nice time i le huvustad
torsdag 11 mars 2010 - Guatemala City, Guatemala

stannade har en natt for att traffa var engelska van frances kompisar! vi bodde hos en av dem som hade varsta penthouse lagenheten, det var saa coolt! sag ut over hela staden! vi gick ut med dem pa kvallen och bara hade det riktigt kul, alltid kul att traffa nya folk och det var super snalla mot

lava!
torsdag 11 mars 2010 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

mysiga dagar i antigua, dar vi besokte en vulkan som har pure lava! vi gillade marshamllows i lavan efter att ha vandrat uppat berget 4 km! Det var otroligt coolt, vulkanen bara spottade lava och det sag ut som fyrverkerier nar det borjade bli natt och de vackra stjarnorna lyste upp hela stallet,

underbara relax dagar i paradiset

San diego hette stranden dar nagra av vara vanner ifran san juan del sur i nicaragua hade hyrt ett hus tillsammans med sina vanner, vi bestamde att aka dit dagen innan, hade egentligen planer pa att direkt dra till guatemala men denna ide lat riktigt bra, en av killarna luke fyllde ocksa ar, sa det

shopping mall
torsdag 11 mars 2010 - San Pedro Sula, Cortés Department, Honduras

Har fick vi stanna en natt for att sedan kunna aka vidare till el salvador, vi akte till ett stort shopping centrum och handlade lite grejer och gick pa en bio somheter up in the air, tror jag? med george clooney, sot film, kul att ga pa bio. jag o carro sag sherlock holmes i rio ocksa. bara mys

vilken harlig dag

alla maste sla upp semuc champey pa google for att forsta hur vackert der ar om ni inte tanker aka hit, det har vart en otroligt dag med lasning i dessa vackra natur pooler, vi bor i vad som ser ut som ett shweisiskt hus mitt ute i ingenstans och bara myser.. hostelt har ocksa hundvalper sa vi har

Underbar fodelsedag!

Nu har vi spenderat lite mer an en vecka pa honduras karibiska o roatan och det har faktiskt vart otroligt harligt! solen har inte alltid vart dar for oss, men vi har haft all fokus pa dykar certifikatet sa inte har vi matte daligt av det inte! Nu har vi sett massor med fargglada fiskar, simmat med

Tillbaks i karabien
tisdag 23 februari 2010 - Paradise Oceanic Hotel, Coxen Hole, Honduras

Okej, lyckryssare, yachter och massa rika manniskor var det forsta intrycket jag fick av roatan.. en paradiso oster om honduras. Det ar otroligt vackert har! vi har legat pa stranden hela dagen efter manga trotta resdagar.. vi lyckades checka in pa det konstigaste hostel jag nagonsin sett, det ar

Granada
tisdag 23 februari 2010 - Granada, Nicaragua

I granada bodde vi i vad som kanns som ett litet nunne kloster, men det gick fint. vi gjorde tacos och hade bara en mysig lugn kvall i edn gulliga lilla staden. Dagen efter akte vi pa backpacker turtill vulkanen mesaias, som ar en av varldens mest kanda och studerade vulkaner, den har haft flera

Ometepe
söndag 21 februari 2010 - Ometepe, Rivas, Nicaragua

Enda on med tva vulkaner i en sjo. Ometepe, mysig o for vulkano klattring och lite ridning pa de ack sa smala hastarna. Vi stannade en natt efter en obehagligt hemsk upplevelse pa lancha batarna (kyckligbatarna) som tog oss over. Vi bodde pà ett mysigt hostel precis vid en sjo in the middle of

fina dagar!
fredag 19 februari 2010 - San Juan del Sur, Rivas, Nicaragua

Bara en kot sammanfattning om dessa underbara dagar. Segeltur med galna amerikanare, det blaste sa mycket sa vi trodde vi skulle ramla av baten, jag klattra upp pa en av grabbarna om en koala bjorn.. det blaser otroligt mycket har! Segelturen var otrolig, vinden la sig pa tillbaka vagen och vi njot

Thailand

Thailand

21 september 2008 - 15 oktober 2008

Thailandet

Syd och central amerikatt

Syd och central amerikatt

7 januari 2010 - 27 mars 2010

En upplevelse resa i all sin charm!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alexandra uppdaterar sin resa