Stage 3-5: Utforska Sal
onsdag 10 april 2019 - Sal, Kap Verde

Vi beställde en rundtur av ön, men det strulade till sig lite. Vi skulle ha åkt på måndagen, men vi skilt upp det till tisdagen istället. Måndagen blev istället slöhäng, en sväng in till Santa Maria och lite shopping istället.På tisdagen kom vi iväg. Vår grupp blev mindre än

Stage 3-4: Seg dag och Santa Maria
söndag 7 april 2019 - Sal, Kap Verde

Vi sov till fyra på eftermiddagen. Alex var bakfull som fan och Nakadai var sönderbränd. Båda två i konstanta plågor, men av olika skäl.När vi väl tog oss upp tog vi en taxi till Santa Maria och åt mat, samt handlade lite saker. När det började skymma fick vi guidning till mataffären

Stage 3-3: Santa Maria
lördag 6 april 2019 - Sal, Kap Verde

Idag tog vi oss iväg till Santa Maria, en stad på södra delen av ön, där en av de finaste stränderna i världen finns. När vi kommer fram träffar vi Paolo, en av vakterna från hotellet. Han visar oss till marknaden och vill att vi ska handla lite saker. Vi går med på det för att bidra

Stage 3-3: Trötta och slitna
fredag 5 april 2019 - Sal, Kap Verde

Vi startade semestern vid en av poolerna, med öl. Sedan fortsatte vi drick tills vi gick och la oss. Med nio timmar gratis öl, mestadels i gassande sol, blir en lätt lite bladig. Vi åt även på Mosaico, som hade en riktigt schysst buffé.Vi tog även ut pengar och insåg att Kap Verde har den

Stage 3-2: Meliá Dunas
fredag 5 april 2019 - Sal, Kap Verde

Hotellet är awesome. Stort som fa-an! Det är inte bara en byggnad, det är ett bostadsområde. Typ.På väg till vårt rum går vi förbi skyltar som pekar åt olika håll. Istället för städer och platser står det hotellrumsnummer på dem.Vi hittar en tvärgata som leder till vårat rum. Väl

Stage 2-1: Bullrigt plan
torsdag 4 april 2019 - Sal, Kap Verde

Efter lite hets fram och tillbaka sitter vi nu på planet. Alex, som är flygrädd, värmde upp med bubbel inför resan. Väl på planet ville hon slita ansiktet av alla som lät. Det har gått över nu. Litegrann. Att egna hörlurar fungerar är ett stort plus!

Stage 3-1: Till hotellet
fredag 5 april 2019 - Sal, Kap Verde

När vi ska gå in i landet ska de ha en taxa för det också. Inte visum tydligen, men en taxa. Ytterligare en extrautgift på ett par hundralappar, men just nu är det skit samma.På väg till hotellet åker vi förbi och lämnar av vid ett annat hotell, så vi får lite sightseeing av Santa

Stage 2-2: Tristess och träsmak
torsdag 4 april 2019 -

Ååh, det där härliga suset,  det högfrekventa pipet av flygplanmotorer. Det dämpade ljudet när en går längs gången till flygplanet, med ett dämpat ljud av tiotals fötter som stampar fram asymmetrisk. Det där hemlandet när en väl sitter på planet och de där milda G-krafterna när

Stage 1-3: Frukost
torsdag 4 april 2019 -

Efter varsin mammutöl och buffé gick vi till hotellrummet och däckade nästan omedelbart. Alex bestämde sig för att vara pigg så hon blev upp vid elva, köpte där de, dricka och lite snask. Väckte mig vid tvåtiden och tvingade mig testa must. Efter det tog hon en dusch och började stöka

Stage 1-2: Service
onsdag 3 april 2019 -

Vi beställde buffé för 199 kr/person. Jag frågade om det var kött i lasagnen och innan jag hann fråga efter något föreslog barkillen att han kunde fixa en vegetarisk hamburgare (som är från a la carte-menyn) som komplement. Jag tackade och bockade. Trots otroligt bristfälligt urval för

Paus med stort jävla P

Paus med stort jävla P

3 april 2019 - 12 april 2019

En paus från verkligheten via en solresa som var liiite mer än jag trodde att det skulle bli. Återbesök Sal 11 år senare.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nakadai uppdaterar sin resa