Hej alla resglada vänner! Är en tjej som verkligen älskar att resa, upptäcka nya saker och träffa människor från olika länder och kulturer! Läs, lär och tyck till om mina resor! Någon som har frågor, är varmt välkomna med dessa! Trevlig resa alla! Soliga-Kramar!
hemstad 115 96, Båstad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Strosa i gamlastan.
torsdag 18 april 2019 - Bremen, Tyskland

Torsdag 17/4Åt frukost något senare, vid 9.30. Den är inte riktigt i samma klass som Mövenpick, men helt ok. Strosade runt i solen. Besökte de gotiska kyrkorna och den ena var verkligen vacker! Valven och annat i rött, blått och gult invändigt, även lite turkost/grönt. Gick ner till

Soligt i Bremen!
onsdag 17 april 2019 - Bremen, Tyskland

Onsdag 16/4Moin!Flanerat i staden och njutit av solen. Passerade en blomstermarknad efter frukosten. Köpte hängselbyxor (korta) på C&A.Lunch blev det på torget i form av schnitzel med pommes och grönt. Inhandlade solkräm på apoteket vid torget. Tyvärr kunde de inte hjälpa mig med min

Miniatyrland och fortsatt äventyr!
tisdag 16 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Tisdag 16/4Vaknade kl 5.55 och gjorde mig iordning. Var nere vid frukosten vid kl 6.40. Det var tomt, sånär som på ett litet sällskap asiater, som gick när vi kom. Efter ännu en god frukost, gjorde vi oss iordning för att åka med U3 till Baumwall och promenerade längs kajen i den

Solig dag!
måndag 15 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Hejhej!Frukost vid kl 8, idag med fruktsallad. Begav oss sedan ut i ett strålande Hamburg, för att strosa runt i butiker mm. Det blev en hel del stopp, för att vila benen och njuta av vädret. Åt lunch på Karstadt. Köpte en figur till playmobilhuset och tittade på små och stora ting. På

Äventyr en söndag!
söndag 14 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Moin!Vaknade till vid 7, men gick upp först en stund senare, när även O vaknat.Kom ner till en fin frukost, som innehöll det mesta man kan komma på att vilja ha på ett frukostbord. Tog en frukostbulle, körsbärsyoghurt (varför finns inte det hemma?!) och lite varmt, i form av grönsaker och

Framme i Hamburg!
lördag 13 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Hej!Nu framme på hotellet i Hamburg. Det är ett ombyggt vattentorn, placerat i en park. Fick ett rum på 16/17 våningen, så utsikten från de halvrunda fönsterna är fin!Mamma och pappa skjutsade oss till tåget, som avgick i tid, kl. 8.28. Framme i Köpenhamn besökte vi toaletten, åt vars

Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

Bergsklättring och vandring!
söndag 8 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Söndag, 8 juliÄtit en god frukost. Fyllde sen vår termos med vatten och körde in i dalen (västerut) för att kolla vattenfall.Det fanns två utsiktsplattformar, men leden fortsatte vidare, så vi fortsatte gå, likt några före oss och några efter. Snart kom vi till en vägg, vilken var

Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Hamburg/Bremen

Hamburg/Bremen

13 april 2019 - 20 april 2019

Tur med tåg.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Spanien!

Spanien!

4 juli 2017 - 25 juli 2017

En tur söderut, med sol och bad, kultur och äventyr!

Tulpanernas land

Tulpanernas land

9 april 2017 - 14 april 2017

I födelsedagspresent fick jag denna resa. Det ska bli häftigt att komma iväg och förhoppningsvis får vi se några tulpaner. 🌷

Italien och Schweiz

Italien och Schweiz

4 juli 2016 - 19 juli 2016

En resa till en ny del av Alperna i år. Det blir en blandning av stad, berg och bad, perfekt blandning!

London

London

27 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Tar en tur till den stora ön i väst. Spännande att få se bl.a. vänstertrafik och landets röda detaljer.

Kroatien

Kroatien

31 juli 2015 - 7 augusti 2015

Åker till Kroatien med min bror Adam och möter upp våra föräldrar. Tid att återse den lilla orten Lun, på ön Pag.

Södra Bayern

Södra Bayern

17 juni 2015 - 29 juni 2015

Jag och Olof ska åka till södra Bayern och upptäcka allt ifrån storstad till vandring i Alperna. Det ska bli fantastiskt att komma iväg, hoppas bara på ok väder också! :) Tjihoo!

Födelsedagsresa till Rom!

Födelsedagsresa till Rom!

15 februari 2015 - 21 februari 2015

Fick i 30 års present, av Olof, denna resa till Rom. Underbart!

Minisemester i Paris

Minisemester i Paris

27 oktober 2014 - 30 oktober 2014

Jag och Olof håller höstlov och siktar in oss på att resa någonstans, dagen innan avfärd bokas resan till Paris.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Amanda uppdaterar sin resa