Monkey jungle med mera
lördag 9 februari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 9/2 åkte vi och hälsade på aporna och åkte zipline.När vi åkte zipline fick ha gard med oss då Esmeralda och jag var för små för att åka själv. Personlig tyckte jag att det var en bra idé då när vi började åka kände jag mig nervö medan Esmeralda skrattade åt mig och va jette

Inte mycket att göra när det regnar.
fredag 8 februari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Hej det har hänt inte så mycket det senaste då min pappa varit borta över helgen  med sin systers man.Förra helgen var pappa borta som sagt men vi hade mycket roligt ändå, då Esmeralda och jag var hemma hos min faster. Där fick vi åter igen göra roliga saker, vi fick gå på kyrkan med

En roligt vecka
lördag 26 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Lardagen den 19de åkte jag och min syster hem till min farbror, men när vi kom fram  var han inte hemma  då han var och jobbade. Efter pappa lemnade oss där då började det roliga med min far ros sambo, vi lekte, vi badade i en liten baljan, vi var uppe på taket, När farbror kom hem då

Hos min faster.
lördag 12 januari 2019 - Puerto Plata, Dominikanska republiken

Den 12te körde pappa mig och min syster Esmeralda hem till min faster och sov över där,Där hade vi jätte kul med mina kusiner Yannabel och Kelvin. Vi lekte massor av Olika lekar, vattenkrig, vi lekte med dockor bland annat. Men innan dess var vi på en park där det fanns lossas renar med en

Resa och bröllop
fredag 28 december 2018 - Bayahibe, La Altagracia, Dominikanska republiken

Efter att vi hade öppnat våra julklappar, lekt lite och ätit frukost packade vi bilen och åkte på en resa till södra sidan av Dominikanska till ett ställe som heter Bayahibe. Där träffade vi våra vänner som också har kommit hit. När vi var framme gjorde vi oss iordning för att gå

Jul
måndag 24 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

Nu var det längesedan jag skrev något. Här i Dominikanska öppnar man inga paket på julafton men man äter en stor festmåltid och en massa familj kommer. Maten är inte som hemma med köttbullar och Jansson. Man äter en massa olika rätter men det som är mest speciellt är den hela grisen

Regn
söndag 23 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

Idag så var det regnigt så vi fick stanna hemma. 🌧️Pappa och Abuelo har slaktat en gris och det luktade ganska illa. 🐖De fick stoppa in en pinne genom hela kroppen och det såg äckligt ut. Man måste göra det för sen ska de snurra grisen över en eld så att den blir grillad.Senare på

Abuelas affär
söndag 23 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

I går så gick jag, mamma, Thalia och Esmeralda direkt efter frukosten och åt glass. 😁 🍦Sen var vi på stranden. 🏖️Men Thalia skulle på en kusins skolavslutning så vi var bara där en liten stund. 🎓Jag och min lillasyster Esmeralda badade sen i poolen.Min farmor har en affär vid

Ananas
fredag 21 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

I går så var vi på stranden redan efter frukost och stannade hela dan. Först så var jag, mamma, Thalia, Carino och Esmeralda på stranden, men sen så kom pappa, Kelvin, Pollo och Bebo och badade. Det var jätte kul när alla var där. De hade även med sig lunch som vi åt på stranden.Idag

Kackerlacka
onsdag 19 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

Idag så var jag, mamma, Thalia och Esmeralda på stranden och badade. Men jag fick sand i badkläderna. I går så såg vi en kackerlacka. Det var kul men det var inte så kul att jag  fick sand i badkläderna, det var inte kul att jag såg en kackerlacka. 😜😊Här använder nästan alla

Dominikanska 2018/2019

Dominikanska 2018/2019

11 december 2018 - 4 mars 2019

Åker med min familj och ska bo hos min farmor tillsammans med min lillasyster Esmeralda och vår pappa i nästan 3 månader. Min mamma och storasyster Thalia kommer vara med i början men måste åka hem efter en månad.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alicia uppdaterar sin resa