Östkusten från Sydney till Cairns??
söndag 24 maj 2015 - Cairns, Queensland, Australien

Med hjälp av greyhound bussarna har vi rest från Sydney till Cairns på två månader, så vi har tagit oss fram sakta men säkert;) men det var det som var tanken från början, för vi ville verkligen kunna stanna å njuta länge på varje ställe utan att stressa. Greyhound var det dyraste

100 dagar på resande fot??
onsdag 15 april 2015 - Brisbane, Queensland, Australien

Känns sjukt när man tänker på de...100 dagar... De är den längsta semestern jag någonsin haft?? men jag trivs som fisken i vattnet av att va ledig✌️ Meeeen....pengarna försvinner som smör så snart är de dags att börja jobba, vi har några veckor kvar på resande fot sen är de dags

Manly beach??i
måndag 23 mars 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Tackar Manly beach för en fantastisk vecka med både trevliga och otrevliga erfarenheter...vart ska jag börja...kanske är bäst å börja med det negativa å sen avsluta med allt det positiva? Ja! De gör jag! Då så, till att börja med hade vi lite otur med vädret denna vecka så det blev

Underbara Melbourne ??
tisdag 10 mars 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Melbourne var en oplanerad tripp, men när vi hörde att det var sommar här nere nu å att de skulle bli kallare i mars/april så valde vi att passa på å åka hit medans det var varmt☀️ å vi tänkte bara stanna 4-5 dagar....men så de kan gå, nu fyra veckor senare är vi så förälskade i

Great ocean road??
måndag 2 mars 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Det låg inte i vår planering att göra Great ocean road men efter att vi fått höra flera rekommendationer från folk som hade gjort den så bestämde vi oss för att göra den ändå?? Vi gick in på fb-sidan svenskar i Melbourne å skrev ett inlägg där vi frågade om de fanns nån som ville

Melbourne??
tisdag 17 februari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Vi fick en dålig start i Melbourne, dom två första nätterna bodde vi på ett dåligt hostel:/ litet instängt rum utan fönster, kackerlackor som sprang i köket å fåglar som flög in å bajsade på köksbordet?? sen låg detta hostelet i ett område som va helt dött, fanns inget i närheten

⭐️⭐️⭐️SYDNEY⭐️⭐️⭐️
tisdag 3 februari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Då är vi äntligen här!!!?? Vi landade den 29:e och vi va såååå nervösa inför tullkontrollen på flygplatsen, för vi förväntade ju oss att bli grundligt visiterade och utfrågade om vad vi skulle göra i detta land och att våra väskor skulle noggrant kontrolleras.....men ICKE!!!??

Singapore på 14 timmar✔️
onsdag 28 januari 2015 - Singapore, Singapore

Jag gillar verkligen tåg-luffandet, så smidigt å bekvämt sätt att ta sig fram på?? det kommer de definitivt bli mer av i framtiden men nu va de dags att byta färdmedel....vi hade bokat flyg från Hongkong till Sydney med en mellanlandning i Singapore. Det var billigt å flygbolaget hette

Xian, Shanghai och Hongkong på 7 dagar...
måndag 26 januari 2015 - Hongkong, Hongkong

Ursäkta dröjsmålet men uppkopplingen har inte varit den bästa i Kina?? Ingenting funkar där, varken Facebook, instagram eller viber har funkat:/ whats app va de enda som fungerade. Sen tappade jag liksom tålamodet när det tog mig 45 min för att lyckas lägga upp en enda liten bild här på

Beijing på 4 dagar...
tisdag 20 januari 2015 - Peking, Kina

Då har vi sett de vi ville av Beijing:) Det bästa av allt va ändå Kinesiska muren! De va en grym upplevelse som kändes så overklig på nåt sett, men jag HAR verkligen stått på den?? å de känns fantastiskt!! Vi har oxå varit i den förbjudna staden och himmelens tempel✔️ Jag måste

Livets resa!!!

Livets resa!!!

5 januari 2015 - 31 december 2015

Då va de dags för mig och Johanna att utforska världen:) Första anhalt: Moskva Sedan vidare till Peking med transsibiriska järnvägen! Efter 2 veckor i Kina reser vi vidare till Sydney!!!:):):) Sen får vi se vad som händer.... ;)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alexandra uppdaterar sin resa