resa till Wellington
fredag 23 september 2011 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har jag åkt tvärs genom Nordön från Rotorua ner till Wellington längst i söder vid Cook Strait. Vädret har varit strålande med klarblå himmel och sol, och bussresan gick bra. Visserligen var den lång (7 timmmar), men i och med att bussen var bra och hade stora panoramafönster ooch

Strandfamiljen i Singapore och Australien

Strandfamiljen i Singapore och Australien

2 juli 2018 - 7 augusti 2018

2 juli: Halmstad -Stockholm ---> 3 juli: Stockholm - Singapore ---> 4 Juli: Singapore ---> 5 Juli: Singapore ---> 6 juli: Singapore - Brisbane ---> 10 juli: Brisbane - Tin Can Bay ---> 15 juli: Tin Can Bay - Yeppoon ---> 18 juli: Yeppoon - Rubyvale ---> 20 juli: Rubyval - Eungella ---> 21 juli: Eungella - Bowen ---> 25 juli: Bowen - Magnetic Island ---> 28 juli: Magnetic Island - Cairns ---> 6 Augusti: Cairns - Stockholm ---> 7 Augusti: Stockholm - Halmstad

Nya zeeland

Nya zeeland

15 september 2011 - 29 september 2011

En kort tur till NZ

Vi kommer att skicka ett mail till dig när John uppdaterar sin resa