Svindlande
lördag 15 juli 2006 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Hej alla! Efter ett par dagar i hemmet (mammas) lugna vra kanske allt borde kannas som vanligt igen. Alla har varit supersnalla mot mej, skickat valkommen hem -meddelanden och latit mej bara fa vara och ta allt i min egen takt. Mamma har servat med mat och jag har sovit, sovit, sovit. Tung somn

Borta bra -hemma ? ocksa bra?
torsdag 13 juli 2006 - Hässleholm, Skåne län, Sverige

Har ar jag! En lang resa senare fick jag med lite besvar (kommer inte ihag hur den fungerar) igang min svenska mobil nar jag tog taget fran Danmark till Sverige. Mottes av valkomstmeddelanden! Tack! Mamma och Stig motte mej i Malmo och utmattad sjonk jag ner i baksatet och tog for forsta gangen

Avresa 11 Juli
torsdag 13 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Kvart i sex tisdagmorgonen den elfte juli knodde vi in oss i salomes bil for sista gangen. Bensindoften var som vanligt stark och jag forsokte halla alla sinnen pa topp dessa sista skalvande minuter. men kroppen och tanken var liksom dimmig och surrig och jag ville inte tro att stunden var

Kanslostamningen for dagen -10 juli
torsdag 13 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Det ar omtumlande och kanslorna forsar fram och ater genom mej -samtidigt som jag vet att det ar en lang resa och darefter en kraftig fysisk anpassning som vantar mej utover den mentala. Att sammafatta och ta forval ar svart och smartsamt -men saklart ar jag fantastiskt glad och nojd och tacksam

10 juni -mitt sista dygn
torsdag 13 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

"Nothing lasts but nothing is lost....." Sa lyder Daniels trostande ord klingandes kvar efter avskedet haromdagen. Alla har varit sa vanliga och ompysslande sahar pa sluttampen! Ja innan med for den delen! Tack for alla peppande och omtanksamma ord! Mandagen var min sista dag i mitt alskade

Min Latacungafamilj!!!
tisdag 11 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Despedidassessioren med alla avsked har rullat pa. Fredaskvallen var det Mongo's och drinkar med Soilvana, Christian, Ingela, Marco, David, Dan, Pamela, Pedro och Alyssa. I allafall till slut nar alla anlant.... En mysoig kvall men det var tva trotta hjaltar i Marco och mej som begav oss hemat vid

Dia de Guia & Silvanadespedida
tisdag 11 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Dia de Guia ankom och jag fick enligt eget onskemal guiden i huset att jobba gratis och guida i Centro Historico –gamla satn. Som for ovrigt lamnar mycket frojd for ogat med sin skonhet. Marco, Robin, Salome och Nancy gjorde oss sallskap och vi lunchade sa det forslog. Sa mycket man an ingen

Teleferico och Mr Darcy II
måndag 10 juli 2006 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Mandagskvallen avslutade Fabian och jag med lite hamtmat fran Chifa efter att ha sallskapat hem fran stan. Pa tisdagen skulle jag hamta mitt intyg fran jobbet som overenskommet klockan 09.00. Men visst bortde msan ha lart sej vid det har laget att inte planera in sa mycket under en dag eftersom

Despedida La Lengua
måndag 10 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Onsdagen var det skoledags och despedida pa skolan. De ar val for sota anda. Ingelas och mina sista dagar forglomdes icke. Vi och alla larare och elever bjods pa lunch. Typiska ratter. Majskolv, ost, potatis, bonor, gronsaker, te och de dar sma gula rotfrukterna som jag rakt aldrig minns namnet

Quitohelg
måndag 3 juli 2006 - Quito, Pichincha, Ecuador

Da var min nast sista helg har i Ecuador till anda och aven mandagen borjar lida mot kvallning. Det blev inte sa mycket med storutflykt –ingen av oss kande varst mycket for att packa vaskan och satta oss pa langfardsbuss. Sa det blev en Quito-helg trots vara planer. Men inte gjorde det nat. Det

Anna i Ecuador

Anna i Ecuador

14 januari 2006 - 23 juli 2006

Langtan bort tog mej till Ecuador for att volontarjobba, lasa spanska, resa, lara kanna nya manniskor, leva o andas....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa