Hej! Här har ni en reslysten man som försöker att för-verkliga sina resdrömmar så gott som det går. Charter är väl inte riktigt min melodi utan det får gärna vara lite äventyrligare. Förutom privata resor har jag haft turen att få resa till många spännande platser genom jobbet. Kolla runt här och fråga gärna om tips om ni vill... Jag har försökt att få med alla mina resor här och de jag har gjort sedan jag blev medlem är väl dokumenterade. Vill ha info och se fler bilder så finns det på min hemsida: [link url=http://get.to/anders]get.to/anders[/link] Sedan måste ni ju kika in hos min fru Rosana som har en egen sida här: [link url=http://www.resdagboken.se/m/rosana1704]rosana1704[/link] och även våra söner har så klart egna sidor: [link url=http://www.resdagboken.se/m/erik3004]erik3004[/link] och [link url=http://www.resdagboken.se/m/oliver1812]oliver1812[/link] Vi hörs // Anders
hemstad Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige
Sista dagarna och hemresa
söndag 27 juli 2014 - Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige

Inledning. Månd 21/7 x Tisd 22/7 x Onsd 23/7 x Torsd 24/7 x Fred 25/7 x Lörd 26/7 x Sönd 27/7 x Avslutning

Halvmaraton m.m.

Då har nästsista veckan klarats av och det är dags att summera. Med 64 kort och denna text tror jag ni ska få en bra uppfattning om vad vi hittat på. Månd 14/7 Rosana, Radson och Janine var på stan hela dagen. Jag och killarna var hemma och tog det lugnt. Regnet från gårdagen fortsatte,

Blandat i João Pessoa

En dryg vecka till har gått av vår vistelse, därmed har vi passerat halvtid på resan och bara två veckor återstår nu, men vi deppar inte för det utan jag kastar mig över vad vi hittat på. Fred 4/7 Tillbaka i João Pessoa med bussen på förmiddagen och sedan taxi till lägenheten där vi

Salvadorvecka med VM-match
torsdag 3 juli 2014 - Salvador, Bahia, Brasilien

Efter utresa och några inledande dagar i João Pessoa var det så dags för en tur till Salvador för att hälsa på släkt OCH inte minsta att titta på en match i fotbolls VM :) Lörd 28/6 Efter en lång och jobbig bussresa som tog drygt 15 timmar, dock hade barnen kunnat sova ok så det

Utresa och första dagarna

Då är resan igång och ett första inlägg är redo att bli publicerat för er som vill följa oss under årets Brasilienäventyr. Det blir inte väldigt utförliga inlägg som det varit ibland, men det brukar ändå bli en hel del när jag kommer igång med skrivandet :) Månd 23/6 Vi var

Pre-reseinlägg
måndag 20 januari 2014 - Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige

11/3 We have got a mail from FIFA :) Grattis ni har vunnit rätten att köpa två biljetter till match 56 den 1/7 mellan lag 1H (Belgien, Algeriet, Ryssland eller Sydkorea) och 2G (Tyskland, Portugal, Ghana eller USA)!!! Går man på rankingen så skulle det bli Belgien mot Portugal och det känns

EuroHash-kryssning
lördag 17 augusti 2013 - Tallinn, Harju län, Estland

Ett inlägg för hela EuroHash-kryssningen som jag delar upp i sex delar med ett fotokollage per del för att berätta och visa vad vi hittade på: 1. Bil till Stockholm och registrering (totalt var vi över 550 deltagare) i hamnen och sedan båt över till Helsingfors med middag och fest ombord.

Hemma igen II
lördag 12 januari 2013 - Fredsgatan 7, Ludvika, Dalarnas län, Sverige

Jag kör ännu en titel-repris, för nu har även jag och Oliver hittat hem till Ludvika, Sverige och återförenats med Rosana och Oliver. Tack och lov, allt gick bra till slut. - Recife->Lissabon: Oliver (och då även jag) hade svårt att somna på flyget, var inte alls trött verkade det som.

Sista dagarna i Brasilien II

Det får bli en repris av titeln "sista dagarna i Brasilien" och denna gång får vi hoppas att det blir så även för mig och Oliver. Det är bra här, men vi längtar hem nu, hem till Rosana och Erik. 5:e - Njuta medan vi väntar är nu planen och var gör man det bäst som strandsatt i João

Hemma igen / Kvar i Brasilien

Då blev det alltså som det blev, efter det tuffa (men korrekta) beslutet på flygplatsen delade vi alltså på oss för ett tag... 3:e - Jag och Oliver tog oss ut från flygplatsen med de två handbagageväskorna som vi "blivit tilldelade" och tog sedan en taxi tillbaka till João Pessoa där

Brasilien 2015-2016

Brasilien 2015-2016

12 december 2015 - 9 januari 2016

Efter varje avslutad Brasilien-resa måste man ju börja planera nästa. Och eftersom vi har lite annat på gång 2015, så planerar vi att åka dit igen över jul/nyår 15/16. Till en början med är det bara påhittade/planerade datum, sedan får vi se vad det blir när vi närmar oss...

Brasilien 2014 (fotbolls VM)

Brasilien 2014 (fotbolls VM)

23 juni 2014 - 27 juli 2014

Planerad resa till Brailien för att hälsa på släkt och vänner samt vara på plats när fotbolls VM spelas i Brasilien. Nu är det bokat - Brazil here we come - samtidigt gör jag ett pre-reseinlägg så att ni kan följa oss fram till och sedan under vår resa... // Anders, Rosana, Erik och Oliver

Spanien 2013 (Gran Canaria)

Spanien 2013 (Gran Canaria)

28 oktober 2013 - 4 november 2013

Höstlovsresa för att få lite sol, värme och ett avbrott i hösten. En veckas charter till Gran Canaria med VING...

Finland/Estland 2013 (EuroHash-kryssning)

Finland/Estland 2013 (EuroHash-kryssning)

15 augusti 2013 - 18 augusti 2013

På EuroHash 2013, en kryssning Stockholm-Helsingfors-Tallinn-Stockholm. 3 dagar, 3 länder, 3 Run och 3 fester! Förutom jag och Rosana var även Hasse och Pia med från Ludvika och totalt över 550 personer deltog!!!

Sverige 2013

Sverige 2013

3 augusti 2013 - 6 augusti 2013

En liten semestertur i Sverige tillsammans med farmor och farfar. Vi besökte Orsa Björnpark, Sundsvall och Furuviksparken under fyra trevliga dagar...

Sverige 2011

Sverige 2011

26 juli 2011 - 27 juli 2011

En liten tur till Eskilstuna med huvudattraktion att besöka Parken Zoo. Vi hade två trevliga dagar och hann med väldigt mycket...

Brasilien 2011

Brasilien 2011

28 juni 2011 - 3 juli 2011

Dags för en kortare tjänsteresa till Brasilien igen (ja igen och igen, det var nu 1,5 år sedan förra gången) för lite möten i Rio de Janeiro. Det blir det två nätter på flyg, tre nätter på hotell och fyra dagar i Rio de Janeiro. En snabbvisit för att vara med på lite möten inför igångkörning i projektet Rio Madeira. Och en extra dag ledig eftersom det var för dyrt att åka hem på fredagen... Som vanligt har jag lagt in även flygplatser under resan, så att kartan blir mer komplett.

Brasilien 2011-2012 (inkl.Bolivia)

Brasilien 2011-2012 (inkl.Bolivia)

29 september 2011 - 13 januari 2013

Erik blev storebror när jag och Rosana fick andra sonen den 18 december 2010. Planen var då att succén från 2008 med föräldrarledigt i Brasilien skulle upprepas. Men ungefär samtidigt som lillebror Oliver föddes så blev jag erbjuden att jobba i Brasilien ca 10 månader stationerad i Porto Velho, Rondônia, så det fick bli det istället. Nu i april efter drygt 6 månader här har jag förlängt mitt kontrakt (med familjens samtycke) och vi stannar här året ut... Här ska vi hålla de som är nyfikna uppdaterade på allt från förberedelse till allt under resan...häng med!!!

Spanien 2010 (till Barcelona)

Spanien 2010 (till Barcelona)

12 mars 2010 - 15 mars 2010

När jag fyllde år fick jag en resa i present av mina föräldrar och några kompisar - tack tack - en resa till Barcelona för titta på fotboll... Jag har lagt till flygplatser längs vägen för att få en mer komplett resekarta.

Brasilien 2009 II

Brasilien 2009 II

29 november 2009 - 3 december 2009

En snabbvända till Brasilien och Rio de Janeiro för tre-dagars möte med kund och partner för ett projekt jag arbetar i. Får se om jag ens hinner ta ett dopp? Men lite värme och se solen får jag ju i alla fall som kontrast till det gråkalla här hemma... Jag la även in flygplatserna längs vägen för att få det mer komplett.

286
246
222
285
292

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa