Hej alla resglada vänner! Är en tjej som verkligen älskar att resa, upptäcka nya saker och träffa människor från olika länder och kulturer! Läs, lär och tyck till om mina resor! Någon som har frågor, är varmt välkomna med dessa! Trevlig resa alla! Soliga-Kramar!
hemstad 115 96, Båstad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

Bergsklättring och vandring!
söndag 8 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Söndag, 8 juliÄtit en god frukost. Fyllde sen vår termos med vatten och körde in i dalen (västerut) för att kolla vattenfall.Det fanns två utsiktsplattformar, men leden fortsatte vidare, så vi fortsatte gå, likt några före oss och några efter. Snart kom vi till en vägg, vilken var

Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Bozen/Bolzano

Tisdag, 10 juliKl är 17.30 och vi är tillbaka på hotellet efter en dag i Bolzano. Här pratas mest tyska, men på en servering i Bozen, var det helt klart italienska gubben tyckte att man skulle prata... Vi tog bussen dit, efter en god frukost. Det var helt klart många som skulle dit idag, så

Stad och bad, nu påväg norrut...
tisdag 17 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Lördag 14/7Vid frukost fick vi våra busskort och de utnyttjade vi direkt. Turen gick till Trento. Gick en runda på stan och i butiker. Det var även loppis i staden och jag köpte mig en klänning. Åt lunch på en restaurang intill domen, vilken vi också besökte. Det var soligt och varmt,

Tåg, smidigt sätt att resa!
onsdag 18 juli 2018 -

Sitter på tåget från München till Hamburg. Sträckan tar ca 6h och är den längsta delsträckan. Det är himla smidigt och inte särskilt mycket folk, iaf inte än så länge. Vi sitter som tidigare, mitt emot varandra vid fönstret och har gott om plats, då ingen sitter bredvid oss. I

Häxbänkarna

Onsdag, 11 juliIdag har vi åkt buss till Seiser Alm. Idag blev det sittplats, skönt!Köpte mig en väska för ca 45€. Fantastiskt grön sak, för 20l och sommaranpassad (nätdistans på ryggen).Vi tog liften upp och gick ett par 100m, till nästa lift. Åkte upp och gick en runda, för att se

vandring och fotboll
lördag 7 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Lördag, 7 juliStartade dagen med frukost. Idag var det en kvinna som frågade om rumsnummer. Enligt henne ingick inte frukosten. Vi blev konfunderade, då vi inte brukar boka något utan frukost. När vi checkade ut, sa vi som det var (att ingen påtalat att det inte ingick) och vi betalade enbart

Südtirolen, vilken underbart vacker plats!

Måndag, 9 juliSov gott och vaknade relativt sent. Packade och gick till frukosten. Mötte där det trevliga paret från Belfast, som var igång med att packa ner sin matsäck för dagens vandring. Himla sött par! Vi åt frukost och checkade sedan ut, kl 10. Gick till Spar och köpte lite dricka

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Spanien!

Spanien!

4 juli 2017 - 25 juli 2017

En tur söderut, med sol och bad, kultur och äventyr!

Tulpanernas land

Tulpanernas land

9 april 2017 - 14 april 2017

I födelsedagspresent fick jag denna resa. Det ska bli häftigt att komma iväg och förhoppningsvis får vi se några tulpaner. 🌷

Italien och Schweiz

Italien och Schweiz

4 juli 2016 - 19 juli 2016

En resa till en ny del av Alperna i år. Det blir en blandning av stad, berg och bad, perfekt blandning!

London

London

27 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Tar en tur till den stora ön i väst. Spännande att få se bl.a. vänstertrafik och landets röda detaljer.

Kroatien

Kroatien

31 juli 2015 - 7 augusti 2015

Åker till Kroatien med min bror Adam och möter upp våra föräldrar. Tid att återse den lilla orten Lun, på ön Pag.

Södra Bayern

Södra Bayern

17 juni 2015 - 29 juni 2015

Jag och Olof ska åka till södra Bayern och upptäcka allt ifrån storstad till vandring i Alperna. Det ska bli fantastiskt att komma iväg, hoppas bara på ok väder också! :) Tjihoo!

Födelsedagsresa till Rom!

Födelsedagsresa till Rom!

15 februari 2015 - 21 februari 2015

Fick i 30 års present, av Olof, denna resa till Rom. Underbart!

Minisemester i Paris

Minisemester i Paris

27 oktober 2014 - 30 oktober 2014

Jag och Olof håller höstlov och siktar in oss på att resa någonstans, dagen innan avfärd bokas resan till Paris.

Österrike och Berchtesgaden

Österrike och Berchtesgaden

23 juni 2014 - 7 juli 2014

Nu väntar upplevelser i Alperna med Olof. Det ska bli härlighet med semester och omväxlande utflykter - med städer, vandring, bad och sådant som inte kan planeras. :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Amanda uppdaterar sin resa