Snart hemma
måndag 4 juli 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag tar vi båten från Rostock till Gedser i Danmark. Därefter väntar 50 mil innan vi är framme på Öland. Innan båtresan ska vi se Wismar och Rostock. Kanske blir det en shoppingtur till Calles också...

Regn, regn, regn....
söndag 3 juli 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag har det REGNAT! Hela vägen från Ingolstadt till Wismar. Resan har gått bra trots detta. Barnen är helt otroliga på att åka bil. Inte något gnäll på hela resan! Närmare 75 mil blev det idag.

Internet on the beach!
lördag 2 juli 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Det har inte varit helt lätt att uppdatera resdagboken här i Bibione. Internet är en egen historia i Italien! Bibione marknadsför det med "Internet on the beach" och det är där man kan hitta det om man har tur!

Ingolstadt
lördag 2 juli 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Nu är vi på väg upp genom Tyskland. Första övernattningen blev i Ingolstadt. Efter 60 mil i bil tog vi en tur in till stadskärnan för att äta middag.

Hur gör man här?
lördag 2 juli 2011 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ibland får man tänka två gånger innan man förstår! Skyltarna talar sitt tydliga språk??? Cykel utan förare är inte ok eller?

Sista dagen i Italien
fredag 1 juli 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag var det sista dagen här i Italien. Imorgon åker vi hemåt igen. Dagen började med regn! Vi tog en trampcykeltur på förmiddagen och på eftermiddagen hade molnen försvunnit så det blev stranden. Kvällen ägnade vi åt en sista shoppingtur och packning.

Vingårdsbesök
torsdag 30 juni 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag åkte vi på vingårdstur. Vi gjorde ett stopp på vår favoritgård, Paladin. Det blev en del trevliga inköp! På eftermiddagen blev det sköna svalkande dopp i poolen.

Grado
onsdag 29 juni 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag har vi varit i Grado. Staden är precis som Venedig byggd på små öar i en lagun. Staden är mycket vacker med sina små kanaler och båtar.

Ny strand igen
tisdag 28 juni 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag åkte vi till den sydligaste delen av Bibiones milslånga sandstrand. Här var vattnet klart och fint. På kvällen åt vi ute och efter maten blev det en cykeltur. Eric nöjt och vi andra trampade!

Ny strand
måndag 27 juni 2011 - Bibione Pineda, Veneto, Italien

Idag började vi dagen vid poolen. Efter lunch åkte vi till den nordligaste delen av Bibiones strand. Längst ut på udden finns en fyr. Stranden har inga solstolar i pefekta rader utan här är det handduk som gäller. Vattnet var kristallklart och skönt!

Italien

Italien

18 juni 2011 - 5 juli 2011

Italien, Garda, Bibione 2009

Italien, Garda, Bibione 2009

21 juni 2009 - 8 juli 2009

Bibione via Hamburg,Nürnberg, Sirmione och tillbaka via München och Berlin

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa