Har tjänat ihop pengar i Norge för att nu den 3jan starta vår drömresa till asien!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Hemma igen :)
tisdag 1 juni 2010 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Som Erika skrev, o jag instämmer helt klart, så har våran resa varit helt fantastisk! Verkligen minnen som vi kommer dela för livet :) Vi har fått uppleva så otroligt mycket o även mött människor från hela världen, som vi kommer ha i våra hjärtan för alltid :) Men, nu är vi på

transmongoliska
söndag 30 maj 2010 - Moskva, Ryssland

Måste ju skriva en sista gång här på dagboken och berätta om vår spännande tågresa genom Mongoliet och Ryssland! Får först ta och gratta alla mödrar på morsdag :)! Vi började vår resa från Peking den 18maj. Vi har under hela vår Asien resa trott att vi skulle hoppa på tåget den

peking
söndag 16 maj 2010 - Peking, Kina

Holl nyss pa att skriva ett langt inlagg, da hela datorn lagger av...inte forsta gangen det hander. Naval, far forsoka igen. Nu ar det mindre an tva veckor kvar innan vi nar svensk mark :) vi bada langtar riktigt mycket att fa traffa er! Resan upp till Peking gick bra, vi fick lite forsmak pa hur

En av dom vackraste platserna pa jorden!
torsdag 6 maj 2010 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Hej hej, familj o vanner :) Det blev lite tokigt med inlaggen, markte att det Erika skrivit om Guilin inte blivit publicerat sa nu far ni tva inlagg pa samma gang. Vi har ju inte helt koll pa dagar o datum som ni vet men jag tror det va ca fem dagar sen vi lamna Gulin, ja det va det :) Yangshuo ar

Guilin
lördag 1 maj 2010 - Guilin, Guangxi, Kina

I Hongkong sa beslot vi oss for att aka till Guilin med buss. Vi tog forst en sovbuss fram till Nanning (den basta bussen vi akt med hitills), den resan tog ca 12timmar. Val framme i Nanning tog vi och hoppade pa en buss hit till Guilin. Det var som att kliva pa ett flygplan. Vi hade var egen

alskar Hongkong!
torsdag 29 april 2010 - Hongkong, Hongkong

Hongkong ar en helt fantastisk stad! Perfekt for mig som alskar shopping :D det ar helt sjukt hur manga shopping malls det finns..en i varje horn! Men Hongkong ar en dyr stad sa vi maste aka harifran. Det ar ungefar likvardigt med Sverige. Flygresan hit gick bra. Vi hittade ett jattebra hostel i

Mia behover ett senilsnore!!
lördag 24 april 2010 - Bangkok, Thailand

Det forsta jag maste namna ar att ni verkligen inte behover oroa er for oss har i Bangkok. Vi har kollat upp och Kah San Road ar helt sakert (dar vi bor). Det ar bara vissa omraden som man ska halla sig borta ifran. Och media gor det sa mycket varre an vad det egentligen ar. Resan ner hit var ju

Fodelsedagsfest!
fredag 23 april 2010 - Wiang Tai, Mae Hong Son, Thailand

Nu har vi varit har i Pai i sex natter, verkligen en jatte mysig o "chill" liten stad. Det var sa skont att komma ut bland folk o rorelse igen efter den korta men oxa sa langa vistelsen i templet. Dagarna gick ju sa langsamt dar sa det kandes som vi varit dar langre an vad vi hade. Forsta dagen har

avslutat var meditation
lördag 17 april 2010 - Khuang Pao, Chiang Mai, Thailand

Vi ar numera i Pai :) avslutade var meditation tva dagar tidigare. Vi tog bussen till Wat Chom Tong, ligger ca 6mil utanfor Chang Mai. Bussfarden dit gick bra forrutom att det var en thaitjej bredvid oss som holl pa att svimma...kraktes osv. Men med lite vatten sa blev hon battre. Vi hoppade av

meditation
onsdag 14 april 2010 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

:) Mia glomde att beratta att min bussresa oxa var rena pesten. Det var trangt och guppigt, sov inte manga min. Den storsta skillnaden pa bussarna var att min var aircon...men det var riktigt gulligt av Mia att erbjuda mig den platsen. Vi hade aven tva fulla amerikanare pa min buss som svor at oss

ASIEN

ASIEN

3 januari 2010 - 3 juni 2010

En kultur/hälsoresa genom länder som vi länge drömt om att resa till. Vi kommer att börja i Indien, och avsluta med transibirska järnvägen! Vad som händer däremellan återstår att se :D

Arendal

Arendal

29 juni 2009 - 15 december 2009

Jobbar på en liten Herrgård strax utanför Arendal, där vi även bor. Vi jobbar främst i spat men även i restaurangen o receptionen. Money money!! :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mia Och Erika uppdaterar sin resa