Hej! Amanda & Eric heter vi, ett par på 27 respektive 28år gamla som älskar att resa! Advanced Open Water Diver med en stark passion för dykning, värme, sol och bad! Vi har besökt många länder som gett oss erfarenhet och äventyr; Indonesien, Singapore, Borneo, Malaysia, Thailand, Laos, Vietnam, Mexiko, USA, Grekland, Kroatien och Malta. Följ med oss på våra äventyr! Pussar&kramar Amanda&Eric
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Ubud och drömboende! Vi
onsdag 20 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej på er ❤️Nu är mitt yoga och hälsoretreat över, det har varit så kul och då lärorikt! Yoga, god hälsosam mat, surfing, matlagningskurs, risfält, kaffeodling och massor fantastisks människor. Magiskt! Det var nog inte mitt sista yogaretreat! Nu har vi åkt vidare ut ibland Ubuds

Landat på Bali och yoga retreatet
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej på er där hemma! Nu har vi installerat oss några dagar här på Bali i staden Canggu. Vi landade sent i lördagskväll efter en bra och smidig flygresa och tog oss med en taxi till vårt första hotell - Frii echo beach hotel som ligger i staden Canggu. Ett jättefint relativt billigt

Utflykter & föräldrakväll!
måndag 26 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Här kommer en liten uppdatering på senaste nytt! Det absolut senaste är ju att jag om mindre än två veckor är hemma igen, men innan dess ska jag ta vara på dom sista dagarna här i Nairobi. Förra veckan var en riktigt hektisk vecka i skolan, fast på ett roligt

Kibera, matlagningskurs & lärarhäng!
tisdag 20 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Jag hoppas ni läser våran andra blogg också? Där är det lite bättre uppdatering - Amandaochfannyikenya.blogspot.comNu börjar tiden försvinna och vi har totalt bara två veckor kvar i skolan och totalt tre veckor kvar i Kenya, då vi stannar en vecka till för

Utflykt med skolan, Toi Market och Kiambethu Tea Farm!
söndag 11 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll från Nairobi!Nu är det kväll här och jag ska snart gå och lägga mig, eftersom vi ligger 2 timmar före er i sverige, och fyra timmar efter er i Thailand (Eric med familj). Jag tänkte ge en kort uppdatering om vad som hänt under veckan och i helgen! :) I tisdags så var vi iväg

Hålet i väggen & garagekonsert!
måndag 5 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej! Här kommer en liten uppdatering! :) Först och främst så vill jag berätta att jag saknar er, nu har hemlängtan börjat komma smygande. Men dagar & veckor springer iväg och snart ses vi igen. Efter vi kom hem från safarit så åkte jag på en liten turist-bacill och blev hemma från

Masai Mara - Safari!
söndag 25 februari 2018 - Marafloden, Mara, Tanzania

Hej där hemma :) Nu är vi komkomna från en helt fanastisk helg som vi spenderat i Masai Mara på safari! Detta bokade vi här nere genom en av Peos kontakter, Isack som körde oss dit och var vår chaufför under våra safari-dagar :) För resan dit, hem och i parken, boende inklusive frukost,

26 dagar!
onsdag 21 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll! Nu har jag varit i Nairobi i 26dagar och det börjar mer och mer kännas som en vardag och en livsstil, trots att vi hela tiden gör spännande utflykter och ser oss omkring som tursiter. Jag trivs väldigt bra på skolan och att arbeta på en skola utomlands någon gång i framtiden

Praktik, zipline, elefantbarnhem och giraff center!
söndag 18 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er! Då har det gått ytterligare en vecka, dagarna bara springer iväg och vi upplever så otroligt mycket saker att jag nästan börjar blanda ihop saker. Jag & Fanny skriver ju en till blogg också (amandaochfannyikenya.blogspot.com), som ni gärna också får läsa, det blir ju

En intensiv & händelserik vecka!
lördag 10 februari 2018 - Nairobi Central, Nairobi, Kenya

Hej på er! Ojojoj, denna vecka har varit så intensiv och händelserik, men väldigt väldigt nyttig. Vi har fått följa med en annan grupp studenter från linköpings universitet som har varit här i Kenya på fältstudier. Veckan har varit proff full av upplevelser, känslor, tankar och

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Amanda i Kenya

Amanda i Kenya

27 januari 2018 - 8 april 2018

Under 9 veckor kommer jag, Amanda befinna mig i Kenyas huvudstad Nairobi för att göra min slutpraktik på den svenska skolan i Nairobi! Det kommer utan tvekan bli ett minne för livet 🦁🌴 välkomna att följa med mig på denna resa!

Indonesien

Indonesien

6 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Äntligen åker vi ut i världen igen och denna gång till en redan besökt päla - Indonesien 😍🌴 ett av våra favoritländer utan tvekan! Vi kommer hålla oss på Bali i 3 veckor, första ön blir Nusa lembongan och sen åker vi ut till gili T och gili Meno! Ni hör ju hur underbar denna resa kommer bli! 🌴🐠

Filippinerna 2016-2017

Filippinerna 2016-2017

28 december 2016 - 28 december 2016

Äntligen är det dags för vår efterlängtade resa till Filippinerna! 3 veckor kommer vi spendera här, på boracay och Malapascua 🌴

Mexico 2015

Mexico 2015

15 januari 2015 - 30 januari 2015

Jippie! Nu ger vi oss ut igen, denna gång blir det "bara" 2 veckor charter till Mexico - Playa del Carmen. Sol, bad & dyk står på schemat!

Asien

Asien

22 oktober 2013 - 4 april 2014

I fem och en halv månad kommer vi befinna oss i Asien för att utforska och vara med om äventyr. Vi börjar med att flyga till Indonesien där Bali och Gilliöarna är planerade! Vi kommer sedan att ta oss vidare till Singapore, Borneo, Malaysia, Thailand, Laos och sen vidare till Vietnam. Vi kommer sen flyga tillbaka till thailand och njuta sista veckorna för att sedan ha några sista avslutande dagar i Bangkok innan vi intar Sverige igen (om vi nu kommer hem) ?? 1 veckas surfcamp på Bali är bokat, dykcert i Thailand och ett djungeläventyr i Laos ??☀??

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Amanda uppdaterar sin resa