Closing chapter
tisdag 6 april 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Helt plötsligt var det april och dags att säga adjö till Canberra. Sista veckorna blev very busy, man kan säga att det liksom eskalerade från min lugna start med Shep walks och mycket sömn, till en sista kväll på Canberra folk festival där jag klättrade över ett högt taggtrådsstängsel

Bilder igen

Nu finns det lite mer bilder att kika pa for den intresserade. I lordags var jag med svenska Lovisa & Jonas och norska Trygve & Wim i Broulee pa kusten, en riktigt harlig beach day med surf och trivsel-sallskap, och en hemresa med allsang till nostalgimusik from the 90's pa hog volym. A drive down

Bilder igen

En kust, en snubbling, en cykel, en lordag och mycket annat

Hej gott folk! Har sitter jag pa jobbet en eftermiddag i mars och forstar inte hur det redan blivit fredag igen – det kanns ju som om det var igar jag gick pa Debacle med Seiji & friends och sen vidare till All Nun Bar for att ata pizza med Dom, Tom, Craig & Eddie. Forra helgen skulle bli min

Bilder!

Nu finns det bilder i fotoalbumet...very random, plockat fran lite av varje som hant. Nastan kronologisk ordning, forutom att en av hundtricksfolket-bilderna hamnat sist. Enjoy och godmorgon och trevlig helg gott folk! Jag ska ata lunch jag. Och mamma pappa - den dar lanken guidade till Savoy

Mars redan!

Ja som Lars kommenterade blev det ju inget lyckligt slut på hockeyn när jag skrev senast, jag stängde dock av i ilska när det var tre minuter kvar så när jag träffade Seiji & Ingmar på Uni Pub fick en iPhone (ALLA här har iPhone. Utom jag. När är min födelsedag nu igen?) assistera och

Mycket OS - jag verkar behova prata av mig om det =)
torsdag 25 februari 2010 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Just nu ar det paus mellan andra och tredje perioden i matchen mellan Tre Kronor och Slovakien. Jag sitter kvar pa jobbet, tittar pa en bild streamad fran nanstans och lyssnar pa L-G och Jorgen pa radiosporten. Alla pa sr.se/os ar mina nya vardagshjaltar! Det ar en ovan upplevelse att bilden ar

Darling dears!
söndag 14 februari 2010 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Det började regna på fredagskvällen, och alla var lyckliga att torra Canberra fick regn. Jag tyckte också att det var skönt, men IDAG (söndag) vid tre på eftermiddagen när det fortfarande inte slutat regna var jag lite less. Uttråkad för första gången sen jag kom hit, så det var kanske

Hundtricket, helgen & happy times!
söndag 7 februari 2010 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Ingen Alexander Skarsgård eller Linus Wahlgren, ingen love story och inga filmkameror – men väl Hundtricket happening for real! Shep har skaffat kompisar åt mig. På riktigt. Han hälsar alltid på andra hundar och kommer sen alltid tillbaka, men i tisdags, efter en lång promenad med dammbad

Livet & jag pa cykel rullar pa!

(ursakta om ni fick tre mail om nytt inlagg, blev lite vajsing nar jag skulle posta det. Jag skriver pa jobb-datorn, varning for dels inga svenska bokstaver, och dels risk for auto-korrigering av stavning till “engelska”) Jag kom pa vad som egentligen skulle vara nummer tva i inledningen i

Internship i Canberra

Internship i Canberra

16 januari 2010 - 10 april 2010

Internship på Australian National University's Human Resources department. Sounds fancy, hey? 10 veckor, häng med!

Äventyr i Nordamerika

Äventyr i Nordamerika

24 augusti 2008 - 31 januari 2009

Plugg i BC i Canada och en månad i USA - häng med på resan mina vänner!

Vi hos kängururna

Vi hos kängururna

3 oktober 2004 - 2 juni 2005

Vi ska bada, sola, jobba, njuta, dyka, resa, surfa, klippa får, se på koalor och sånt. I Australien alltså. Och på Nya Zealand. Och i Thailand. Sen kommer vi hem. Kanske. =)

Ida&Amanda down under...

Ida&Amanda down under...

3 oktober 2004 - 2 juni 2005

Vi åker till andra sidan för att dyka, surfa, jobba, bada, njuta, träffa folk, resa, sola och känna att livet är härligare och att världen är större än man tror... Vi hörs! /Ida & Amanda

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Amanda uppdaterar sin resa