Solen skiner i Kista
fredag 19 juli 2019 - Kista, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vädret i Stockholm har inte varit på topp, men i dag har solen äntligen hittat tillbaka. Jag befinner mig i Kista i dag och ska snart möta upp en väninna för att fika på Kista Galleria. Därefter ska jag besöka Kista Science Tower för att ta lite foton från taket till ett nyhetsinslag som

På väg till Memphis - Tupelo, USA
torsdag 10 januari 2019 - Memphis, Tennessee, USA

Vi började dagen tidigt för vi blev väckta av brandlarmet. Först kl 3 på morgonen och sen strax innan 7. Det var nån pajas som hade varit på en av baren och blev lite överförfriskat. Vi kom i alla fall i väg och landade först i Brownsville Tennessee, där Tina Turner är född. Efter det

Stannar till i Houston
måndag 7 januari 2019 - Houston, Texas, USA

Nasa. Vi tog en tur där vi såg den gamle kontrolcentret till Apollo flygningar och en tur som visade oss trainingsområdet för astronauter. Inne på området finns även ett Boeingplan med en Spaceshuttle på taket. För övrigt fanns där massa andra utställningar att titta på. Avslutade

Fortsätter resan genom Kentucky..
onsdag 26 december 2018 - Kentucky, USA

Resan fortsätter söderut genom Kentucky och in till Tennessee, med slutmål för dagen Nashville. Efter hotellet gick vi till Broadway där allt jippo finns. Barer, barer och barer. Med däremellan några barer. Och i alla spelas det live musik.

Kungens hus i Graceland
måndag 24 december 2018 - USA

Dagen vi besökte "Kungens" hus, Graceland. Elvis lilla paradis. Var inne i och runt husets alla hörn och tittade på alla hans bilar och flygplan. Där fanns också en hel del utställningar med alla hans kläder, skivor, mm. Dagen avslutades på Civil Rights Museum som är byggd kring hotellet

Mina researgument för att bila i Europa istället för att flyga
torsdag 22 november 2018 - Düsseldorf, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Jag är miljömedveten och tycker varken om bensin eller flygbränsle, men i takt med utvecklingen av elbilar anser jag att fler borde överväga elektriska drivmedel, till och med tåg.Att billuffa i Europa är kanske inte lika lockande som förr, även om trenden under det senaste året blivit

Lyxigaste boenden i Florida
onsdag 19 september 2018 - Florida, USA

När vintern är lång och mörk är det en bra idé att packa väskorna och åka till The Sunshine State i USA - Florida!Det är precis vad många amerikaner själva gör för att få roliga, prisvärda och minnesvärda reseupplevelser. Det finns oändligt många riktigt lyxiga ställen att bo

Ta Stockholm med storm – Bra tips och en Casinostugan bonuskod
i USA
måndag 2 oktober 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Om du ska åka en sväng till Stockholm har vi några bra tips till dig, som kommer att göra din semester lite smidigare och mer njutbar. Först vill vi tipsa dig om att du gör lite research innan du väljer vilka museer du ska besöka, så att du kan välja platser som resonerar med dina

Costa Rica: Paradiset med semesteraktiviteter för alla
onsdag 13 september 2017 - Costa Rica

Kan surfarens-, naturälskarens-, soldyrkarens- och upplevelsesökarens drömdestination vara den samma? Faktum är att svaret på den frågan är ”ja”. Costa Rica är en av de få platserna i världen som kan erbjuda en så stor variation. Här hittar man både ett ökenlandskap samt en

Mina 10 bästa Maltatips
fredag 21 juli 2017 - Malta

Jag har precis kommit hem från tre veckors semester på Malta, en ö som jag har kommit att älska efter flertaliga besök. Denna gång tänkte jag dela med mig av mina bästa tips, som handlar om saker att se och göra på ön. För trots att Malta är ungefär lika stor som halva Öland, med

Utflykter

Nu är jag i Malta!

Macao

Macao

28 april 2017 - 28 april 2017

Har prevcis gått igenom mina bilder från Macao. Kommer bli kul att äntligen få dela med mig av mina erfarenheter.

Partille

Partille

28 april 2017 - 28 april 2017

Sitter i bilen på väg till Partille! Kommer bli spännande :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Amanda uppdaterar sin resa